N3310, vand og softwareopdatering...
Fra : Ole Gammelgård

Dato : 11-08-02 16:53

Jeg har lige anskaffet mig en brugt 3310, den har vist fået lift vand, så
vibratoren virker ikke! Er der noget jeg kan gøre ved det?

Så er det os det at software versionen er 5.47, og det skulle der vist også
være problemer med... Hvis jeg vil have den opdateret til 3315 skal jeg så
bare få en forhandler til at opdatere den til nyeste software eller hvad? og
er det gratis?

Venlig hilsen Ole

Fra : **TRADS**

Dato : 11-08-02 16:59

Er den stadigvæk med garenti er det bare med at komme ind til det nærmeste
service center....

Fra : Ole Gammelgård

Dato : 11-08-02 17:03

Den er 2 år gammel, men softwaren er lige blevet opdateret gratis af
sonofon. (min ven som jeg købte den af sagde bare at han ikke modtog alle
beskeder!).
Men nu er det nummer altså opsagt! Tror I stadig sonofon vil gøre det
gratis???

Fra : Heidi

Dato : 11-08-02 17:05

Ole Gammelgård wrote:
> [...]
> vist også være problemer med... Hvis jeg vil have den opdateret til
> 3315 skal jeg så bare få en forhandler til at opdatere den til nyeste

Jeg ville også have min opdateret til en 3315 lige inden garantien
udløb, men hos BlueTel i Herning kendte de ikke noget til at det kunne
lade sig gøre, selvom jeg henviste til en forklaring jeg tidligere havde
fået i denne gruppe.

Men måske du er mere heldig der hvor du bor...

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes

Fra : **TRADS**

Dato : 11-08-02 17:41

Jeg har selv lige fået min lavet om til en 3315... meget glad for det....
Fik det gjordt for 50kr..

Fra : Ole Gammelgård

Dato : 11-08-02 19:29

Hvor fik du gjort det for en halvtredser?

Fra : **TRADS**

Dato : 11-08-02 19:54

Her i Randers..
Ellers kan det lade sig gøre her : http://www.kabelsalg.dk/

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-08-02 17:45

[posted and mailed]

"Heidi" <nospamheidi@adslhome.dk> wrote in

> [...]
> udløb, men hos BlueTel i Herning kendte de ikke noget til at det
> kunne lade sig gøre, selvom jeg henviste til en forklaring jeg

Jeg er ikke sikker på at du kan få den opgraderet til en 3315 - men du
kan i hvert fald få en ny softwareversion lagt i telefonen (så den
stadig er en 3310) ganske gratis her i Aalborg hos Teleservice.

Her er mailen jeg sendte og nedenunder er svaret jeg fik fra dem da jeg
adspurgte om det:

Fra : Fischer

Dato : 12-08-02 05:22

> Jeg ville også have min opdateret til en 3315 lige inden garantien
> udløb, men hos BlueTel i Herning kendte de ikke noget til at det
> kunne lade sig gøre ....

Der er nok ikke nogen officielle steder de vil putte et stykke forkert /
uautoriseret stykke software i din 3310 - selv om det måske faktisk virker.

Ret beset er det næppe heller helt lovligt. Softwaren i 3315 er jo noget
Nokia har udviklet og solgt sammen med netop 3315.
Der er sikkert copyright på sådan noget software, og dette må nok ikke
kopieres med mindre Nokia har givet den fri som opgradering til 3310. Det
tvivler jeg på at de har - men på den anden side kan det også let være at
det ikke bekymrer dem.

*Fischer

Fra : Heidi

Dato : 12-08-02 07:01

Fischer wrote:

> [...]
> kopieres med mindre Nokia har givet den fri som opgradering til 3310.
> Det tvivler jeg på at de har - men på den anden side kan det også let

Om det var fordi de ikke ville og det var ulovligt, ved jeg ikke - ham
fyren jeg snakkede med, lød ret overbevisende, da han sagde
at han aldrig havde hørt om at der fandtes en 3315 udgave, og at
der kunne opdateres til denne. Men om han bare spillede skuespil
vil jeg da ikke afvise...