Køb/sag + system 7.?.?
Fra : Rasmus Storm

Dato : 11-08-02 19:15

Hej

Jeg har 2 spørgsmål. Hvad er det nu den nyhedsgruppe til køb/salg af
Mac-udstyr hedder? Så kan jeg huske noget om at der er et af de gamle
system 7 et eller andet er kendt for at være super. Hvilket nummer er
det nu? Og som bonus spørgsmål, kan det system - hvad det end er - køre
på en Color Classic??

Rasmus

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 11-08-02 19:28

Nyhedsgruppen med køb og salg af macudstyr hedder:
dk.marked.privat.edb.mac

Du kan i hvert fald gratis downloade hele System 7.5.3 fra Apple. Det nyeste
hedder 7.6.1, men det kan man desværre ikke downloade gratis. Det skal
skaffes brugt hvis du har brug for det.

Prøv at se under specifikationerne for de gamle gamle maskiner hos Apple,
der står helt sikkert hvad man kan bruge af systemer på en Color Classic.
Men jeg er næsten overbevist om at man godt kan installere 7.5.3.

Eller prøv at se på www.lowendmac.com, der er også mange gode oplysninger at
hente.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-08-02 22:52

On Sun, 11 Aug 2002 20:14:59 +0200, Rasmus Storm <rasmus@mac.com> wrote:

> Jeg har 2 spørgsmål. Hvad er det nu den nyhedsgruppe til køb/salg af
> Mac-udstyr hedder?

dk.marked.privat.edb.mac

> [...]
> system 7 et eller andet er kendt for at være super. Hvilket nummer er
> det nu? Og som bonus spørgsmål, kan det system - hvad det end er - køre

nøjs med at køre 7.1x på din classic pga. den lille mængde ram, hvis
ellers din øvrige sw kan klare sig med 7.1x (7.1 bør kunne findes på
apples server - det samme gælder 7.53) Den seneste OS version der kan
køre på din classic er 7.61, men i lighed med 7.53 kræver det mere ram
end 7.1x)

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 12-08-02 04:41

Morten Reippuert Knudsen at spam@reippuert.dk wrote on 11/08/02 23:51:

>(7.1 bør kunne findes på apples server - det samme gælder 7.53)

System 7.1 kan desværre ikke downloades fra Apples server. 7.1 er ikke
frigivet til fri afbenyttelse.