Problem: Terminal og indstillinger
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-08-02 09:14

Når jeg laver ændringer i (OS X) Terminalens indstillinger sker der ikke
noget når jeg trykker OK. Indstillingsvinduet lukker ikke og
indstillingerne træder ikke i kraft. Den eneste mulighed er at trykke
annuller, og derved taber jeg de nye indstillinger. Er der andre der har
oplevet lign? Hvad kan man gøre? (evt. slette en indstllingsfil, men
hvor befinder den sig?)

Martin

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-08-02 09:48

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> [...]
> annuller, og derved taber jeg de nye indstillinger. Er der andre der har
> oplevet lign? Hvad kan man gøre? (evt. slette en indstllingsfil, men

Prøv at lukke alle terminal-vinduer og _så_ foretage dine indstillinger.
Hvis den stadig ikke husker det, så luk programmet og prøv at at slette
filen "com.apple.Terminal.plist" i ~/Library/Preferences.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-08-02 15:27

René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Prøv at lukke alle terminal-vinduer og _så_ foretage dine indstillinger.
> Hvis den stadig ikke husker det, så luk programmet og prøv at at slette
> filen "com.apple.Terminal.plist" i ~/Library/Preferences.

Desværre - det virker fortsat ikke
Martin

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-08-02 21:57

mb@talent.dk (Martin Bredthauer) writes:

> Desværre - det virker fortsat ikke

Jeg har set det samme på min maskine. Jeg endte med at leve med det.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Niels Prins

Dato : 10-08-02 14:21

In article <1fgp2pe.p9m1lk1d5fgd0N%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> [...]
> annuller, og derved taber jeg de nye indstillinger. Er der andre der har
> oplevet lign? Hvad kan man gøre? (evt. slette en indstllingsfil, men

Jeg har løst problemet på flg måde
1./ i et åbent terminal vindue tast cmd-I og foretag de ønskede ændringer
2./ Arkiver de nye indstillinger i et term arkiv
3./ Åbn indstillinger i terminalprogrammet og vælg "Åbn dette .term
arkiv" under start. Skriv stien til din nyeligt gemte term arkiv.

Næste gang du starter terminal vil dine indstillinger være aktive