Problem med socket.
Fra : Lars Wiberg

Dato : 11-08-02 18:50

Hej,

Nedenstående kode skulle efter mine begreber resultere i en masse output
linjer hvor der står "Reading", men den udskriver det kun een gang, og
exiter derefter.

Hvad gør jeg galt?

Jeg bruger J2SE v. 1.4.0_01

// SocketDims.class //

import java.io.*;
import java.net.*;
import java.util.*;

public class SocketDims {
try {
Reading r = new Reading();
r.start();
}
catch (Exception e) {
System.out.println(e);
}
}
}

// Reading.class //

import java.io.*;
import java.net.*;
import java.util.*;

class Reading extends Thread
{
public Reading(){}
public void run()
{
try
{
System.out.println("reading ");
}
catch (Exception e)
{
System.out.println(e);
}
}
}

--
Lars Wiberg

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 11-08-02 19:00

On Sun, 11 Aug 2002 19:50:11 +0200, Lars Wiberg wrote:

> Hej,
>
> Nedenstående kode skulle efter mine begreber resultere i en masse output
> linjer hvor der står "Reading", men den udskriver det kun een gang, og
> exiter derefter.

Hvorfor skulle der komme "Reading" en masse gange. run() terminere efter
første gennemløb.
Java threads fungere ikke sådan som du åbenbart tror. Du skal lave noget
a'la:
run() {
while( true ) {
System.out.println( "Reading" );
sleep( 1000 );
}
}

Find selv på resten og læse evt. mere på java.sun.com og søg efter
threads, så finder du med garanti en "How to use Java Threads" eller
ligende.

Martin
--
"Science is like sex: sometimes something useful comes out, but that is
not the reason we are doing it"

Fra : Allan E

Dato : 11-08-02 19:03

"Lars Wiberg" <lw@#nospam#c.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nedenstående kode skulle efter mine begreber resultere i en masse output
> linjer hvor der står "Reading", men den udskriver det kun een gang, og

Ja det er klart. Du har lavet en tråd der vil skrive "reading" og afslutte.
Hvis du vil have den til at køre flere gange skulle du prøve at sætte en
løkke ind fx en "while" eller "for"-løkke.

Mvh Allan E

Fra : Christian Andersen

Dato : 11-08-02 19:04

Lars Wiberg wrote:

> Nedenstående kode skulle efter mine begreber resultere i en masse output
> linjer hvor der står "Reading", men den udskriver det kun een gang, og
> exiter derefter.
>
> Hvad gør jeg galt?

Med forbehold for at jeg sikkert taler ud af min nedre kropsåbning:

Din Reading-constructor er jo tom og du har ikke en metode i din
Reading-klasse der hedder start.

Det har måske noget med inheritance at gøre? Det har vi nemlig ikke lært
noget om endnu

> Reading r = new Reading();
> r.start();

<snip>