Sortere tabel alfabetisk
Fra : Edmund

Dato : 11-08-02 18:19

Findes der et gratis program der kan sortere tabeller der er lavet i
html

--
Mvh Edmund

Fra : Torben Brandt

Dato : 11-08-02 18:24

Edmund wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Findes der et gratis program der kan sortere tabeller der er lavet i
> html

Mener du noget i denne stil:
?

mvh Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Edmund

Dato : 11-08-02 19:21

Torben Brandt skrev:

> Mener du noget i denne stil:

Det var nu ikke lige det jeg tænke på, men jeg takker alligvel, for det
ser interessant ud. Selv om jeg ikke er god til "arabisk"

Det var nu mere en editor hvor man sorterede en gang for alle, som man
kan med tabeller i Word.(Word får jeg nok ikke før til næste år)

--
Mvh Edmund

Fra : Torben Brandt

Dato : 11-08-02 21:28

Edmund wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det var nu ikke lige det jeg tænke på, men jeg takker alligvel, for det
> ser interessant ud. Selv om jeg ikke er god til "arabisk"
Læg mærke til at det kun virker i IE

> Det var nu mere en editor hvor man sorterede en gang for alle, som man
> kan med tabeller i Word.(Word får jeg nok ikke før til næste år)

Jeg kender ingen teksteditor, som kan netop det, for det ligger jo ikke
rigtig indenfor html-programmering, snarere datahåndtering, som man fx har
en database til.

Men hvis det drejer dig om større mængder data, så vil det jo være smart
at lave et lille program, som kan sortere for dig, men ellers vil det nok
være nemmere at gøre det - en gang for alle - i hånden.

Det er jo ikke ligetil at "læse" en html-tabel, når man ikke på forhånd
ved noget om hvordan den ser ud. Så hvis vi skal se på det, så må du lige
fortælle lidt om hvordan du har data liggende. Evt et lille eksempel.
Når det først er inde i html-koden, så er det sværere, men også set kan
løses. Ellers skal du nok sortere inden du lægger en html-struktur ned
over det.

Fra : Edmund

Dato : 12-08-02 15:57

Torben Brandt skrev:

> [...]
> lille eksempel. Når det først er inde i html-koden, så er det
> sværere, men også set kan løses. Ellers skal du nok sortere inden du

Jeg har bare en telefonliste og den slags småting som jeg har lavet med
Frontpage Express. Så jeg har ikke noget stort behov for sortering: Det
var bare nemmere hvis der lige var en editor i stedet for at flytte
rundt på rækkerne efterhånden som listen bliver større. Måske jeg skal
gå over til regneark i Staroffice eller Openoffice i stedet.

--
Mvh Edmund

Fra : Stig Nygaard

Dato : 12-08-02 19:10

Hej!

Torben Brandt wrote:

> Mener du noget i denne stil:

Se også http://delete.me.uk/dom/07/ der ikke som ovenstående bygger på
IE-specifik kode, men understøttes af alle browsere med god DOM support.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk