Hjælp til at finde password igen søges
Fra : Ole Stigaard

Dato : 11-08-02 17:19

Hej gruppe, jeg er kommet i den uheldige situation, at jeg har mistet passworded til min printserver.
Jeg kan ikke komme til at ændre opsætningen eller aflæse indstillinger i den uden, så jeg er lidt på den.

Er der nogen mulighed for at køre et "brute force" angreb på den på en eller anden måde?

Jeg kender dens IP, men jeg kan ikke få den til at svare på noget den vej -hverken telnet eller ping. En portscan på IP'en giver
heller ikke noget svar.
Dens konfigurationssoftware (PS-Admin) er låst med passwordet, og jeg kommer ikke uden om en User password- skærm for at aflæse
portnavne mv, som vil kunne lade mig bruge printserveren i dens nuværende konfiguration.

Er der "noget" jeg kan gøre, eller må jeg bide i det sure æble og kassere den? D-link (producenten) kan godt resette den til factory
default, men kun hvis jeg kan fremvise den originale kvitering, men hvor er den, her 5 år efter...?

Jeg håber denne nød kan knækkes ved hjælp af jer sikkerheds-guruer!

Med venlig hilsen Ole S.

Fra : Kent Friis

Dato : 11-08-02 18:10

Den Sun, 11 Aug 2002 18:19:25 +0200 skrev Ole Stigaard:
> [...]
>portnavne mv, som vil kunne lade mig bruge printserveren i dens nuværende konfiguration.

De printservere jeg har arbejdet med har kunnet nulstilles ved at holde
"test"-knappen inde imens man tænder for strømmen. Prøv at se i manualen
eller søg på nettet, om ikke noget tilsvarende kan gøres med din.

Mvh
Kent
--
Ny tegning på http://195.54.71.150/~kfr/grafik/
- desværre uden DNS for tiden.

Fra : Ole Stigaard

Dato : 11-08-02 18:12

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> skrev i en meddelelse news:aj65p4$l36$1@sunsite.dk...

> De printservere jeg har arbejdet med har kunnet nulstilles ved at holde
> "test"-knappen inde imens man tænder for strømmen. Prøv at se i manualen
> eller søg på nettet, om ikke noget tilsvarende kan gøres med din.

Der er desværre ingen testknapper, hverken udenpå eller indeni. jeg har forsøgt afladning af alle kondensatorer på printet, og
nettet giver ingen hints.
Men tak for forslaget.

--
Ole S

Fra : Christian Andersen

Dato : 11-08-02 18:20

Ole Stigaard wrote:

> og nettet giver ingen hints.

Er du sikker? Heller ikke ved indtastning af model og serienummer i
Google? Her kan du muligvis finde en manual eller et "fif".

--
..signature

Fra : Ole Stigaard

Dato : 11-08-02 19:16

"Christian Andersen" <tcd977fzm1001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse news:aj66cm$hko$2@news.cybercity.dk...

> Er du sikker? Heller ikke ved indtastning af model og serienummer i
> Google? Her kan du muligvis finde en manual eller et "fif".

Jeg har manualen (og alt andet vedr. D-link dp-100 og PS-admin på d-links websted), fifs kommer der ingen af under google, og
fabrikanten siger: "vis os kviteringen, og du kan få lov tilat indlevere den til service" (til 850,- +moms pr påbegyndt time...)
Kviteringen er væk....

Så jeg er selv tør for ideer.

--
venligst Ole S

Fra : Christian Andersen

Dato : 11-08-02 20:01

Ole Stigaard wrote:

> Kviteringen er væk....
>
> Så jeg er selv tør for ideer.

Det lyder irriterende :P

--
..signature

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 12-08-02 20:00

"Ole Stigaard" <stigardNOSPAM@NOSPAM.dk> wrote in message news:<aj69lb$5kd$1@dknews.tiscali.dk>...

> [...]
> fabrikanten siger: "vis os kviteringen, og du kan få lov tilat indlevere den til service" (til 850,- +moms pr påbegyndt time...)

Når du åbner kassen,er der så nogle jumpere ?

Flyt dem frem og tilbage, på PC motherboards er der en jumper til at
resette BIOS.

Pas for øvrigt på den, hvis du har noget software der forhindrer virus
ved at checke om der er ændringer i datoen, at resette betyder at
datoen er 1 jan. 1970.

Held og lykke

Carsten Nielsen

Fra : Ole Stigaard

Dato : 12-08-02 21:03

"Carsten Nielsen" <carsten_niel@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:a7e035fa.0208121100.435ed891@posting.google.com...
> Når du åbner kassen,er der så nogle jumpere ?

Nej ingen jumpere, ingen knapper, kun et print med to printerporte, en serielport, og så selvfølgelig netværksdelen.

Så vidt jeg kan læse mig frem til er den eneste tid den kender dens egen tæller, ingen datofornemmelse ...

> Held og lykke

Tak, jeg får vist brug for det

--
Ole S

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 11-08-02 20:17

Ole Stigaard wrote:
> Hej gruppe, jeg er kommet i den uheldige situation, at jeg har mistet passworded til min printserver.
> Jeg kan ikke komme til at ændre opsætningen eller aflæse indstillinger i den uden, så jeg er lidt på den.

Hvad skal der ændres i opsætningen?

Umiddelbart vil jeg mene at du har to muligheder,

1) Bryde passwordet, skal du lave bruteforce via telnet.

Hvem har sat passwordet?

Har du prøvet de mest oplagte, som "password", dlink, d-link, print,
printer, adm, admin, ecetera?

2) Nulstilling af boksen, dette kan måske opnås ved at åbne den, og
finde ud af om flashen kan pilles ud eller sættes til factory default.

Fra : fkb

Dato : 12-08-02 17:22

hejsa .....

er der ikke et batteri i den??? evt. en stor tantal elektrolyt du kan
aflade.....den maa jo gemme sine data et eller andet sted..........

/finn

Fra : Ole Stigaard

Dato : 12-08-02 17:41

"fkb" <finnb@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse news:aj8n3r$kug$1@news.cybercity.dk...
> hejsa .....
>
> er der ikke et batteri i den??? evt. en stor tantal elektrolyt du kan
> aflade.....den maa jo gemme sine data et eller andet sted..........
Jeg har ikke endnu spottet den, men jeg er overbevist om, at den gemmer indstillingerne i en EEPROM (eller hvad de nu hedder i
øjeblikket).
Alle kondensatorer er forsøgt afladet og printet henlagt en dags tid, derefter endnu en afladning (jeg lagde anden gang printet på
et stykke sølvpapir), men intet var resat

Men tak for budet!

--
Ole S

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-02 19:23

Ole Stigaard skrev:

>Alle kondensatorer er forsøgt afladet og printet henlagt en dags tid, derefter endnu en afladning (jeg lagde anden gang printet på
>et stykke sølvpapir), men intet var resat

Hvis du nu zapper et af kortene med 220 V, vil firmaet så ikke
reparere den?

--
Bertel

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-08-02 20:22

Hi Bertel Lund Hansen, du skriver:

> Hvis du nu zapper et af kortene med 220 V, vil firmaet så ikke
> reparere den?

Måske - men ikke hvis nogen fra firmaet læser med her .

--
Karsten Jensen

Ved svar pr. email, fjern 1.
When replying by email, remove 1.

Fra : Ole Stigaard

Dato : 12-08-02 21:00

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse news:r7vflug0nha3uq0ihqtevp5sljafeq3tnt@news.telia.dk...

> Hvis du nu zapper et af kortene med 220 V, vil firmaet så ikke
> reparere den?
Nej. De kræver stadig at se den kvitering borte har taget

--
Ole S

Fra : Hostmaster

Dato : 13-08-02 18:04

Hvad sker der hvis du sætter den serielle port til en com port til din pc
(der skal du bare bruge et kabel der kan passe i begge ender. og starter
hyperterminal ved standard indstillinger.

Så sætter du strøm til boxen. Nogle printservere kan snakke med
hyberterminal gennem sen serielle port. Og hvis du kommer ind til en
kodeord's box.. Så har jeg en kode der er "universal"

James

Fra : Ole Stigaard

Dato : 13-08-02 18:40

"Hostmaster" <hostmaster@jemmer.dk> skrev i en meddelelse news:ajbdok$3us$1@sunsite.dk...
> [...]
> hyberterminal gennem sen serielle port. Og hvis du kommer ind til en
> kodeord's box.. Så har jeg en kode der er "universal"

Jeg prøver straks i aften! Lyder som en ide!

Ole S.

Fra : TVN

Dato : 01-09-02 21:16

Er det lykkes, ved Cisco kan man resette password, under boot af boxen,
tilslut via serielt og tryk på en tast under opstarten.

Mvh
Thomas