Forbindelse til MySQL fra VB.NET
Fra : Andy Dufresne

Dato : 11-08-02 17:48

Hejsa.

Nu har jeg i en del tid arbejdet med VB 5, og vil nu prøve krafter med
VB.NET. Men a ka' et hit u' a' et... Hvordan forbinder jeg til enMySQL
database, der ligger på en server??

Jeg har hentet og installeret MyODBC, så jeg tror egentlig problemet ligger
helt generelt i at forbinde til en server...

Please en der kan hjælpe mig igang??

MVH
Andy

Fra : Niels

Dato : 11-08-02 21:07

Hej

Hvis du skal bruge ODBC i .net, så skal du downloade en ODBC dataprovider
Den findes her:
http://msdn.microsoft.com/downloads/
Derefter vælger du:
..Net Framwork
og så:
ODBC :NET Data Provider.

Med dette burde du kunne komme i kontakt med "din" MyODBC.
Jeg har ikke selv prøvet det. Med det burdte være vejen frem

Mvh
Niels G.