/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
naboer
Fra : allan


Dato : 10-08-02 19:22

hej gruppe


jeg har et problem med mine "naboer". Folkene på bænken ved busstoppestedet
(bumser). komunen har sat en bænk op til pensionisterne, og andre pasageger
,som nu er blevet besat af "bumserne". i starten var det kun et par
stykker, som egentlig aldrig gav anledning til problemer. MEN nu er
problemet vokset . antallet er vokset. de parkerer deres knallerter i min
indkørel , flytter bænken efter solen så de hver eftermidag blokerer min
indkørsel. de pisser i hækken og op af muren , roder sviner,tigger om penge
osv.

hvordan slipper man af med dette problem? snakke med dem ha har prøvet men
det er næsten umuligt at snakke fornuft ind i 6-7 fulde/skæve mænd der lige
glade med alt og alle. politiet jeg tror bare det vil tilspidse problemet
yderligere.komunen tja, de kan ikke løse problemet sådan bare lige. hvad gør
man.

1.stjæler bænken ? har i ramme alvor overvejet dette ?
2 sprøjter bænken over med ex olie eller fedt?
3 bolter bænken fast så de kun kan side og kigge ind i min hæk?
4 hælder noget ilde lugtende ud over jorden (3 dobelt salmiak spiritus) ?
5 ??????????






 
 
LowLifeDK (10-08-2002)
Kommentar
Fra : LowLifeDK


Dato : 10-08-02 20:15

Jeg stemmer på, at du bolter bænken fast så langt væk fra din grund som
muligt.

Genialt tænkt !

Glæder mig til at høre en fortsættelse.

Low

"allan" <1804616@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d5554cf$0$401$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> hej gruppe
>
>
> jeg har et problem med mine "naboer". Folkene på bænken ved
busstoppestedet
> (bumser). komunen har sat en bænk op til pensionisterne, og andre
pasageger
> ,som nu er blevet besat af "bumserne". i starten var det kun et par
> stykker, som egentlig aldrig gav anledning til problemer. MEN nu er
> problemet vokset . antallet er vokset. de parkerer deres knallerter i min
> indkørel , flytter bænken efter solen så de hver eftermidag blokerer min
> indkørsel. de pisser i hækken og op af muren , roder sviner,tigger om
penge
> osv.
>
> hvordan slipper man af med dette problem? snakke med dem ha har prøvet men
> det er næsten umuligt at snakke fornuft ind i 6-7 fulde/skæve mænd der
lige
> glade med alt og alle. politiet jeg tror bare det vil tilspidse problemet
> yderligere.komunen tja, de kan ikke løse problemet sådan bare lige. hvad
gør
> man.
>
> 1.stjæler bænken ? har i ramme alvor overvejet dette ?
> 2 sprøjter bænken over med ex olie eller fedt?
> 3 bolter bænken fast så de kun kan side og kigge ind i min hæk?
> 4 hælder noget ilde lugtende ud over jorden (3 dobelt salmiak spiritus) ?
> 5 ??????????
>
>
>
>
>



Ole Stigaard (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Ole Stigaard


Dato : 10-08-02 22:19


"allan" <1804616@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3d5554cf$0$401$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> 1.stjæler bænken ? har i ramme alvor overvejet dette ?
> 2 sprøjter bænken over med ex olie eller fedt?
> 3 bolter bænken fast så de kun kan side og kigge ind i min hæk?
> 4 hælder noget ilde lugtende ud over jorden (3 dobelt salmiak spiritus) ?
> 5 ??????????
Jeg ville overveje en variation over 3), hvor du beder kommunen om at sikre deres gadeudstyr, så du ikke hele tiden skal fjerne det
fra din grund. Evt. kan du pakke det ind i et forslag til tyverisikring af kommunens ejendom?

Men glem alt om selvtægt. Kommunale embedsmænd forstår ikke humoren i det...

--
Held og lykke, Ole S



Giro (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Giro


Dato : 10-08-02 22:34

> hvordan slipper man af med dette problem? snakke med dem ha har prøvet men
> det er næsten umuligt at snakke fornuft ind i 6-7 fulde/skæve mænd der
lige
> glade med alt og alle. politiet jeg tror bare det vil tilspidse problemet
> yderligere.komunen tja, de kan ikke løse problemet sådan bare lige. hvad
gør
> man.
>
> 1.stjæler bænken ? har i ramme alvor overvejet dette ?
> 2 sprøjter bænken over med ex olie eller fedt?
> 3 bolter bænken fast så de kun kan side og kigge ind i min hæk?
> 4 hælder noget ilde lugtende ud over jorden (3 dobelt salmiak spiritus) ?
> 5 ??????????

Punkt 1 er ulovligt.
Punkt 2 er også ulovligt, men svært at bevise
Punkt 3 har du formentlig ingen hjemmel til
Punkt 4 er nok ret virkningsløst
Punkt 5 er nok det bedste, du kan foretage dig i den anledning


Det er i øvrigt ikke forbudt at gå tur foran de pågældende med sin egen
Rottweiler - eller en, man har lånt !

Mvh

Bo



Preben Riis Sørensen (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 10-08-02 23:27

> > 4 hælder noget ilde lugtende ud over jorden (3 dobelt salmiak spiritus)
?
>cut>
....> Punkt 4 er nok ret virkningsløst
> Mvh
>
> Bo
>
>

Ja, punkt 4 er ret virkningsløst, det lugter de nemlig selv af. Stil en
kasse bajere og noget stærkt ud til dem hver dag. Der blive da ret hurtigt
så meget mulør at de omkringboende løser problemet for dig. Eller den seje
metode: Ring til politiet hver gang der sker noget ureglementeret. Klag igen
og igen til alle relevante instanser. Du skal naturligvis ikke leve med de
gener.

Jeg tror egentlig det vil være nok at male bænken med lidt hengemt afføring,
bedst hundehørmere, dem kan du nok plukke lidt af i nabolaget.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



Giro (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Giro


Dato : 11-08-02 15:26

> Ja, punkt 4 er ret virkningsløst, det lugter de nemlig selv af. Stil en
> kasse bajere og noget stærkt ud til dem hver dag. Der blive da ret hurtigt
> så meget mulør at de omkringboende løser problemet for dig. Eller den seje

Altså, jeg er ikke krakiler, men derimod nysgerrig: Hvad er "mulør" ? For
mig er det helt OK hvis det er en trykfejl, men så er det eneste, jeg kan
forestille mig at du mener "kulør" istedet. ØØhhhh ? Men ellers vil jeg
gerne vide hvad mulør betyder.

> Jeg tror egentlig det vil være nok at male bænken med lidt hengemt
afføring,
> bedst hundehørmere, dem kan du nok plukke lidt af i nabolaget.

Det synes jeg er et genialt forslag. Det vil næppe kunne indbringe dig nogen
særlig streng straf - hvis man i det hele taget kan bevise at du har gjort
det. Det er nemlig ikke nok til at dømme dig, at du har fået rådet her i
gruppen. Men hvorfor hengemt afføring ? Og hvorfor hundehørmere ? Vi har da
alle daglig adgang til menneskehørmere ? Frisk do. stinker da vist meget
værre - Ikke at jeg har stor erfaring med anbringelse af afføring i
forskellige stadier af nedbrydning på strategiske steder, men alligevel.

Men tankegangen er besnærende: Salmonellabakterier, botulismus ( meget
effektivt ), Anthrax eller hvor langt skal vi gå ?

Misforstå mig ikke: Jeg er HELT på din side.

Mvh

Bo





Calle. (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 11-08-02 15:47

Giro wrote:
>> Ja, punkt 4 er ret virkningsløst, det lugter de nemlig selv af. Stil
>> en kasse bajere og noget stærkt ud til dem hver dag. Der blive da
>> ret hurtigt så meget mulør at de omkringboende løser problemet for
>> dig. Eller den seje
>
> Altså, jeg er ikke krakiler, men derimod nysgerrig: Hvad er "mulør" ?
> For mig er det helt OK hvis det er en trykfejl, men så er det eneste,
> jeg kan forestille mig at du mener "kulør" istedet. ØØhhhh ? Men
> ellers vil jeg gerne vide hvad mulør betyder.
>
Mulør, er lig med uheld
--
Automatik Mekaniker
Calle



Giro (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Giro


Dato : 11-08-02 16:07

> > Altså, jeg er ikke krakiler, men derimod nysgerrig: Hvad er "mulør" ?
> > For mig er det helt OK hvis det er en trykfejl, men så er det eneste,
> > jeg kan forestille mig at du mener "kulør" istedet. ØØhhhh ? Men
> > ellers vil jeg gerne vide hvad mulør betyder.
> >
> Mulør, er lig med uheld

OK og tak, Calle
Men er det et specielt USENET udtryk, eller er det en dialekt, som jeg ikke
kender ?

Jeg kan måske forbinde det med fransk, men det er det ikke ?

Og nu, jeg er ved det: Hvad betyder så "Troll" når det nævnes i indlæg i de
forskellige nyhedsgrupper ? Jeg ved godt., at det ikke hører hjemme her, men
jeg har indtryk af at have fat i meget kompetente folk hvad angår netikette
?

Håber på tilgivelse og svar.

Mvh

Bo



Calle. (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 11-08-02 17:26

Giro wrote:
>>> Altså, jeg er ikke krakiler, men derimod nysgerrig: Hvad er "mulør"
>>> ? For mig er det helt OK hvis det er en trykfejl, men så er det
>>> eneste, jeg kan forestille mig at du mener "kulør" istedet. ØØhhhh
>>> ? Men ellers vil jeg gerne vide hvad mulør betyder.
>>>
>> Mulør, er lig med uheld
>
> OK og tak, Calle
> Men er det et specielt USENET udtryk, eller er det en dialekt, som
> jeg ikke kender ?
>
Det bliver ihvertfald brugt her på Als, hvor jeg kommer fra

--
Automatik Mekaniker
Calle



Preben Riis Sørensen (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 11-08-02 23:37

>
> Og nu, jeg er ved det: Hvad betyder så "Troll" når det nævnes i indlæg i
de
> forskellige nyhedsgrupper ? Jeg ved godt., at det ikke hører hjemme her,
men
> jeg har indtryk af at have fat i meget kompetente folk hvad angår
netikette
> ?
>
> Håber på tilgivelse og svar.
>
> Mvh
>
> Bo
>
>

En Troll er en der digter et indlæg der med sikkerhed hidser mange i gruppen
op. F.eks. var der én i fritid.dyr der spurgte om det var OK at aflive en
kanin ved at komme den ned i et hul i jorden og så hakke løs med spaden???
(Det var det ikke!). Det var så en af de bedre, og der kom mindst 20 rasende
svar! En Troll kan også stille et kryptisk spørgsmål, der kan fejltolkes på
flere måder, eller at det blot er noget vrøvl.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



Inger Pedersen (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Inger Pedersen


Dato : 11-08-02 18:04


Der hvor jeg kommer fra, bruger vi mulør i betydningen ballade, støj, uro.

Hilsen Inger



Preben Riis Sørensen (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 11-08-02 23:30


Inger Pedersen <inger@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en
news:3d5698f6$0$51576$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Der hvor jeg kommer fra, bruger vi mulør i betydningen ballade, støj,
uro.
>
> Hilsen Inger
>
>

Det var i hvert falt det jeg mente. (Esbjergsk).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



JS (10-08-2002)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 10-08-02 23:19


"allan" <1804616@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3d5554cf$0$401$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> 1.stjæler bænken ? har i ramme alvor overvejet dette ?
> 2 sprøjter bænken over med ex olie eller fedt?
> 3 bolter bænken fast så de kun kan side og kigge ind i min hæk?
> 4 hælder noget ilde lugtende ud over jorden (3 dobelt salmiak spiritus) ?
> 5 ??????????
>

Hvis man finder bortkomne effekter såsom bænke, knallerter og lignende f.eks
i indkørslen, så er det korrekte vel at aflevere det på hittegods kontoret ?
Efter et par gange finder kommunen vel ud af at bolte deres bænk fast






René Hansen (11-08-2002)
Kommentar
Fra : René Hansen


Dato : 11-08-02 09:01

Irma havde engang et produkt, "Gå væk Hund" findes der mon ikke et
tilsvarende "Gå væk Bums" *
Ren
"allan" <1804616@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d5554cf$0$401$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> hej gruppe
>
>
> jeg har et problem med mine "naboer". Folkene på bænken ved
busstoppestedet
> (bumser). komunen har sat en bænk op til pensionisterne, og andre
pasageger
> ,som nu er blevet besat af "bumserne". i starten var det kun et par
> stykker, som egentlig aldrig gav anledning til problemer. MEN nu er
> problemet vokset . antallet er vokset. de parkerer deres knallerter i min
> indkørel , flytter bænken efter solen så de hver eftermidag blokerer min
> indkørsel. de pisser i hækken og op af muren , roder sviner,tigger om
penge
> osv.
>
> hvordan slipper man af med dette problem? snakke med dem ha har prøvet men
> det er næsten umuligt at snakke fornuft ind i 6-7 fulde/skæve mænd der
lige
> glade med alt og alle. politiet jeg tror bare det vil tilspidse problemet
> yderligere.komunen tja, de kan ikke løse problemet sådan bare lige. hvad
gør
> man.
>
> 1.stjæler bænken ? har i ramme alvor overvejet dette ?
> 2 sprøjter bænken over med ex olie eller fedt?
> 3 bolter bænken fast så de kun kan side og kigge ind i min hæk?
> 4 hælder noget ilde lugtende ud over jorden (3 dobelt salmiak spiritus) ?
> 5 ??????????
>
>
>
>
>



Mogens (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 11-08-02 10:45

On Sun, 11 Aug 2002 10:00:42 +0200, "René Hansen"
<ddunck@post.tele.dk> wrote:

>Irma havde engang et produkt, "Gå væk Hund" findes der mon ikke et
>tilsvarende "Gå væk Bums" *

Hvad med Clerasil ?


Calle. (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 11-08-02 11:02

Mogens wrote:
> On Sun, 11 Aug 2002 10:00:42 +0200, "René Hansen"
> <ddunck@post.tele.dk> wrote:
>
>> Irma havde engang et produkt, "Gå væk Hund" findes der mon ikke et
>> tilsvarende "Gå væk Bums" *
>
> Hvad med Clerasil ?

Det burde jo virke, da det er specielt fremstillet til at fjerne bumser med
--
Automatik Mekaniker
Calle



Zoëga (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Zoëga


Dato : 12-08-02 21:10

Klag til kommunen og forlang de fjerner bænken igen.


mvh

Søren


"René Hansen" <ddunck@post.tele.dk> wrote in message
news:3d561a4f$0$51554$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Irma havde engang et produkt, "Gå væk Hund" findes der mon ikke et
> tilsvarende "Gå væk Bums" *
> Ren
> "allan" <1804616@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d5554cf$0$401$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > hej gruppe
> >
> >
> > jeg har et problem med mine "naboer". Folkene på bænken ved
> busstoppestedet
> > (bumser). komunen har sat en bænk op til pensionisterne, og andre
> pasageger
> > ,som nu er blevet besat af "bumserne". i starten var det kun et par
> > stykker, som egentlig aldrig gav anledning til problemer. MEN nu er
> > problemet vokset . antallet er vokset. de parkerer deres knallerter i
min
> > indkørel , flytter bænken efter solen så de hver eftermidag blokerer min
> > indkørsel. de pisser i hækken og op af muren , roder sviner,tigger om
> penge
> > osv.
> >
> > hvordan slipper man af med dette problem? snakke med dem ha har prøvet
men
> > det er næsten umuligt at snakke fornuft ind i 6-7 fulde/skæve mænd der
> lige
> > glade med alt og alle. politiet jeg tror bare det vil tilspidse
problemet
> > yderligere.komunen tja, de kan ikke løse problemet sådan bare lige. hvad
> gør
> > man.
> >
> > 1.stjæler bænken ? har i ramme alvor overvejet dette ?
> > 2 sprøjter bænken over med ex olie eller fedt?
> > 3 bolter bænken fast så de kun kan side og kigge ind i min hæk?
> > 4 hælder noget ilde lugtende ud over jorden (3 dobelt salmiak spiritus)
?
> > 5 ??????????
> >
> >
> >
> >
> >
>
>



Jonas Jacobsen (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Jacobsen


Dato : 11-08-02 16:10

allan skrev:
> jeg har et problem med mine "naboer". Folkene på bænken ved
busstoppestedet
> (bumser). komunen har sat en bænk op til pensionisterne, og andre
pasageger
> ,som nu er blevet besat af "bumserne". i starten var det kun et par

Ja, det er jo da et særdeles irriterende fænomen...

> stykker, som egentlig aldrig gav anledning til problemer. MEN nu er
> problemet vokset . antallet er vokset. de parkerer deres knallerter i min
> indkørel , flytter bænken efter solen så de hver eftermidag blokerer min
> indkørsel. de pisser i hækken og op af muren , roder sviner,tigger om
penge
> osv.

Jeg mener at vide at det ikke kan forbydes dig at fotografere de
pågældende personer, og da i hvert fald ikke hvis du har mulighed
for at gøre det fra en lokalitet på din egen grund.
Du kunne jo holde lidt øje med dem, og så på denne måde
udarbejde bevismateriale for de pågældendes ulovligheder, og
fortsat anmelde det til myndighederne ledsaget af fotografier og
optegnelser a'la den dag klokken det-og-det pissede denne person
på min hæk/parkerede knallert i min indkørsel osv...
På et tidspunkt må det vel medføre et eller andet.

> hvordan slipper man af med dette problem? snakke med dem ha har prøvet men
> det er næsten umuligt at snakke fornuft ind i 6-7 fulde/skæve mænd der
lige
> glade med alt og alle. politiet jeg tror bare det vil tilspidse problemet
> yderligere.komunen tja, de kan ikke løse problemet sådan bare lige. hvad
gør
> man.

Mit forslag er jo nok nærmest en tilspidsning af problemet, men
er du uvillig til det, må alternativet nok være at du "accepterer"
det...

> 1.stjæler bænken ? har i ramme alvor overvejet dette ?
Tyveri - strafbart.

> 2 sprøjter bænken over med ex olie eller fedt?
Hærværk - strafbart.

> 3 bolter bænken fast så de kun kan side og kigge ind i min hæk?
Tja...

> 4 hælder noget ilde lugtende ud over jorden (3 dobelt salmiak spiritus) ?
Forurening - strafbart.

Meld det til politiet eller de sociale myndigheder. Det er det, vi
har dem til. Og du skal da på ingen må skamme dig eller lignende
over at bede dem løse opgaven.

Just my 0.05?

/Jonas




Mads Lie Jensen (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 11-08-02 16:51

On Sat, 10 Aug 2002 20:21:31 +0200, "allan" <1804616@mail1.stofanet.dk>
wrote:


>3 bolter bænken fast så de kun kan side og kigge ind i min hæk?

Ring til kommunens tekniske forvaltning, det er formodentlig dem denne
bænk hører under. Sig at du er træt af at skulle fjerne denne bænk for
at kunne få din bil ud af indkørslen, og om ikke de evt. kunne bolte den
fast på sin plads.

Den slags er jeg sikker på de (kommunen) er lydhøre overfor.

>4 hælder noget ilde lugtende ud over jorden (3 dobelt salmiak spiritus) ?

Hjortetakolie skulle lugte fælt. Det anbefales at hælde ud i hækken for
at holde hunde væk derfra. Måske....


--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk

Directory Opus - nu også til windows - http://www.gpsoft.com.au

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste