Hvor svært kan det da for pokker være!!
Fra : Wildthing21

Dato : 11-08-02 17:40

ALTSÅ! Nu har jeg været en meget interesseret tilskuer herinde et stykke tid
og har da også luftet suppekuren et par gange. Jeg har selv været en stor
pige men ialt tabt mig ca. 43 kilo. Jeg hører allle underlige og umulige
former for forslag til vægttab...så skal man spise meget fedt, så skal man
spise meget lidt pasta..Ved I hvilken devise jeg bla. kørte efter? Her er
MIN hemmelighed....

"INDTAG MINDRE ENERGI END DU FORBRÆNDER- og du vil tabe dig!"

Ja jeg ved at et energi indtag kan blive for lille, man skal for søren kunne
fungere i dagligdagen, men det er ganske simpelt når det kommer til stykket.

Jeg har på denne side læst kritik af blandt andet DDV tror jeg. At det
skulle være fup og svindel fordi de frarådede bestemte typer mad og at det
var noget fup fordi man tog det hele på igen fordi man jo skulle spise af
det man ikke måtte ellers! For søren da også, jeg kan blive gal over den
type indstilling! Det er ved gud de færreste mennesker der kan tåle at spise
alt for meget junk-food, is, chips, slik you name it og så samtidig holde
den slanke linie!

Det jeg ser alt for mange gøre forkert under en kur er at de slavisk
fornægter alt det hedder smør og fedt og saucer etc. til hverdag. Men hvad
gør de så i weekenden? I weekenden er det på en eller anden måde blevet
"lovligt" at smovse i al den mad man synes man er "gået glip af" i løbet af
ugen! Som om det i de to dage ikke kan sætte sig!

VÅGN OP TIL VIRKELIGHEDEN!.... Idag hvor jeg er en slank pige kan jeg IKKE
spise masser af fed mad, HELLER IKKE i weekenden...mit liv idag er baseret
på feks. rugbrød uden fedtstof, fedtfattigt pålæg, salat uden fed dressing,
meget lidt lyst brød, masser af frugt og grønt, ingen brug af fedtstof til
madlavning etc.

Altså dette er en opsang til jer derude der mener at man skal kunne ligne en
supermodel og samtidig have en jumbo burger i munden? Ah ah wake up and
smell the roses...

....I må vælge! Skal en stor del af jeres ernæring komme fra chips, slik,
fede saucer, mcDonalds mad og andet junkfood? Så drop alt om den størrelse
38!

NB: Dette er IKKE ment som en koold spand vand til jer der kæmper derude,
jeg er bare træt af de mennesker der døjer med overvægt og som mener at det
er alle andres skyld end deres egen! Til jer der kæmper hårdt? Good luck,
når jeg kunne gøre det så kan I også

--
OoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOo

THANK GOD 4 the little difference
Especially when it is not that little!!

< OoO >
______ ooo __ ooo____________

OoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 11-08-02 18:31

"Wildthing21" <NoAdressYet@nothing.com> wrote:
*snip*

> ...I må vælge! Skal en stor del af jeres ernæring komme fra chips, slik,
> fede saucer, mcDonalds mad og andet junkfood? Så drop alt om den størrelse
> 38!

Tænk, jeg kan være i en størrelse 38 nu, og jeg spiser faktisk mad fra
McDonalds ind imellem - der er plads til det hele - bare ikke hver dag!

Ellers er jeg stort set enig i din opsang, jeg har selv tabt mig ca. 26 kilo
med Letigen og en seriøs livsstilsændring, men en vigtig del er også at
finde ud af hvorfor man spiste som man gjorde før, ellers kommer man jo bare
til at gøre det igen, og så er man lige vidt!

Mvh

- Sidsel
(Som faktisk ikke længere er jordens mest politisk ukorrekte menneske! *g*)

Fra : Nete

Dato : 11-08-02 21:42

tja, det er jo kun sandhed som jeg kan tilslutte mig

anet tabt 10kg på at ændre kosten

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-08-02 12:40

Wildthing21 wrote:

> ALTSÅ! Nu har jeg været en meget interesseret tilskuer
> herinde et stykke tid

Velkommen til som aktiv skribent.

> og har da også luftet suppekuren et par gange.

Er det en slags "sultekur"?

> Jeg har selv været en stor
> pige men ialt tabt mig ca. 43 kilo.

Flot.

> Jeg hører allle underlige og umulige
> former for forslag til vægttab...så skal man spise meget fedt, så skal man
> spise meget lidt pasta.

Hvorfor umulig?

Her er hvad jeg kalder for "umulige varige kure": Rigshospitals-kuren;
Letigen og div. obskure pilleprodukter via kuponnyhederne. Og ikke at
glemme ugeblads-kure i alle afskygninger

Ja, jeg nævnte letigen som nogen sværver til. Det gør jeg fordi, jeg
mener at vægttab via piller ikke er personlige vægttab.
Det er medicinske vægttab, hvor man for manges vedkommende vil tage på
igen, hvis medicinen bliver taget væk. Det kan selvfølgelig være, at det
medicinske vægttab har givet startskuddet til en livsstilsændring og man
derigennem holder vægten (men så er det ikke letigen som gør arbejdet så
er det en selv. Som det forresten altid - uanset hvad kuren, konceptet,
whatever hedder - vil være).

> .Ved I hvilken devise jeg bla. kørte efter? Her er
> MIN hemmelighed....
>
> "INDTAG MINDRE ENERGI END DU FORBRÆNDER- og du vil tabe dig!"

Devisen er for så vidt rigtig nok. Og det er da dejlig, at du har set
lyset.

Kan du så tilgengæld fortælle mig (og de andre skribenter), hvorfor
overvægt er så mange menneskers problem?

Jeg tror, at alle har den teoretiske viden om "spis mindre end du
forbrænder"-konceptet. Problemet (tror jeg) er, at kunne praktisere
denne viden.
Jeg tror, at mange mennesker har dårlige vaner i forbindelse med mad
(den overfladiske forklaring. Der findes sikkert dybereliggende
forklaringer fx psykiske problemer, hvor maden er et symptom) og når man
bare skærer ned på fx pizzaforbruget uden at erstatte det med sundere
fødevarer (fx grøntsager) eller bare erstatter pizzaen med Rittersport,
hvor man så er ligelangt med kalorier.

Jeg tror, at man skal tillægge sig helt nye vaner efter princippet: Jeg
SKAL lave om på mine madvaner for resten af mit liv.
Og det er disse nye vaner de forskellige livsstilsændrings-koncepter (om
de hedder WW eller DDV eller suppekure eller xyzALFAOMEGA er ligegyldig)
er behjælpelig.
Når man har levet efter koncepterne indtil man har opnået ens personlige
mål (for mig: ca. 30 kg) og set/mærket virkningen på egen krop, så er
man forhåbentlig kommet så langt, at man kan omlægge de stramme
principper i det koncept man følger. Tilgengæld må man sørge for, at man
ikke falder i "de gamle vaner" (det var jo de gamle vaner som overvægten
kom fra)

> [...]
> var noget fup fordi man tog det hele på igen fordi man jo skulle spise af

Det kommer an på, hvordan man betragter DDV-konceptet (eller hvilket som
helst andet koncept for den sags skyld).
Hvis man opfatter den som en kur dvs. som en midlertidig proces, hvor
man efter processen kan falde tilbage i de gamle vaner og så tro, at den
hellige grav er velforvaret. Så ja, så er DDV-konceptet (og alle andre
koncepter i samme boldgade) noget fup.

Hvis man tilgengæld opfatter DDV (og igen alle andre koncepter) en hjælp
til en vedvarende ændring af madvanerne, så mener jeg, at det alene er
ens personlige viljestyrke, der er styrkeprøven for at kiloerne bliver
væk.

Jeg mener, at viljestyrke kan ikke hentes udelukkende fra en kur eller
koncept. Det skal komme indefra. Sjælen skal følge med.

> Det er ved gud de færreste mennesker der kan tåle at spise
> alt for meget junk-food, is, chips, slik you name it og så samtidig holde
> den slanke linie!

ja.

> [...]
> "lovligt" at smovse i al den mad man synes man er "gået glip af" i løbet af
> ugen! Som om det i de to dage ikke kan sætte sig!

Det er vel bare en oversættelse af: Det ikke er det man spiser mellem
jul og nytår som feder, men mellem nytår og jul.

Jeg kom lige til at tænke på: Julen bliver en styrkeprøve

> VÅGN OP TIL VIRKELIGHEDEN!.... Idag hvor jeg er en slank pige kan jeg IKKE
> spise masser af fed mad, HELLER IKKE i weekenden..

Udemærket. Og tillykke med vægttabet.

> [...]
> meget lidt lyst brød, masser af frugt og grønt, ingen brug af fedtstof til

Tja, det lyder som sundhedsstyrelsens kostanbefalinger.

> [...]
> er alle andres skyld end deres egen! Til jer der kæmper hårdt? Good luck,

Enig.

Med venlig hilsen

Carsten Riis, der pt. arbejder på, at fjerne 8 års overvægt ved hjælp af
DDV-konceptet (3,4 kilo første uge)

Bemærk jeg skriver _ved hjælp af_: Det er jo stadigvæk mig, som skal
lave arbejdet.

Fra : Camilla Larsen

Dato : 13-08-02 16:52

On Tue, 13 Aug 2002 13:39:53 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@privat.dk> wrote:

> [...]
>DDV-konceptet (3,4 kilo første uge)
>
>Bemærk jeg skriver _ved hjælp af_: Det er jo stadigvæk mig, som skal

er dette ikke at betragte som reklame for et produkt/koncept??????????

Som du skriver selv i en anden tråd.....

--
Camilla

Fra : Katrine

Dato : 13-08-02 17:12

"Camilla Larsen" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> wrote in message

> er dette ikke at betragte som reklame for et produkt/koncept??????????

Nej, det er ikke reklame - eller jo, det er det, men det er "lovligt" da det
står i hans signatur. Her kan du skrive hvad du har lyst til uden at bliver
overfaldt. Det er her den store "ytringsfrihed" holder til. Så hvis du vil
reklamere for fx. www.fake.link så er det i din signatur du kan skrive "Få
tøj i rigtig størrelse - besøg www.fake.link ". (Blev lige forvirret) Var
det forståeligt?

> --
> Camilla

Mvh
Katrine

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-08-02 14:35

Katrine wrote:

> [...]
> overfaldt. Det er her den store "ytringsfrihed" holder til. Så hvis du vil

Jeg må få mig en signaturadskillelse for at lukke munden på de nidkære.

med venlig hilsen

Carsten Riis

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-08-02 14:34

Camilla Larsen wrote:

> er dette ikke at betragte som reklame for et produkt/koncept??????????
>
> Som du skriver selv i en anden tråd.....

Nej, det for at fortælle, hvordan jeg gør. Og fortælle, hvad mit ståsted
er, så folk kan se hvilken "lejr" jeg kommer fra eller bliver påvirket
fra.

Jeg skriver ikke noget i retning af: join the club eller besøg en eller
anden tilfældig hjemmeside eller på anden måde vil have andre til at
gøre noget.
Jeg taler såmend for, at man skal finde den metode, som passer til en
selv (hvis du altså gad at læse resten af indlægget.

Fremhævede jeg DDV fremfor andre (udover, at det blev spurgt til DDV og
så svarer man naturligvis omkring DDV? Var der på noget tidspunkt
decideret bagvaskelse af andre produkter (a la

Ok, jeg talte ikke ligefrem positivt omkring Legigen, men det alene ud
fra min tro om, hvordan det virker (eller netop ikke virker). Derudover
nævnte jeg da også, at letigen kan være starten på en livsstilsændring.

_Omtale_ (herunder: svar på spørgsmål) af et produkt/koncept/forretning
er ikke det samme som opslag/reklame. Er det så svært forstå?

med venlig hilsen

Carsten Riis

Fra : Nicolai

Dato : 13-08-02 17:11

"Wildthing21" <NoAdressYet@nothing.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> spise meget lidt pasta..Ved I hvilken devise jeg bla. kørte efter? Her er

Ja, det er det som man kalder debat.

> "INDTAG MINDRE ENERGI END DU FORBRÆNDER- og du vil tabe dig!"

Vi er enige, det er bare ikke alle som mener det passer til dem. Og det skal
man så respektere.

> Ja jeg ved at et energi indtag kan blive for lille, man skal for søren
kunne
> fungere i dagligdagen, men det er ganske simpelt når det kommer til
stykket.

Et indtag kan vel ikke blive for lille. Så tror jeg, at det er fordi man har
vænnet sig til for store måltider.

> [...]
spise
> alt for meget junk-food, is, chips, slik you name it og så samtidig holde

Det har jeg ikke set, - jeg har set en forvirret pige, som skrev et indlæg
som indeholdt lidt a la det som du skriver, men som sagt, hun var forvirret.
Og blev ikke taget alvorligt. Så jeg kan ikke forstå du blev gal over det,
vi andre grinte bare.

> [...]
af
> ugen! Som om det i de to dage ikke kan sætte sig!

Der kan altså være flere forskellige teorier til det, udover at mennesker er
forskellige. En ting, ved at have en ugentlig "æde"dag, kunne være at man
gav forbrændningen et chok opad. Variation er vigtigt, både med træning og
diæt.

> VÅGN OP TIL VIRKELIGHEDEN!....

Jeg synes den sætning, var direkte nedsættende. Jeg mener for det første, at
langt de fleste herinde, lever i virkeligheden. Du er åbenbart ikke af samme
mening, men så tror jeg, at du skulle læse lidt flere indlæg, med et åbent
sind. Og samtidig ikke lade dig "farve", af de indlæg, hvor forfatteren
tydeligt har et problem med sig selv og sin omgivelser, og derfor bliver
forvirret. Nogle gange, så kan jeg godt forstå, at det er forvirrende, at
leve i DK som overvægtig. Der bliver snakket så meget om en sund levestil,
men afgiftsdifferentierer ikke på sunde og mindre sunde madvarer. Nylige
undersøgelser viser også, at de geografiske områder med større
gennemsnitsindkomst, har en højere indtagelse af sunde madvarer. Det er da
en mærkelig politik.

> Altså dette er en opsang til jer derude der mener at man skal kunne ligne
en
> supermodel og samtidig have en jumbo burger i munden? Ah ah wake up and
> smell the roses...

Nogle kan jo godt. Udover det, så har jeg ikke, på nogen som helst indlæg
herinde, fået opfattelsen af ovennævte indstilling. Det må du undskylde.

> [...]
det
> er alle andres skyld end deres egen! Til jer der kæmper hårdt? Good luck,

Jeg har altid haft den indstilling, at folk har brug for motivation. Selv
hos dem, som har en forkert grundholdning, ligger der som regel noget bag.
Tit så gemmer de sig bare bag store ord og lign. Jeg dømmer dem ikke for
det, fordi jeg ved godt at inderst inde, så har de et problem. I stedet for
at "rakke" ned på dem, som har det problem som du beskriver, ligesom du gør,
så vil jeg hellere hjælpe dem, ved at forstå det som ligger bag. Alle
problemerne, og så hjælpe derfra. Små sikre skridt. Det er hårdt.

Så helt ærlig, ingen har brug for at høre hvem du er træt af. Prøv at forstå
dem, i stedet for at udstøde dem. De mennesker, som du er træt af, har ikke
brug for samtidig med deres egne problemer, at høre på dine frustrationer.
Jeg er selv overbevist om, "at man ligger som man har redt", men jeg
forsøger at forstå deres problemer i stedet for.

Man kommer længere i livet, med et åbent sind.

--
*Nicolai

"Enhver fejltagelse vil hævde, at succes ikke er andet end held"

Fra : Nicolai

Dato : 13-08-02 17:30

"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Et indtag kan vel ikke blive for lille. Så tror jeg, at det er fordi man
har
> vænnet sig til for store måltider.

Dette er selvfølgelig forkert formuleret. Det jeg mener er, at hvis ens
energiindtag bare ligger lidt under ens energiforbrug, altså lidt - ikke
meget, så kan det vel ikke blive for lille. Hvis man er sulten, når indtaget
ligger lidt under forbruget, har man vel vænnet sig til for stort et indtag.

Fra : Nicolai

Dato : 13-08-02 17:26

Jeg glemte at skrive, mht din overskrift. For nogle kan det være ret svært,
da nogle overvægtige har mange psykiske problemer. Og er psyken ikke i top,
så er det ufattelig svært at tabe sig. Også derfor, at mange forsøger at
finde en bagvedliggende årsag til overvægten.

For at skrive om mit eget problem, så har jeg trænet styrketræning, cykling
og amerikansk fodbold i 12 år. Så en dag, kollapsede jeg (overtræning) - og
havde i flere uger problemer med hjertet og andre funktioner, immunforsvaret
var smadret. Jeg, eller rettere sagt kroppen, fik en angst for at træne. Når
jeg forsøgte at træne, blev jeg rigtig dårlig. Og man kan jo selv regne ud
hvad der sker, hvis man er vant til at spise meget, grundet højt
aktivitetsniveau og så pludselig ikke laver noget som helst. Man glemmer
lige, at sætte indtaget ned. De kilo forsøger jeg at smide nu, men det har
taget lang tid, bare for at komme i gang med at træne en lille smule.

Det jeg prøver at fortælle er, at jeg føler mig hverhovedet ikke "truffet",
men at der ligger tusindevis at forskellige historier, skæbner osv, bag de
mennesker herinde. Og det er ikke menneskeligt fair, at dømme mennesker
udfra "små, sorte bogstaver", som et indlæg jo består af.

Fra : Love4u

Dato : 17-08-02 07:42

"Wildthing21" <NoAdressYet@nothing.com> skrev i en meddelelse

> "INDTAG MINDRE ENERGI END DU FORBRÆNDER- og du vil tabe dig!"

Regner du med, at du er den eneste, der har fundet frem til det?

> Ja jeg ved at et energi indtag kan blive for lille, man skal for søren
kunne
> fungere i dagligdagen, men det er ganske simpelt når det kommer til
stykket.

Utroligt mange overvægtige mennesker spiser alt for lidt til at holde
forbrændingen oppe, derfor sætter ALT sig simpelthen næsten uløseligt fast
på sidebenene.

> [...]
af
> ugen! Som om det i de to dage ikke kan sætte sig!

Det er ikke rigtigt! Jeg "sparer" bare sammen til weekenden, og går
alligevel stødt og roligt nedad.

> VÅGN OP TIL VIRKELIGHEDEN!.... >

Helt ærligt - den er ret nedgørende! Min virkelighed er at jeg tog 40 kilo
på, da min mand blev dræbt og min søster begik selvmord, det er stadig de
psykiske aspekter, der har gjort, at jeg har svært ved at "turde" være uden
et fedtpolster, der kan beskytte mod smerten. Jeg ville aldrig have kunnet
klare det uden gruppesupport, og DDV og WW er vigtige elementer i den
forbindelse.

> Altså dette er en opsang til jer derude der mener at man skal kunne ligne
en
> supermodel og samtidig have en jumbo burger i munden? Ah ah wake up and
> smell the roses...

Det er måske din virkelighed, men du behøver ikke gøre den til andres. Hvis
det var så enkelt, så vær lige sød at forklare mig, hvorfor det IKKE virker
for den på Ubberup Højskole? Det er netop udsigten til den livlange
fornægtelse af alle de ting, der gør livet lidt sjovere, som gør at man ikke
kan holde ud resten af livet. For mit vedkomende kan det godt lade sig gøre,
så hold dine fordomme for dig selv, i stedet for at tage modet fra nogen,
der måske ikke er kommet så langt som jeg (mangler 25 ud af 60 kilo)

> ...I må vælge! Skal en stor del af jeres ernæring komme fra chips, slik,
> fede saucer, mcDonalds mad og andet junkfood? Så drop alt om den størrelse
> 38!

Igen Det passer IKKE!! Der er plads til både - og! Det er jo ikke en kur, vi
taler om vel? Ej heller endda kostomlægning men om en livsstilsomlægning. Så
er det nemlig at vægttabet holder!

Måske, men altså bare ikke på din måde!

Kærligst Ninett

Fra : Camilla Larsen

Dato : 17-08-02 07:49

On Sat, 17 Aug 2002 08:42:23 +0200, "Love4u" <nlp@tdcadsl.dk> wrote:

Godt brølt Ninett

Camilla
--
Camilla

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 17-08-02 13:27

"Love4u" <nlp@tdcadsl.dk> wrote in message

> Utroligt mange overvægtige mennesker spiser alt for lidt til at holde
> forbrændingen oppe, derfor sætter ALT sig simpelthen næsten uløseligt fast
> på sidebenene.

Motion siger jeg! talrige undersøgelser har vist at motion (især
styrketræning) kan mindske nedsættelsen af stofskiftet ved
lavkaloriediæter...

- Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : news.tele.dk

Dato : 06-09-02 12:06

<SNIP>
> [...]
det
> er alle andres skyld end deres egen! Til jer der kæmper hårdt? Good luck,

Hørt..... har selv kigget forbi herinde indimellem og kommet med et par pip
indimellem.

Har selv lagt mine madvaner om for to år siden og tabt mig 45 kg. Har nu
holdt vægten i mere end 1 år og syntes selvfølgelig at det er hårdt, men har
lært at leve med at jeg kun tillade mig nogle få udskejelser indimellem og
så holde ekstra godt igen når jeg har "skejet" ud...

Men ellers vil jeg selvfølgelig ønske god kamp til alle....

Mvh.
Brian