duer på flagstangen
Fra : Inger Pedersen

Dato : 10-08-02 09:49

Der sidder ofte en ringdue på min 8 m høje flagstang.
De må såmænd gerne sidde der (det ser ret festligt ud), men når de letter,
har de det med at tabe klatterne på vej over min terrasse, så havebord
og -stole konstant er overskidt.
Jeg troede, at en vimpel ville give så meget uro, at de fortrak. Det virkede
i en uge.
Så fik jeg det gode råd at lægge legetøjsslanger på havebordet, da fugle
skulle være bange for slanger. Det virkede ikke.
Jeg vil altså gerne kunne bruge mine havemøbler uden at skulle skure dem
først, og jeg har ikke lyst til at se på en konstant overdækning med
plastic.
Har nogen en god ide?

Hilsen Inger

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 10-08-02 10:16

> [...]
> Jeg vil altså gerne kunne bruge mine havemøbler uden at skulle skure dem
> først, og jeg har ikke lyst til at se på en konstant overdækning med

Køb en plastic ugle og sæt den op et sted hvor duerne kan se den, det virker
100% sikkert og skader ikke dyrene. Desværre kan den også skræmme småfugle
væk.
Alternativt kan du sætte et par pigge på toppen af flagstangen så lander de
ikke der mere, men finder et andet sted. Piggene skal være lange nok til at
nå op til duens underliv/bryst, det skader ikke fuglen.
Jeg ved ikke hvor de kan købes, men der må være nogen der forhandler dem.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Inger Pedersen

Dato : 10-08-02 12:01

"Thomas Nørgaard" skrev

> Køb en plastic ugle > Alternativt kan du sætte et par pigge på toppen af
flagstangen så lander de
> ikke der mere, men finder et andet sted.

Tak, Thomas - det vil jeg prøve
Hilsen Inger

Fra : Fam. Jørgensen

Dato : 11-08-02 14:34

Jeg har en fiberstang med plastikknop og der sidder aldrig fugle derpå fordi
den er af plastik og meget glat
Hilsen Michael
breenfelt@post.tele.dk

Fra : Kitty Leopold

Dato : 11-08-02 23:16

Kære Inger.

Vær du glad for det kun er en due af gangen. Min genbo har et dueslag, men
30 duer i. Jeg og naboerne er også godt trætte af at skulle vaske møblere af
hver gang vi skal sidde i dem, for ikke at snakke om trapper og flisegange.
Man hvad skal man gøre, jeg ved det ikke. Måske har andre her i gruppen et
forslag.

Hilsen Kitty

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 12-08-02 11:35

> [...]
flisegange.
> Man hvad skal man gøre, jeg ved det ikke. Måske har andre her i gruppen et

Som jeg skrev til Inger. Køb en plasticugle, det er ufarligt for duerne men
skræmmer dem. Og det er jo ikke ulovligt at sætte "haveudsmykninger" op i
ens egen have