Hawaiiblomster taber blomsterknopperne
Fra : René Jørgensen

Dato : 11-08-02 00:44

Hej !

Jeg har nogle hawaiiblomster hvori der er mange blomsterknopper, men de
springer aldrig ud, istedet taber blomsterne bare knopperne.

Er der nogle som har et godt råd ?

På forhånd tak for hjælpen

René

Fra : Kitty Leopold

Dato : 11-08-02 11:21

">
> Jeg har nogle hawaiiblomster hvori der er mange blomsterknopper, men de
> springer aldrig ud, istedet taber blomsterne bare knopperne.

> [...]
Blomsterne på Hawaiplanten vender sig efter lyset. Det er derfor fristende
at vende dem så de smukke blomster vender ind i stuen, men det er der nogle
Hawaiblomster der ikke kan lide og derfor smider knopperne. Ved ikke om det
er problemet . måske ?

Hilsen Kitty

Fra : René Jørgensen

Dato : 11-08-02 11:42

> [...]
nogle
> Hawaiblomster der ikke kan lide og derfor smider knopperne. Ved ikke om

Der er regelmæssigt 20-30 blomsterknopper på planterne, så knopperne vender
i alle retninger. Men det er lang tid siden at der har været en blomst

Hilsen

René

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-02 14:41

"René Jørgensen" <renerj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
vender
> i alle retninger. Men det er lang tid siden at der har været en blomst

Jeg har samme problem med mine, og det er ikke lyset. De står i et kæmpe
sydvendt vindue. Der er nærmest bare 'stammerne' tilbage. Jeg har overvejet
en omplantning?
Måske det er løsningen? De skal have MEGET vand!

Vh
Carina >

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 11-08-02 15:05

-Carina <Svar til gruppen> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d56688d$0$43919$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
overvejet
> en omplantning?
> Måske det er løsningen? De skal have MEGET vand!

Eller også mangler den gødning. De skal gødes 1 gang om ugen fra i hvert
fald april til oktober. Det kræver meget
energi at lave så store og mange blomster. Mine 2 -en rød og en orange er nu
over 1 meter høje og har de sidste 2
mdr. haft 5-6 blomster hver dagligt.
Jeg har en gul stående et andet sted og den blomstrer ikke helt så meget,
men der kommer da et par stykker om ugen.
Vi har sørget for ordentlige store potter, ugentlig gødning, maximal sol og
varme og masser af vand. Pas imidlertid på. Det kan
godt lade sig gøre for en hawaiiblomst at rådne (tro det eller lad vær! -
Det er sket for mig), så husk en potte med hul i og under-
skål.
MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Fra : Aa. Worm

Dato : 11-08-02 20:23

!

> Jeg har nogle hawaiiblomster hvori der er mange blomsterknopper, men de
> springer aldrig ud, istedet taber blomsterne bare knopperne.
>
> Er der nogle som har et godt råd ?

Da jeg var barn, havde min mor samme problem. Jeg har på fornemmelsen, at
visse hawaiiblomst-planter er mere tilbøjelige til at tabe knopperne end
andre.
Men min mor løste problemet ved at komme en klat lim på, når knopperne havde
en vis størrelse! Det var effektivt.

Hilsen

Aase

Fra : Preben Andersen

Dato : 11-08-02 20:57

"Aa. Worm" <aa.worm@gvdnet.dk> wrote in message
> [...]
> andre.
> Men min mor løste problemet ved at komme en klat lim på, når knopperne

God ide. Måske kunne man bevare mælketænder på den måde

mvh
Preben