I stedet for JTextPane?
Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 10-08-02 11:20

Hej gruppe

Jeg er ved at være godt træt af javax.swing.JTextPane, og
er på udkig efter en anden komponent som understøtter skrift i
forskellige farver, men som ikke genererer NullPointerException,
StateInvariantError og hvad den ellers kan finde på (med 1.4 er
det heldigvis ikke så tit mere, men ubrugeligt alligevel). Kender
I nogen som er gratis?

Ulrik Magnusson

Fra : Stig Tanggaard

Dato : 10-08-02 19:09

Halløj

Jeg bruger selv textpane til syntax hightlight, og jeg har ingen som helst
problemer (min er dog også ret simpel) Hvordan er din syntax hightlight
implementeret?

Der findes flere eksempler på syntax hightlight med et jtextarea eller
custom textareas, f.eks. www.jedit.org. Prøv at søg efter det på google el.
Her er et link til een der har lavet syntaxhightlight med et textpane
http://ostermiller.org/syntax/ Den pakke virker vist også fint.

Stig.

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 10-08-02 19:47

Stig Tanggaard wrote:

> [...]
> custom textareas, f.eks. www.jedit.org. Prøv at søg efter det på google el.
> Her er et link til een der har lavet syntaxhightlight med et textpane

heh - min er faktisk implementeret meget lig den på
<http://ostermiller.org/syntax/> med en kørende "highlighter tråd" og
SimpleAttributeSet.setCharacterAttributes() - jeg har sikkert lavet
et eller andet dumt et sted (der opstår gerne problemer med undo/redo).
Nu vil jeg da prøve med den - tusinde tak for hjælpen

Ulrik Magnusson