Tåle condom ?
Fra : Jørgen

Dato : 10-08-02 23:26

Hej

Min kone vil gerne holde op med p piller tager lysten men har svært ved at
tåle de alm kondomer jeg bruger. Giver kløe, irritation, ja msske endda
svamp... Findes der andre typer der er lavet af noget andet ??

jørgen

Fra : Kat

Dato : 10-08-02 23:50

"Jørgen" skrev:
> [...]
endda
> svamp... Findes der andre typer der er lavet af noget andet ??

Hvad med pessar til hende?
Det havde jeg stor gavn og glæde af, da jeg smed p-pillerne.
Jeg kan/kunne heller ikke snuppe/tåle kondom. Det hele snerpede sammen
og blev som sahara, og det gav naturligvis en hel del gener i form af
kløe og irritation.
Hvad med en hulens masse glidecreme?
Det hjalp at smøre en masse glidecreme på kondomet, husker jeg, men
det gad jeg heller ikke i længden, da det virkede noget unaturligt på
mig, at det skulle være nødvendigt.
--

/kat
---

Fra : Ghita

Dato : 11-08-02 22:07

I news:3d5598a0$0$87279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk griflede Kat :

Hej Kat

> [...]
> Det hjalp at smøre en masse glidecreme på kondomet, husker jeg, men
> det gad jeg heller ikke i længden, da det virkede noget unaturligt på

Jeg har det på samme måde med kondom. Bliver fuldstændig husløs
indvendig, men jeg kan heller ikke tåle latex så jeg ved at det er
årsagen. Har ikke, såvidt jeg ved da, prøvet nogle af andet materiale.
Ikke engang glidecreme afhjælper problemet her. Har heldigvis kun brug
for kondom hvis jeg har glemt en p pille for jeg bliver så nemt gravid,
men jeg vil overveje et andet materiale når det nu fås.

--
Ghita
- Må vi få masser af sol i dag

Fra : David T. Metz

Dato : 11-08-02 12:19

"Jørgen" <joej@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
endda
> svamp... Findes der andre typer der er lavet af noget andet ??

Jeps, et svar sakset sexlinien (www.sexlinien.dk):

Ja, du kan godt få kondomer uden latex, bl.a. Avanti fra Durex, som
fås på apotekerne og i Matas. Disse kondomer er fremstillet af
polyuretan og brister desværre hyppigere og glider hyppigere af end
latex kondomer. Det er godt lige at være opmærksom på - særlig hvis
man dyrker analsex af og til. Endelig kan du bestille/købe kondomer
over nettet på www.condomania.com Det kan være, at de også fører
latexfri kondomer? Latex allergikere kan også anvende kondomer, som er
lavet af fåretarme. De kan muligvis bestilles på apoteket, som så har
dem næste dag. Her skal du dog være opmærksom på, at kondomer af
fåretarme ikke beskytter mod seksuelt overførte virussygdomme. De er
dyre og kan efterhånden være svære at skaffe, da flere og flere går
over til polyuretan kondomerne. Jeg håber, at jeg har kunne hjælpe
dig.

Bemærk, at det ikke nødvendigvis er en god idé at gå over til Pessar,
da de (så vidt jeg husker) også indeholder Latex.

mvh
David

Fra : Kat

Dato : 11-08-02 12:46

"David T. Metz" skrev:
> Bemærk, at det ikke nødvendigvis er en god idé at gå over til
Pessar,
> da de (så vidt jeg husker) også indeholder Latex.

Du har helt ret!
Dog vil jeg lige bemærke, at jeg IKKE har latexallergi. Til dagligt
arbejder jeg i mange timer med latexhandsker på, og de giver ingen
gener, så man kan altså godt have _kondom-allergi_ uden at være
latexallergiker.
Men det skal da med i ens overvejelser.
--

/kat
---

Fra : David T. Metz

Dato : 11-08-02 13:38

"Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> arbejder jeg i mange timer med latexhandsker på, og de giver ingen
> gener, så man kan altså godt have _kondom-allergi_ uden at være

Tjah, hvor mange forskellige prøvede du? Nogle kondomer har creme
eller pudder, der indeholder andre stoffer som i uheldige tilfælde
sikkert kan være lokalirriterende eller allergene.

D.

Fra : Kat

Dato : 11-08-02 16:31

"David T. Metz" skrev:
> Tjah, hvor mange forskellige prøvede du? Nogle kondomer har creme
> eller pudder, der indeholder andre stoffer som i uheldige tilfælde
> sikkert kan være lokalirriterende eller allergene.

Jeg har prøvet en del
Med og uden dit og dat - store og små - farvede og gennemsigtige - den
ene mærke og det andet mærke o.s.v.
Alle resulterede i det samme: tørhed og irritation af skeden. Hvis du
forestiller dig, at du ruller et tørt kondom/elastik henover din
underarm, og det hænger godt og grundigt i huden, sådan var
fornæmmelsen for mig efter 5 minutter. Ikke særligt rart hverken under
eller efter akten. Og dette var selv om jeg var godt våd og liderlig
til at starte med!
Jeg tror selv på, at det kan være en sammenhæng mellem en sart (?)
slimhinde i skeden + kondomet + en del friktion der giver disse gener
og dem undgår man jo så ved pessarbrug eller _penis-a-la-naturel_.
--

/kat
---

Fra : David Metz

Dato : 12-08-02 12:09

> [...]
> slimhinde i skeden + kondomet + en del friktion der giver disse gener
> og dem undgår man jo så ved pessarbrug eller _penis-a-la-naturel_.

Av, av - lyder ikke rart - med mindre måske man har lidt særegne lyster ...

Jeg er ikke ekspert ud i de sager, men jeg ville også gætte på, at det var
en "irritabel slimhinde", der var problemet - og så er det nok ligemeget
hvilke kondomer man benytter - selv om jeg ville tro, at dem af fåretarm
_måske_ville være mindre problematiske ... Så er det nok bedre at benytte
noget andet - eller hvis man vil være hiv m.m.-beskyttet ty til glidecreme

David

Fra : Bo Warming

Dato : 11-08-02 19:19

"Jørgen" <joej@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> tåle de alm kondomer jeg bruger. Giver kløe, irritation, ja msske endda
> svamp... Findes der andre typer der er lavet af noget andet ??

Nej - man kanikke få svamp af gummier
Selv allergi er usandsynlig.

Men prøv polyurethan kondomer som kun er lidt dyrere og haves af mange
apoteker og ellers kan bestilles.
Det er tilmed absolut umulige at sprænge - og du kan bruge al fedt og olie
som glidekrem.

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 12-08-02 08:06

> [...]
msske endda
> svamp... Findes der andre typer der er lavet af noget andet ??

hej Jørgen.

Jeg har det på samme måde med kondomer, men på apoteket findes
nogle uden talcum og creme - dem tåler jeg. Måske også din kone
gør.
Hvis der er opstået hududslæt på skamlæber og lårhuler, kan aloe
vera hele huden ekspres og stille kløen hurtigt. Men - da 1 ud af
1000 har allergi overfor aloe vera - så test lige på en plet på
underarmen først*SS*

Aloe vera geleen er et utroligt lækkert "skønhedsmiddel" *GF*
Alle mænd burde have fornøjelsen at få pik og nosser smurt ind i
det. De bliver så skønne af det *GH* og milde i sindet.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)