Vejene i østeuropa..?
Fra : Matus

Dato : 10-08-02 11:55

Vi har tænkt os at tage til Brno og se Barros for en gangs skyld give Rossi
tørt på , under alle omstændigheder at tage på ferie i Tjekkiet. Men er
der nogen der har nogle gode råd om sådan en tur?

De østeuropæiske veje har jo haft et forfærdeligt ry. Samtidig har vi hørt
at det tidligere østtyskland er blevet serist sponsoreret efter
sammenlægningen, og at vejene i dag er meget bedre.

Men som sagt, andre gode råd er også velkomne (c;

Fra : Leif Poulsen

Dato : 10-08-02 16:11

"Matus" <matus99@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammenlægningen, og at vejene i dag er meget bedre.
>
> Men som sagt, andre gode råd er også velkomne (c;

Jeg har kørt turen Kbh - Berlin - Dresden - Prag - Brno - og videre, flere
gange, så sent som i Juli 2002.

Jeg synes at vejene er ganske udemærkede !

Det meste er motorvej hvor det enkelte steder ( 50 - 100 km) føles ujævt
(bumler), men resten er OK.

Man skal igennem Dresden By ( toppede brosten !) og i Prag er man også
igennem byen.

Men alt i alt kan jeg godt anbefale turen !

Leif

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-08-02 16:22

"Leif Poulsen" <lp@FJERNDETTEknus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Der er ikke meget østeuropæisk over Tjekkiet mere, det ligner Dyskland til
forveksling.

> Man skal igennem Dresden By ( toppede brosten !) og i Prag er man også
> igennem byen.

Både Dresden og Prag er jo ret flotte byer at gå på sightseeing i, klart en
pause værd!
Og en pause i Dresden er også en god ting, for strækningen fra Dresden og
hen i nærheden af Prag er ikke just motorvej (men ret sjov på mc).

> Men alt i alt kan jeg godt anbefale turen !

I second that - dejlig motorcykel tur!

Rittig

Fra : Leif Poulsen

Dato : 10-08-02 20:19

-snip-

> Og en pause i Dresden er også en god ting, for strækningen fra Dresden og
> hen i nærheden af Prag er ikke just motorvej (men ret sjov på mc).

-snip-

Nu har du vel ikke holdt "pause" på det første stykke i Tjekkiet ( Teplice )

Leif

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-08-02 22:13

> Nu har du vel ikke holdt "pause" på det første stykke i Tjekkiet
( Teplice )

Nej desværre! Det ville jeg ellers gerne (man har vel alsidige interesser),
men det er aldrig blevet til mere end meget korte pauser i Teplice. Man kan
desværre ikke nå det hele hver gang, og nogle gange er man heller ikke alene
om at bestemme hvad tiden skal bruges til

Rittig

Fra : Jens Jessen

Dato : 10-08-02 16:39

Har kørt rundt i Polen på Nimbus, og kun de små sogneveje var dårlige.
Resten var godt. NB. De toppede brosten i ex. DDR er geniale - da holder
automatisk farten under 50 km/t.

Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Matus

Dato : 11-08-02 14:53

"Matus" <matus99@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> ...der nogen der har nogle gode råd om sådan en tur?

Tak alle (c;

Fra : Armand

Dato : 23-08-02 02:09

> "Matus" <matus99@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Ja!

Afvent lige at floderne taber højde igen dernede, førend at det
planlægges at køre rundt dér!

--
Armand.