privat andel af tlf. og internet
Fra : Thomas

Dato : 10-08-02 20:36

Hej NG

Hvor stor er det den private andel af internet og tlf. er for en
enkeltmandsvirksomhed ?

Thomas

Fra : morten sorensen

Dato : 11-08-02 09:13

"Thomas" <asdsa@adsd.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Hvor stor er det den private andel af internet og tlf. er for en
> enkeltmandsvirksomhed ?

Det kommer an på hvad du bruger det til. Når noget er blandet privat/erhverv
skal man først selv komme med et skud [som jeg forstår det].

Jeg arbejder hjemmefra og hoster mine egne sites hjemme og trækker således
det hele fra.

Telefon : Jeg har kun een fastnettelefon - som jeg næsten ikke bruger. Den
betaler jeg selv - osse selvom det meste af den begrænsede taletid er
erhverv. Det er muligt der er en beløbsgrænse for hvornår man kan trække
samtaletiden fra, men den kommer jeg ikke i nærheden af.

morten sorensen

Fra : Lars G. Enevoldsen

Dato : 15-08-02 22:03

Hej Thomas

Det letteste er at trække det hele fra ( minus moms - husk også at trække
det fra) og bagefter beskatte dig selv med 3.000 kr. (tror det var satsen
ca. i 2001 - check told og skat's site).

Det kan næsten altid betale sig at trække det hele fra, så undgår du også at
skal "skønne" hvor meget der er hvad - skattevæsenet vil gerne have et så
stort forbrug privat som muligt

Mvh
Lars

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 01-09-02 19:42

"Lars G. Enevoldsen" <lge@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det fra) og bagefter beskatte dig selv med 3.000 kr. (tror det var satsen
> ca. i 2001 - check told og skat's site).

Holder den vand også når det er en enkeltmandsvirksomhed? Jeg synes at have
læst andet her i gruppen.....

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-09-02 21:22

"Martin Rise Christensen" <martin@rise.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Holder den vand også når det er en enkeltmandsvirksomhed? Jeg synes at
have
> læst andet her i gruppen.....

Da vi diskuterede for lang tid siden, forsøgte jeg at forklare (mellem
linierne) at det hok ikke gik.

Jeg gjorde det ved at fortælle, jeg satte min til 4.000 kr. incl. mobil som
blev akcepteret af T&S.

Det blev inddirekte afvist med ovennævnte.

Er din lokale T&S ikke til at hukke eller stikke i (altså ikke kan se ret og
rimelighed imellem firmabetalt (ansat) kommunikationsomkostninger) og en
selvstændig, kan du i værste fald havne på mellem 8.000 og 12.000 kr. for
telefon, én (eller 2) mobil(/er) samt en ADSL-forbindelse.

Så svaret på dit indlæg må være "jej".

Hr. Bjørn

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 01-09-02 22:09

"Bjørn Jørvad" wrote:

> [...]
> blev akcepteret af T&S.
>
> Det blev inddirekte afvist med ovennævnte.

Her er den rigtige bestemmelse fra TSS cirkulære 2001-52

Anvendelse af Ligningsrådets vejledende mindstesats for private samtaleudgifter forudsætter, at den erhvervsdrivende ikke efter de almindelige regler kan fremlægge behørig
dokumentation eller sandsynliggøre størrelsen af den erhvervsmæssige samtaleudgift.

For erhvervsdrivende, som anvender én eller flere telefoner uden for arbejdsstedet til erhvervsmæssige samtaler, fastsættes mindsteværdien af privatsamtalerne vedrørende
telefon nr. 1 til kr. 1.910 ekskl. moms.

Værdien af privatsamtalerne vedrørende hver af de øvrige telefoner fastsættes efter et konkret skøn.

Og herudover abbo, hvis tlf er udenfor arbejdsstedet, og fx også anvendes privat.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-09-02 22:44

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Her er den rigtige bestemmelse fra TSS cirkulære 2001-52

....og det er denne bestemmelse som er kritisabel.

En lille artikel:
http://www.erhvervsbladet.dk/npShowArticle.asp?strArtID=82981

Hr. Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad