Salg til udlandet (udelukkende digital) ov~
Fra : Thomas Schulz

Dato : 11-08-02 10:52

Jeg (del af et ApS) udvikler bla. shareware (en lille bi-ting). Jeg
forestiller mig at sælge det på følgende måde:
"
Når en kunde (fra EU, USA mv.) bestiller nogle licenser sker dette hos en
"reseller".
Denne "reseller" køber software af mig (helt specifikt en "konsignation"
ordning) i det øjeblik kunden laver bestilligen hos dem.
Gennem denne anordning slipper jeg (næsten) for at spekulere på om hvorvidt
kunden er fra indenfor EU, USA mv.
"

Denne reseller jeg ønsker at bruge (fordi de er de ældste, bedste mv. i
branchen)
opererer fra England (det står øverst i "author_agreement" og deres
"contact" link, i.e. deres "registered office" er i England).

Her er nogle links (ikke at i behøver at kigge dem - mit spørgsmål har som
sådan ikke noget med dem at gøre):
http://www.swreg.org
http://euro.swreg.org/pages/author_agreement.html
http://www.swreg.org/pages/contact.html
http://www.swreg.org/information/vat.html

Jeg regner ikke med i at sælge for et større beløb (der ikke mange der er
blevet rige på shareware..!).

Så er mit spørgsmål:
Er der noget ved om denne anordning (ovenover beskrevet), dvs.
"dk_firma -> sælger til -> udenlandsk_firma"
er anderldes end hvis "dk_firma -> sælger til -> dk_firma"
?

mvh
Thomas