Skærme
Fijala 3554
TV-out....skummelt
Fra : Jacob Mjelde

Dato : 11-08-02 14:06

Hej NG...
Nu har jeg jo så fået mit VGA m. TV-out.....jeg køber et S-VHS kabel + en
scart-adapter til fjersynet...
PIIIIIISSSSS...det er i sort/hvid......prøver alle indstillinger, intet
virker.....
Efter mange timers raseri, og bytten om på det ene og andet....knækket der
et ben på S-VHS kablet....LOORRT....har lige betalt 200 for det......MEN nu
virker det sgu´ i farver og det hele!!! SORT

Er det normalt at man skal smadre kablet for at få farver?

--

Hilsen Jacob

Fra : Madsen

Dato : 11-08-02 14:29

Jacob Mjelde skrev:

> Er det normalt at man skal smadre kablet for at få farver?

Nej, men der er mange fjernsyn der ikke har fuld s-video-understøttelse
og det resulterer i et sort/hvidt billede. Tit og ofte må man vælge
composite til scart i stedet. Sådan er det her i hvert tilfælde.
Jeg kan heller ikke få farver på billedet hvis jeg bruger s-video til
scart.

På nogle fjernsyn kan man gå ind og ændre scartindgangens indstilling
fra AV til S-video, eller noget i den stil. Den mulighed har jeg dog
heller kke på mit fjernsyn.

Madsen.

Fra : Esben Sunddal Hansen

Dato : 11-08-02 19:24

I er sikkert på at i kører med PAL og IKKE NTSC !!

Composive har 2 forbindelser.
S-Video har 4.
Men S-Video's 2 er faktisk bare Composive, og de sidste 2 er til styring af
billedet (position osv.)

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-02 13:31

"Esben Sunddal Hansen" <esbenh@v-htx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Composive har 2 forbindelser.
> S-Video har 4.
> Men S-Video's 2 er faktisk bare Composive, og de sidste 2 er til styring

Sikke da noget vrøvl.
S-Video har betydelig højere kvalitet end composite, og det beror på at
billedsignalet er delt op i to signaler, nemlig farve (chrominance) og
lysstyrke (luminance).

Mvh
Mikkel

Fra : Madsen

Dato : 11-08-02 20:01

Esben Sunddal Hansen skrev:

> I er sikkert på at i kører med PAL og IKKE NTSC !!

Ja.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 12-08-02 13:40

Mikkel Andersen skrev:

> S-Video har betydelig højere kvalitet end composite, og det beror
> på at billedsignalet er delt op i to signaler, nemlig farve
> (chrominance) og lysstyrke (luminance).

På et tidspunkt var der en i DVD-gruppen der lavede denne FAQ.
http://www.blob.dk/joensson/dvd_faq/

Madsen.