Nogen der har erfaring med USB routere, so~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-08-02 18:59

Telia har jo fået gang i deres ADSL og det er med 2 MBit og et Ericsson
USB modem. Løsningen er med én dynamisk IP og det betyder jo så at man
bliver nød tila t købe en router samt switch, hvis der skal flere
maskiner på.

Nogen der har prøvet den løsning ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-08-02 20:57

> [...]
> USB modem. Løsningen er med én dynamisk IP og det betyder jo så at man
> bliver nød tila t købe en router samt switch, hvis der skal flere

TDC "Bredbånd" anvender også Ericsson med USB, alt efter hvilken central
man forbindes til. Formedentlig samme type.
Jeg kører TDC "Bredbånd" med statisk IP, Ericsson moden samt D-Link
DI-704 router.
DI-704 har indbygget 4 ports switch, webinterface samt alle ønskelige
konfigurationsmuligheder.

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-08-02 21:30

Preben Bødker Nielsen <gizmo@NosPAM.dk> wrote:

> [...]
> DI-704 router.
> DI-704 har indbygget 4 ports switch, webinterface samt alle ønskelige

Der er da ikke noget med USB, hvis du har en BredBånd ADSL! Det er jo
ren ethernet der kommer ud af modemet.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-08-02 21:52

René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Der er da ikke noget med USB, hvis du har en BredBånd ADSL! Det er jo
> ren ethernet der kommer ud af modemet.

I følge en supporter hos Telia i dag, så er modemmet baseret på USB og
som jeg forstod det skal der være USB i din computer - han spurgte endda
en anden supporter, mens jeg var i røret.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-08-02 22:27

Ericsson modemmet har både USB- og Ethernetport.
Selvfølgelig anvender jeg ikke USB-porten, når jeg kører router/switch.
Jeg referede kun til den for sammenligningens skyld.
I følge Ericsson-manualen anvendes porten til et USB/Ethernetinterface,
som TDC i øvrigt ikke supporterer.

> I følge en supporter hos Telia i dag, så er modemmet baseret på USB og
> som jeg forstod det skal der være USB i din computer - han spurgte endda
> en anden supporter, mens jeg var i røret.

Da du allerede i dit første spørgsmål, spurgte om flere maskiner,
oplyste jeg om min konfiguration, som eksempel.
Var det erfaringer specifikt med Telia du søgte eller hva?

/Preben

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-08-02 23:21

> [...]

> jeg om min konfiguration, som eksempel. Var det erfaringer specifikt med

Tja både og. Det undrede mig bare at Telia skulle have valgt en USB
løsning fremfor en Ethernet løsning, men supporterne ved åbenbart ikke
hvad de taler, for på Teila site står der ikke noget om USB.

Jeg ringer lige til dem i morgen igen.

-- Med venlig hilsen Jesper ) http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-08-02 23:40

> [...]
> løsning fremfor en Ethernet løsning, men supporterne ved åbenbart ikke
> hvad de taler, for på Teila site står der ikke noget om USB.

Det er _ikke_ nogen USB-løsning.
Når jeg nævnte USB, var det kun som reference til modemmet.
Når/hvis Telia nævner USB er det forbi de vrøvler.

Deres webside siger:
"Modemet, som leveres med produktet, er et Ericsson HM220dp ADSL modem
med indbygget Ethernet grænseflade. "

I øvrigt kan man ikke vælge statisk/fast IP.

/Preben