Er du tyk ?
Fra : www.kilokilers.dk

Dato : 11-08-02 08:04

Velkommen til information omkring livsstilsforeningen Kilokillers.

Vi har hjemsted i Københavns Amt, og er for alle i Amtet, Københavns
Kommune samt Frederiksberg Kommune.

Vi er en nystartet forening der optager medlemmer af begge køn, der
ligesom os har brug for at smide nogle kilo.

Vi tror på at den rigtige vej til varigt vægttab er gennem en ændret
livsstil, men det nytter kun hvis du selv vil !!!

Vi tror på at vi gennem nye venner og veninder, nye vaner, og sidst
men ikke mindst en omlagt kostvane, kan opnå de resultater vi har
prøvet på at opnå så mange gange forgæves.

Vi er i skrivende stund igang med den process der skal hjælpe os til
at kunne søge lokaler til vores aktiviteter, men indtil da har vi
arrangement hver onsdag klokken 19.00 - hvor vi går 1 times tid
rundt om Damhussøen.

Medlemmerne kan selv være med til at præge typen af arrangementer,
og da vi er en forening for både mænd, damer samt børn - er vi sikre
på at vi nok skal ramme alsidigt.

Læs mere på http://www.kilokillers.dk

Fra : Camilla Larsen

Dato : 11-08-02 10:20

Tusind tak for tippet.....skønt at vide at der findes sådan en
forening her i DK.

Skynder mig at sende linket videre til hele min vennekreds*S*

Camilla
--
Camilla

Fra : Katrine

Dato : 12-08-02 12:07

Hey! Hvor blev alle regelrytterne af, der fortæller os, at det her er
uønsket i denne gruppe, da det er reklame?

(For en gangs skyld synes jeg dette indlæg er FOR MEGET reklame.)

Mvh
Katrine

Fra : Lone Ginnerup

Dato : 12-08-02 13:03

Se det synes jeg til gengæld ikke det er - altså for meget reklame.

Jeg ser det som en oplysning om at nogle gode folk er gået sammen og har
dannet en forening - og at man er velkommen til at deltage - hvis man har
lyst.

Havde vedkommende haft travlt med at gavne en forretning, havde jeg set
anderledes på det.

med venlig hilsen
Lone (som er så glad for at have tabt 2,4 kg i denne uge)

"Katrine" > Hey! Hvor blev alle regelrytterne af, der fortæller os, at det

Fra : Katrine

Dato : 12-08-02 13:54

"Lone Ginnerup" <mc-skolen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> dannet en forening - og at man er velkommen til at deltage - hvis man har

Hej Lone.

Det er sådan, at der for nogle dage siden kom et indlæg fra Fnuggi på Fyn,
hvor formanden gjorde opmærksom på, at Fnuggi nu også var kommet til Fyn.

Dette indlæg skabte stor "strid" om, hvornår noget var reklame, og hvornår
noget ikke var reklame. Og altså hvornår indlæget var fejlplaceret (da
reklame ikke godtages i bl.a. denne gruppe).

Og med den konklution der blev lavet der (at det var i orden at reklamere i
sin signatur, men ikke i selve indlæget, som bør bestå af et spørgsmål eller
ligningen), synes jeg bare det var underligt, at jeg som den første gjorde
opmærksom på, at det indlæg ikke hører til her i den nuværende form.

Og så synes jeg da også lige personen, der har skrevet dette indlæg har haft
den helt store smørekande fremme, for at få budskabet til at glide lettere
ned.

Mvh
Katrine
- Som ikke har noget imod diverse slankeklupper - men mener de bør gøre
opmærksom på sig selv på en anden måde.

Fra : KatjaStrofen

Dato : 12-08-02 13:43

Katrine <hatikvah83@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d5796c9$0$27833$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> uønsket i denne gruppe, da det er reklame?
>
> (For en gangs skyld synes jeg dette indlæg er FOR MEGET reklame.)

Jeg er blandt andet her! - har set indlæget! - Gad dog ikke have alle de
svinere igen! - for folk som så dermed stempler mig som en urar person -
selvom jeg har ret

Men klart.. indlægget er klart fejlplaceret!

Katja

Som siger Tillykke til Katrine.. som nu er kommet i regelrytterinderkredsen
*lol*

Fra : www.kilokilers.dk

Dato : 12-08-02 15:55

Kære Gruppedeltagere

Jeg må indrømme at jeg ikke kan forstå at indlægget
skulle være fejlplaceret - da der netop er tale om en
forening drevet af frivillige personer.

Jeg læste gruppens fundats før jeg postede for ikke at
lave den klassiske fejl...

Nu vil jeg lige lave et klip fra gruppens fundats:

Til bred debat samt udveksling af viden om sund og fedtfattig ernæring og
levevis, sunde/usunde madvarer og -vaner, fedtstoffer, motion,
kropsidealer, fedmeforsking, vægtproblemer, slankekure,
slankekursprodukter etc.

Når man læser denne og ser hvor vidt den går - synes jeg faktisk
ikke - specielt set i lyset af at vi er en frivillig forening - at jeg kan
se vi skulle overtræde gruppens fundats.

Det er lige før at der må reklameres for slankeprodukter uden at
det overtræder fundatsen - sådan som jeg læser den.

Hvis nogle vil læse hele fundatsen kan i gøre det på denne url:

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.helbred.slank

Men skal som sagt beklage hvis nogen er anstødt af vores
informations mail - som ja er reklame for os - men ikke for
andre end foreningens og medlemmernes vindings skyld.

M.v.h.

Kim V. Hansen

Fra : Nicolai

Dato : 12-08-02 16:58

"www.kilokilers.dk" <kilokillers@kilokillers.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det overtræder fundatsen - sådan som jeg læser den.
>
> Hvis nogle vil læse hele fundatsen kan i gøre det på denne url:

Du læser undergruppens fundats alene. Men skriver ikke de samme ting 2
gange, og derfor så har man de generelle i overgruppen og de mere specifikke
i undergrupperne. Citat fra usenet:

"Overordnede retningslinier for dk-hierarkiet.

[Indledning]

Det danske usenet-hierarki, dk.*, er for alle med tilknytning til,
eller interesse for Danmark eller det danske sprog. Debatgrupperne,
der udgør hierarkiet, spænder over et bredt spektrum af emner.

For at der skal være plads til alle, er det dog nødvendigt med et
reglement for hvad man kan tillade sig at poste hvor. Det kaldes i
usenetregi for fundatser, og deres formål er at gøre grupperne
brugbare for de tiltænkte målgrupper.

En række af de retningslinier for hvad der hører til i den enkelte
gruppe, er fælles for langt de fleste grupper. I stedet for at skrive
disse ind i hver enkelt fundats, er de samlet i et overordnet
reglement for dk-hierarkiet."

> Men skal som sagt beklage hvis nogen er anstødt af vores
> informations mail - som ja er reklame for os - men ikke for
> andre end foreningens og medlemmernes vindings skyld.

Ja, men det betragtes stadig som reklame, hvori du, selvom formålet er godt,
forsøger at hverve medlemmer. Der findes grupper til den slags. En helt klar
bedre ting, havde været at deltage i den normale debat herinde, og skrive
det du skrev, i din signatur.

Og det er ikke fordi vi er stødt, men hvis alle foreninger smed reklame ind
her og diverse producenter også, så ville der være kaos herinde og dermed
ikke flere private brugere. Derfor er alle reklamer, gode eller ej,
uønskede.

--
*Nicolai

"Enhver fejltagelse vil hævde, at succes ikke er andet end held"

Fra : Nicolai

Dato : 12-08-02 17:00

Fra : Nicolai

Dato : 12-08-02 17:03

"www.kilokilers.dk" <kilokillers@kilokillers.dk> skrev i en meddelelse

> Det er lige før at der må reklameres for slankeprodukter uden at
> det overtræder fundatsen - sådan som jeg læser den.

Var lidt for hurtigt tidligere, manglede dette citat:

"[Annoncering og reklamer]

Enhver form for køb/salg/bytte-annoncering uden for markedsgrupperne
er uønsket. Indlæg, der alene eller i overvejende grad har til formål
at reklamere for, tilbyde eller på anden måde promovere et produkt
eller en tjeneste, hvori afsender har økonomiske eller anden særlige
interesse, tillades ikke uden for de kommercielle grupper.

Det er dog tilladt at besvare konkrete spørgsmål om forhandlere,
priser på produkter, tjenester og lignende. I en sådan situation
påhviler det afsender at oplyse om ansættelsesforhold, eller andre
økonomiske interesser, i det omfang det har betydning for svarets
objektivitet.

[Opslag]

Der er ingen fælles regler med hensyn til opslag. Afsender bør kende
og følge de enkelte gruppers praksis på området. I mange tilfælde er
de særlige opslagsgrupper det rette sted for denne type indlæg."

> Hvis nogle vil læse hele fundatsen kan i gøre det på denne url:
>
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.helbred.slank

Og du kan læse denne.

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk

Og hvis du får lyst til at deltage i debatten herinde, burde du også kigge
her:

Fra : WebWoman

Dato : 13-08-02 08:06

"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> skrev i en meddelelse news:o%Q59.70

> Enhver form for køb/salg/bytte-annoncering uden for markedsgrupperne
> er uønsket.

Der er ikke tale om hverken køb, salg eller bytte, når en forening gør
opmærksom på sin eksistens. Så den paragraf kan vi godt glemme.

> [...]
> eller en tjeneste, hvori afsender har økonomiske eller anden særlige
> interesse, tillades ikke uden for de kommercielle grupper.

Og der er ikke tale om, når det er en forening, at afsender har personlige
økonomiske interesser.

Reklame er (oftest ensidig) information, hvor afsender har økomisk eller
anden direkte fordel af øget interesse for produktet. Omtaler jeg en bog
eller et produkt eller en forening, jeg har haft glæde er, er det således
ikke reklame, men netop: OMTALE.

Så er der vendingen fra de overordnede retningslinjer for brug af usenet
"... eller anden særlig interesse", som desværre er så luftig, diffus og
derfor intetsigende, at den kan tolkes efter forgodtbefindende. Har vi ikke
alle en eller anden særlig interesse i det budskab vi fyrer af herinde?

Det er mig, der oprindelig tog initiativ til denne gruppe. Ikke at jeg
dermed har det afgørende ord. Men jeg kender i det mindste hensigten med
gruppens regler, da det er mig, der har brygget dem. *S*

Da reglerne blev skrevet og gruppen dannet, var det bestemt ikke hensigten
at hindre andet end reklame af den slags, hvor afsender har en personlig
økonomisk interesse i at reklamere. Slankegrupper og foreninger var velkomne
til at informere, når det blot handlede om gruppens emne.

Mvh. Lisbeth

PS: Synes faktisk det er et langt større problem med alle jer, der ikke
slanker de indlæg I citerer. Klip alt det overflødige væk. Der er yderst
sjældent behov for at citere mere end få linjer fra det indlæg man reagerer
på. Så KLIP KLIP KLIP *S*

Fra : KatjaStrofen

Dato : 13-08-02 08:54

WebWoman <webwoman@ FJERN chicks.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d58b18a$0$393$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> [...]
> opmærksom på sin eksistens. Så den paragraf kan vi godt glemme.

> Og der er ikke tale om, når det er en forening, at afsender har personlige

Nej.. men der er tale om en forening, som ønsker at promovere en tjeneneste,
hvor der er anden særlig interesse!

Så igen.. det er et spørgsmål om hvordan man ser det

Og ja.. dette indlæg kunne nok have været slanket lidt *GG*

Katja

Fra : WebWoman

Dato : 13-08-02 10:00

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse

> Nej.. men der er tale om en forening, som ønsker at promovere en
> tjeneneste, hvor der er anden særlig interesse!

Kan du definere, hvad "anden særlig interesse" er eller kan være?

Mvh. Lisbeth

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-08-02 12:44

WebWoman wrote:

> "KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du definere, hvad "anden særlig interesse" er eller kan være?

skaffe medlemmer til sin forening

med venlig hilsen

Carsten Riis

Fra : WebWoman

Dato : 13-08-02 14:30

"Carsten Riis" <carsten.riis@privat.dk> skrev i en meddelelse

> skaffe medlemmer til sin forening

Skaffe medlemmer til sin forening, skaffe opmærksomhed om sin person, skaffe
tilslutning til en holdning, skaffe ligesindede til løbeturen, skaffe tykke
til at gå i motionscentret med..... hvad er forskellen?

Mvh. Lisbeth

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-08-02 15:01

WebWoman wrote:

> [...]
> tilslutning til en holdning, skaffe ligesindede til løbeturen, skaffe tykke
> til at gå i motionscentret med..... hvad er forskellen?

Der er ingen forskel i de ting som du nævner.
(dog lige den med holdningen falder lidt udenfor)

Forskellen er vel hvad skal denne gruppe bruges til: debat eller opslag

Opslag er AFAIR defineret som, at man laver reklame for et eller andet
(produkter, foreninger, klubber eller lignende)

Debat er for mig, hvor man lægger op til en eller anden form for dialog
eller sætter spørgsmålstegn til forskellige former koncepter

Eksempel på hvad jeg opfatter som opslag:

Vi er en gruppe mennesker, der mødes Xsted på tidspunktY. Kom og vær
med. Det er gratis.

eller

Jeg står ikke selv for foredraget, men jeg syntes I skal møde op til
ArrangementU.

Eksempel på hvad jeg opfatter som debat:

Vi er en gruppe mennesker, der ikke rigtig kan finde ud af temaX. Vi har
"delt op os" i to lejre, hvor den ene siger X med argument T og den
anden siger Y med argument R.
Hvad mener I?

eller

Jeg kan ikke rigtig affinde mig med den mængde af morgenmad som
foreslåes i konceptD. Kan man "konvertere" nogle af dagens småmåltider
til morgenmaden uden det går ud over vægttabet? Erfaringer? Forslag?

Jeg mener, at gruppen her skal bruges til at diskutere de forskellige
slankeprocesser på en civiliseret måde.
Opslag og andre former for ikke-debat elementer bør man holde i
signaturen (og nej, signaturen alene er ikke en indlæg).

Det er bare min mening.

Med venlig hilsen

Carsten Riis

Fra : WebWoman

Dato : 13-08-02 15:37

> Forskellen er vel hvad skal denne gruppe bruges til: debat eller opslag

Ifølge gruppens fundats skal den bruges til:

[...]

Altså ikke kun til debat.
Men til bred debat SAMT udveksling af viden.....

"Udveksling af viden om..." betyder med andre ord, at det ikke kun skal
handle om meninger og debat men også om at forsyne hianden med viden, der er
relevant når man vil tabe sig og leve sundt.

Information om en forening, der har vægttab som formål, falder helt
naturligt ind under "udveksling af viden om....."

Hvis et medlem ikke får økonomisk gevinst ud af at informere om foreningen,
vil det ikke heller være i strid med de overordnede regler for brug af
usenet at informere andre om, at her er noget, de måske kan bruge.

Mvh. Lisbeth

Fra : Katrine

Dato : 13-08-02 16:27

"WebWoman" <webwoman@ FJERN chicks.dk> wrote in message

> [...]
> vil det ikke heller være i strid med de overordnede regler for brug af
> usenet at informere andre om, at her er noget, de måske kan bruge.

Nu er det omtalte indlæg jo afsendt af klubben (går jeg da ud fra, da
afsender er www.kilokillers.dk). Og eftersom det koster noget at være med
(det kan man se, når man går ind på hjemmeside og klikker lidt rundt), så
kan der jo være noget med "økonomisk gevinst" gemt et eller andet sted; det
kan man jo kun gisne om. Men det var lige præcis da jeg gik ind på siden og
så, at det kostede noget at melde sig ind, at jeg blev bekræftet i min tanke
om, at det var reklame af den uønskede slags (for mit vedkomne).

Men ud over det, så synes jeg denne diskution er ved at løbe af sporet. Der
må være en eller anden, der kan fortælle, hvor det passende sted er, at
opfølge denne diskussion, hvis nogen måtte ønske det.

> Mvh. Lisbeth

Mange hilsner herfra Fyn
Katrine

Kampen mod centimeterne (jeg har ingen vægt) er gået ind! Jeg har ikke
dyrket motion i ca. 7 år, men i lørdags købte jeg et løbebånd. Jeg er så
(u)heldig at bo i Vollsmose, så jeg tror ikke jeg kommer så meget ud at løbe
på stierne alene blond pige. Kalorierne bliver talt - både indtag og motion.
Jeg har overvejet at lave en hjemmeside-dagbog, hvor man kan følge med.

Fra : WebWoman

Dato : 13-08-02 16:45

"Katrine" <hatikvah83@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og eftersom det koster noget at være med
> (det kan man se, når man går ind på hjemmeside og klikker lidt rundt), så
> kan der jo være noget med "økonomisk gevinst" gemt et eller andet sted;

Det koster noget at være med i foreninger. *S*

Det er ikke ensbetydende med, at der er økonomisk gevinst til et medlem der
informerer om foreningens tilstedeværelse.

> jeg blev bekræftet i min tanke
> om, at det var reklame af den uønskede slags (for mit vedkomne).

Afgørende er, om et indlæg er i strid med reglerne - ikke, om vi hver især
synes et indlæg er uønsket.

Mvh. Lisbeth

Fra : Pia J

Dato : 08-11-02 14:17

"Katrine" <hatikvah83@hotmail.com> wrote in message news:3d592680$0$27687

> [...]
> må være en eller anden, der kan fortælle, hvor det passende sted er, at
> opfølge denne diskussion, hvis nogen måtte ønske det.

Den oprindelige post hører til under dk.opslag

diskutionen må ind under dk.admin.netetikette

:Pia

Fra : Camilla Larsen

Dato : 13-08-02 16:48

On Tue, 13 Aug 2002 16:01:29 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@privat.dk> wrote:

> [...]
>Opslag og andre former for ikke-debat elementer bør man holde i
>signaturen (og nej, signaturen alene er ikke en indlæg).

Hej carsten

Jow det er hvad denne gruppe burde bruges til...nu er det bare så
sørgeligt ved denne her gruppe at
1) stiller man et spørgsmål som man håber at få nogen brugbare
råd/vejledninger til...ja så er det at få et ekkooo tilbage..nemlig
nul respons

2) ytre man en mening om noget ja så kan man rolig regne med at blive
sablet ned af såkaldte kloge hoveder

Så hvor er debatten og den saglige diskussion henne ???????
--
Camilla

Fra : Nicolai

Dato : 13-08-02 16:44

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse

> Og ja.. dette indlæg kunne nok have været slanket lidt *GG*

Det er jeg uenig i. Jeg er træt af, at folk smider korte indlæg, hvor alt
hvad de skriver, er et link. Jeg vil hellere have flere citater i
indlæggende, end at skulle trykke på alle disse link, for at finde ud af
hvad de snakker om. Så bliver skrivebordet fyldt med links, hvis man ikke
følger op på dem med det samme.

Men der er vi jo nok uenige så, - så lad os bare slå fast, at vi respekterer
andres måde at skrive indlæg på, så længe flertallet ikke ytrer sig om at de
synes det er irriterende.

Du kunne måske have skrevet det kortere. Jeg mente det var den mest korrekte
måde.

Et andet citat fra usenet:

"Fundatserne er ikke det endelige ord om hvad man kan tillade sig at
skrive i de danske nyhedsgrupper. Hvis du ser nogen der ikke følger
reglementet, så husk at et af Internettets principper oversat til
Usenet vil være "Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med
hvad du accepterer.". Reglerne er til for at vi alle skal kunne være
her, ikke for deres egen skyld."

Fra : Nicolai

Dato : 13-08-02 16:51

"WebWoman" <webwoman@ FJERN chicks.dk> skrev i en meddelelse

> Det er mig, der oprindelig tog initiativ til denne gruppe. Ikke at jeg
> dermed har det afgørende ord.

Nej, der er heldigvis stor forskel.

> Men jeg kender i det mindste hensigten med
> gruppens regler, da det er mig, der har brygget dem. *S*

Ja, men udover undergruppens regler, som dk.helbred.slank er, så er der også
regler for overgruppen og for usenet generelt, som også skal følges. Derfor
skal man ikke alene kigge på gruppens fundats, for at vide hvordan man skal
bruge en bestemt gruppe.

> [...]
velkomne
> til at informere, når det blot handlede om gruppens emne.

Jeg mener til hver en tid, at formanden for foreningen kilokillers.dk har en
økonomisk og en særlig interesse i det som han gjorde. Økonomisk fordi at jo
flere medlemmer, jo flere penge, jo flere aktiviter osv. Måske ikke
personling økonomisk interesse. Den særlige interesse, ja - han vil vel
gerne have at hans forening voksede. Derfor var hans indlæg reklame, og ikke
general debat eller lign.

> Mvh. Lisbeth
>
> PS: Synes faktisk det er et langt større problem med alle jer, der ikke
> slanker de indlæg I citerer. Klip alt det overflødige væk.

Hvem skal så bestemme hvad der er overflødigt?

Citat:

> [...]
her, ikke for deres egen skyld."

> Der er yderst
> sjældent behov for at citere mere end få linjer fra det indlæg man

Men vi er enige i, at selvom folk kun svarer 2 linier ud af 5 linier, så
lader de fleste alle 5 linier stå.

Fra : www.kilokilers.dk

Dato : 13-08-02 18:28

"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> wrote in message

> [...]
> personling økonomisk interesse. Den særlige interesse, ja - han vil vel
> gerne have at hans forening voksede. Derfor var hans indlæg reklame, og

Hej Nicolai... og andre for den sags skyld

Denne debat er spændende - for den rammer lige akkurat grunden til at Usenet
aldrig
bliver andet end et par debattører - og så et par regelrytter der i et væk
refererer til
citatteknik, hvor mange linier man bør have i sine afsluttende teaser osv.
osv.

Skulle en "almindelig" internetbruger forvilde sig nd og skrive et indlæg,
ja så for de flestes
vedkommende - bliver det første og eneste gang de skriver - for de bliver
rystet over at en
lille formuleringsfejl - et "REPLY" uden at slette noget i det indlæg de
svarer på osv. kan
resultere i så store ramaskrig... Nå men den del af debatten kører jævnligt
i alle rum - det
er vist en evig debat.

Jeg er rystet over hvordan du kan dreje det at jeg som formand, skulle have
økonomisk interesse,
i "reklamen" - ja, foreningen vokser, ja vi laver flere aktiviteter - ja -
der er givetvis nogle der slanker
sig - som netop er formålet med klubben - og vel også nyhedsgruppen. Heraf
navnet "helbred.slank"

Jeg synes personligt det ville være meget værre hvis jeg skrev om at jeg
havde været i det og det
motionscenter, og de var så flinke at tilbyde mig 3 måneder til halv pris og
nu har jeg tabt et halvt kilo...

Det ville jeg mene er mere "reklame" end mit indlæg.

Ellers ender vi med usenet som i USA - hvor folk skriver "Hey - jeg har lige
læst om alletiders nye
klub - som bla. bla. bla." - er det ikke mere irreterende end den "reklame"
der blev sendt.

Jeg må indrømme at det efterhånden er umuligt at skrive i dk usenet - uden
at man må ryste sine skuldre
hver gang man læser de mange kommentarer - og fortolkninger - der død og
pine - skal ende med
at man har overtrådt en regel der hvis månen er fuld kan tolkes således...

Nå, men den debat er som sagt en evighedsdebat.....

M.v.h.

Kim V. Hansen

* Besøg www.kilokillers.dk - og læs mere om vores livsstilsklub med vægttab
som mål.....

Fra : KatjaStrofen

Dato : 13-08-02 19:37

www.kilokilers.dk <kilokillers@kilokillers.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:sib69.13$qG5.12698764@news.orangenet.dk...

> Hej Nicolai... og andre for den sags skyld

Hej :)

> [...]
> refererer til
> citatteknik, hvor mange linier man bør have i sine afsluttende teaser osv.

Vi er ikke enige her! nogle vil nok blive skræmt ja - men samtdig vil mange
eksisterende brugere forlade stedet i protest og i frustration grundet
anarki!

> [...]
> svarer på osv. kan
> resultere i så store ramaskrig... Nå men den del af debatten kører

Det er svært som begynder! - især på usenet - fordi hvor mange ved at man
kan teste sit første indlæg i gruppen dk.test - osv! - Men så længe folk
bliver rettet på en pæn måde.. har jeg INTET problem med, at selv blive
rettet og at rette andre! - Der er regelsæt.. og jeg synes så bestemt de er
der, for at man skal bruge dem! - jeg mener, at når man bør læse
"brugsanvisningen" inden man går i gang.. eller observere grundigt hvordan
tingene ser ud til at hænge sammen! Både for sin egen og ISÆR andres skyld!

> [...]
> der er givetvis nogle der slanker
> sig - som netop er formålet med klubben - og vel også nyhedsgruppen. Heraf

Jeg vil ikke deltage i debatten om hvorvidt du har en økonomisk interesse i
det! - men jeg vil mene.. at du har en voldsom interesse i om din forening
bliver kendt! - og derved få en masse medlemmer! - og det vil jeg stadigvæk
vove at kalde for reklame og dermed en voldsomt irritationsmoment for mig! -
også selvom dit koncept skulle gå hen og være forbløffende godt [har ikke
kigget på siden] - men jeg mener.. at reklame er noget ØV på usenet.. også
selvom det i realiteten er et produkt/service jeg kan bruge!

> [...]
> havde været i det og det
> motionscenter, og de var så flinke at tilbyde mig 3 måneder til halv pris

Hvorfor - det vil da være oplysende og hjælpende - og måske sågar en
uselvisk handling! :)

> Det ville jeg mene er mere "reklame" end mit indlæg.

NIX hehe
Det som er kvalmene reklame er.. når ejeren af et produkt.. går ind og
starter en tråd om dette produkt.. og få rdet til at lyde som et
vidunderprodukt.. - men at han ingen relation har til dette produkt.. kun er
en der har prøvet det!

Ligesom - hey.. jeg har lige fundet den sejeste motionside.. hilsen bla bla
og så kan man via en whois se.. at siden er hans ! - argh det kan tænde mig
af :(

> [...]
lige
> læst om alletiders nye
> klub - som bla. bla. bla." - er det ikke mere irreterende end den

Bruger kun usenet i DK -eller dk relaterede grupper hedder det jo nok!

> [...]
> pine - skal ende med
> at man har overtrådt en regel der hvis månen er fuld kan tolkes således...

For mig virker det ikke umuligt.. men jeg har heller ikke et produkt.. en
forening osv jeg ønsker at reklamere for.. jeg bruger usenet til.. køb, salg
[I de rigtige grupper] og til at hjælpe og få hjælp osv

> Nå, men den debat er som sagt en evighedsdebat.....

Måske.. men synes den er meget relevant!

> M.v.h.
>
> Kim V. Hansen

KatjaStrofen

Fra : Nicolai

Dato : 13-08-02 21:48

> [...]
> havde været i det og det
> motionscenter, og de var så flinke at tilbyde mig 3 måneder til halv pris

Personligt, så synes jeg ikke. Og netop pga forskellene, er _alle_ reklamer
uønskede.

> Det ville jeg mene er mere "reklame" end mit indlæg.

Ja, men sjovt nok, og det er det, som du ikke har forstået. Det mener
_alle_, som laver reklame i et indlæg, fordi lige præcis deres "reklame", er
til et godt formål og de har _slet_ ingen personlig interesse.

> [...]
> pine - skal ende med
> at man har overtrådt en regel der hvis månen er fuld kan tolkes således...

Overhovedet ikke, hvis bare man overholder de almindelige regler. Og det
kræver faktisk mere energi, at modargumentere mod reglerne og opfinde dumme
fraser om hvordan tingene bliver fortolket, end bare at følge dem.

> Nå, men den debat er som sagt en evighedsdebat.....

Jeg rettede ikke dit oprindelige indlæg, men jeg kommenterede på dit indlæg
nummer 2, hvori du helt klart viste, at du ikke havde læst de rigtige
steder. Derfor rettede jeg dig ind, men jeg lader da være med det fremover
og smider dig i mit killfilter i stedet. Har du så opnået hvad du ville?

Jeg synes jeres forening er fin, ligesom jeg synes mange andre ting er fine,
men dem vil jeg heller ikke se reklamer fra.

Fra : WebWoman

Dato : 15-08-02 00:42

> _alle_, som laver reklame i et indlæg, fordi lige
> præcis deres "reklame", er til et godt formål og de
> har _slet_ ingen personlig interesse.

Reglerne forbyder ikke personlig interesse!
Hverken gruppens fundats eller de overordnede usenet-regler.

Mvh. Lisbeth

Fra : Nicolai

Dato : 15-08-02 15:29

> Reglerne forbyder ikke personlig interesse!
> Hverken gruppens fundats eller de overordnede usenet-regler.

Det er jo ordkløveri. Jeg mener jo personlig interesse i det produkt, som
det reklamerer for og ikke deres personlige interesser.

Fra : Nicolai

Dato : 13-08-02 21:58

"www.kilokilers.dk" <kilokillers@kilokillers.dk> skrev i en meddelelse

> Denne debat er spændende - for den rammer lige akkurat grunden til at
> [...]

Jeg synes eller det fungerer fint herinde.

> Skulle en "almindelig" internetbruger forvilde sig nd og skrive et indlæg,
> ja så for de flestes
> vedkommende

Jeg er også selv almindelig bruger, men som ikke gider bruge tonsvis af tid,
på at bladre "reklamer" igennem.

> [...]
> rystet over at en
> lille formuleringsfejl - et "REPLY" uden at slette noget i det indlæg de

Det er selvfølgelig også et godt argument, for ikke at lære hvordan "ting"
bruges. Tænk hvis jeg havde lyst til at køre i venstre side af vejen? Nej,
jeg har jo lært, at bruge bilen rigtigt, i forhold til omgivelserne. Så vi
alle kan være på vejen. (Næsten). Og egentlig er det jo noget fis, du bruger
tid på at fyre af, fordi der er masser af indlæg og ja, - nogle har svært
ved at tilpasse sig reglementet herinde, men de fleste ikke. Så det med
første og eneste gang, - vrøvl.

> [...]
> der er givetvis nogle der slanker
> sig - som netop er formålet med klubben - og vel også nyhedsgruppen. Heraf

Du har ret, din forening og dens virke, kunne sagtens være et debatemne, men
dit indlæg var reklame og ikke et debatoplæg. Og lad være med at være
rystet, som formand af en hvilken som helst klub, forening osv, har man da
interesse i det økonomiske, da det er sjældent i vore samfund, at noget kan
køre rundt uden midler.

Igen, vil jeg understrege. Jeg rettede ikke din "reklame", men rettede på de
misforståelser du havde, mht tolkningen af fundats og lign.

Men det er faktisk ret simpelt, smid reklamer i din signatur. Er det svært?

> Nå, men den debat er som sagt en evighedsdebat.....

Ja, der er altid nogen, som prøver at lave noget velfungerende om.

Fra : WebWoman

Dato : 13-08-02 19:00

"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem skal så bestemme hvad der er overflødigt?

Det kan vi sagtens hver især, når vi svarer på et indlæg! Men mange lader
tydeligvis være med at vurdere, hvad de BEHØVER citere, eller gider ikke
gøre sig umage med at slette det, som er indlysende overflødigt.

Mvh. Lisbeth

Skal vi diskutere videre, skal det nok foregå i den dertil indrettede
gruppe: dk.admin.netikette

Trykker du svar på dette indlæg, ryger dit svar i ovennævnte gruppe, hvis du
ikke aktivt hindrer det.

Fra : manse

Dato : 13-08-02 19:51

> Læs mere på http://www.kilokillers.dk
>
> Hejsa
Hvorfor koster det 200 kr.at komme med i klubben ,og hvad går pengene
til.mankan vist ikke se det nogen steder.er der nogen der sidder og skal
tjene godt på det som der plejer når overvægtige skal bruges.???????????

Fra : KatjaStrofen

Dato : 13-08-02 21:02

manse <fuck-tdc-de-iidioter@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d5954c0$0$43953$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvorfor koster det 200 kr.at komme med i klubben ,og hvad går pengene
> til.mankan vist ikke se det nogen steder.er der nogen der sidder og skal
> tjene godt på det som der plejer når overvægtige skal bruges.???????????

Jeg kan give lidt af svaret!
Hjemmesider er ikke billige at få lavet hvis den er lavet af andre - plus
det også koster at have den liggende tilgængeligt på nettet!
Desuden bruges der vel også penge på reklame! - medmindre man vælger at
reklamere steder som usenet :( - osv!

Umiddelbart virker det også lidt dyrt.. - men da jeg ikke sidder i
bestyrelse i nogle foreninger - ved jeg ikke hvad ellers er pengeslugende!

Katja

Fra : Steen F.

Dato : 14-08-02 16:22

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Umiddelbart virker det også lidt dyrt.. - men da jeg ikke sidder i
> bestyrelse i nogle foreninger - ved jeg ikke hvad ellers er pengeslugende!

Der skal vel også én til at holde regnskab med alle pengene )

/Steen

Fra : Kim Hansen, DJ

Dato : 14-08-02 16:54

"manse" <fuck-tdc-de-iidioter@adslhome.dk> wrote in message

> Hvorfor koster det 200 kr.at komme med i klubben ,og hvad går pengene
> til.mankan vist ikke se det nogen steder.er der nogen der sidder og skal
> tjene godt på det som der plejer når overvægtige skal bruges.???????????

Hej Manse og andre

Nu er vi som sagt en nystartet forening - så det punkt er ikke kommet
på hjemmesiden endnu.

Ja, hvorfor koster det penge at være medlem af en forening.......

Der er som der også påpeges af en anden debattør, nogle udgifter
forbundet ved bl.a. at have en hjemmeside kørende.

Så er der almindelige udgifter til porto, gebyrer for girokonto osv.

Derudover vil en del af aktiviteterne som klubben i fremtiden skal
arrangere - f.eks. et foredrag om sund mad, kostvaner, osv. involvere
betaling til de enkelte foredragsholdere - der ikke gør sådan noget
gratis.

Derudover er medlemsskabet den kollektive måde at holde priserne
nede. Det kan f.eks. være at det koster xxx kroner at leje en
svømmehal 2 timer - men når klubben giver tilskud - bliver
prisen mere overkommelig for dem der deltager i det pågældende
arrangement.

Sådan er det vist i de fleste foreninger, det er vist meget få der
kører helt uden kontingent.

Vi har så valgt en stor åbenhed omkring klubbens økonomi - bl.a.
er det indført i vedtægterne som følger :

"Bestyrelsen vil på foreningens hjemmeside offentliggøre referater
fra bestyrelsesmøderne, samt foreningens økonomiske nøgletal."

Derved sikrer vi at medlemmerne til enhver tid kan følge med, og kan
se at deres medlemsskaber forvaltes på korrekt vis.

Da vi er nystartet forening - vil disse tal først være online fra c.a. 1.
sep

Håber det var nok forklaring.

Kim V. Hansen

Fra : manse

Dato : 14-08-02 18:45

"Kim Hansen, DJ" <kim@discjockey.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> se at deres medlemsskaber forvaltes på korrekt vis.
>
> Da vi er nystartet forening - vil disse tal først være online fra c.a. 1.

Ja det var en fin forklaring tak skal du ha.nu kan jeg bedre forstå
det.*SSS*

Fra : pizzaman

Dato : 18-12-02 15:04

Det er med en let undren jeg konstaterer, at hvad der skulle have været en
interessant gruppe med spændende posts, drukner i diskussionen om dette
eller hint indlæg er reklame.

Det er lige før, jeg åbner mit eget websted med egen board, hvor jeg
tillader reklamer for websteder, men med hård hånd eliminerer alle indlæg om
Herbashit, piller eller andre fupnumre, der fokuserer på pengene frem for
maden, eller bare minder svagt om MLM.

Dem der eller vil læse noget interessant burde besøge motion-online.dk's
boards, de er lidt bedre, men ret hardcore nogen gange.