VPC / internet / hjælp!
Fra : Per Andersen

Dato : 11-08-02 13:39

Jeg får ikke forbindelse fra browser i VPC på tros af at jeg gør som
beskrevet: (Networking Settings; enable networkning; shared networking)
opbyg netforbindelsen fra Mac; start browser fra i VPC windows.
rowerseren får ikke tilgang til nettet.
Hvad er galt? Mangler en eller ander indstilling? Hjælp!!
Jeg arbejder med iMac/400/9.2.2/VPC5-Win. 98

Jeg ville glæde mig meget over info!
På forhånd tak!
Hilsen
Per

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-08-02 14:20

In article <1fgr8tr.1tb6qkx17xmukgN%perandersen@gmx.net>,
perandersen@gmx.net (Per Andersen) wrote:

> Hvad er galt? Mangler en eller ander indstilling? Hjælp!!

Har du sat netværket op i Windows?

Fra : Per Andersen

Dato : 11-08-02 18:15

Hej Martin

> Har du sat netværket op i Windows?

Nej, programmet er helt ny instaleret.
Hilsen
Per

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-08-02 18:40

Per Andersen <perandersen@gmx.net> wrote:

> Hej Martin

> Nej, programmet er helt ny instaleret.

Da Virtuel PC emulerer en PC på din Mac, så skal du lave alle
instillinger, TCP/IP, drivere til printer og så videre. Fuldstændig
ligesom hvsi du ahvde en PC stående på bordet - ellers er der ikke en
disse der virker.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Per Andersen

Dato : 11-08-02 20:59

Hej Jesper

> [...]
> instillinger, TCP/IP, drivere til printer og så videre. Fuldstændig
> ligesom hvsi du ahvde en PC stående på bordet - ellers er der ikke en

Det kan jeg ikke for stå, for når man bruger shared networking, benytter
PC jo Mac´ens IP-adresse og net forbindelse.
Jeg har haft VPC indstaleret engang tidligere og da virkede det uden at
jeg måtte lave nogen indstillinger i Windows overhovedet.
???
Også med printeren i øvrigt: Jeg indstillede intet og det fungerede!
Hilsen
Per

Fra : (Lars Kristian

Dato : 12-08-02 10:19

> [...]
> instillinger, TCP/IP, drivere til printer og så videre. Fuldstændig
> ligesom hvsi du ahvde en PC stående på bordet - ellers er der ikke en

Det er nu ikke helt korrekt. Så længe TCP/IP er installeret sammen med
et netkort, skulle det meget gerne spille helt automatisk - uden behov
for ekstra indstillinger i Windows.

Hilsen
Lars Kr. Sørensen

Fra : Per Andersen

Dato : 12-08-02 11:49

> Det er nu ikke helt korrekt. Så længe TCP/IP er installeret sammen med
> et netkort, skulle det meget gerne spille helt automatisk - uden behov
> for ekstra indstillinger i Windows.

Netop, sådan var det hos mig før. Men efter at jeg instalerede på ny.
Hvad er årsagen? Havd skal jeg gøre?

Hilsen Per

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-08-02 13:49

On Mon. d. 12 Aug. 2002 kl. 10:49 GMT, Per wrote:

> Netop, sådan var det hos mig før. Men efter at jeg instalerede på ny.
> Hvad er årsagen?

spørg i en windows gruppe

> Havd skal jeg gøre?

indstil dit netværk (i windows). dvs TCP/IP, DHCP og ethernet.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-08-02 21:07

> Netop, sådan var det hos mig før. Men efter at jeg instalerede på ny.
> Hvad er årsagen? Havd skal jeg gøre?

Prøv at vælge Kør... i Start-menuen. Skriv her winipcfg. Vælg din
ethenet adapter. Hvilken IP-adresse står der?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-08-02 21:07

Lars Kristian Sørensen <lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Det er nu ikke helt korrekt. Så længe TCP/IP er installeret sammen med
> et netkort, skulle det meget gerne spille helt automatisk - uden behov
> for ekstra indstillinger i Windows.

Også med Win98? Jeg kan ikke huske, om det bare spiller fra starten af.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : (Lars Kristian

Dato : 13-08-02 14:51

René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Også med Win98? Jeg kan ikke huske, om det bare spiller fra starten af.

OK, det er jeg sgu´ ikke helt sikker på. Har aldrig haft 98 installeret.
Muligvis skal der indstilles på lige nøjagtig dén. Her bliver jeg svar
skyldig.

Mvh
Lars Kr. Sørensen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-08-02 21:24

Per Andersen <perandersen@gmx.net> wrote:

> Hej Martin

> Nej, programmet er helt ny instaleret.

Du skal tjekke, at der er installeret en driver til netkortet i Win98.
Derudover skal du bruge en TCP/IP protokol til kortet, som skal være sat
op til at hente en IP-adresse automatisk.

Til sidst skal du lige konfigurere Windows til at gå på nettet via dit
netkort. Så skulle det virke.

--
Mvh.
René Frej Nielsen