A ClockWork Orange på tvdanmark 1 lørdag n~
Fra : Silver

Dato : 10-08-02 02:49

Lørdag nat klokken 00:05 sender tvdanmark 1 den meget roste og også
udskældte film "A Clockwork Orange" som jo er instrueret af selveste Stanley
Kubrik.

Syntes lige jeg ville advare jer, så dem af jer der elsker hans film ikke
går glip af den .

Mvh
Silver

Fra : Jesper

Dato : 10-08-02 08:19

Silver <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> Kubrik.
>
> Syntes lige jeg ville advare jer, så dem af jer der elsker hans film ikke

Lej den på video og slip for TVDanmarks 1s reklameafbrydelser, den
fortjener at blive set uden afbrydelser.
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Elisabeth

Dato : 10-08-02 11:29

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kubrik.
>
> Syntes lige jeg ville advare jer, så dem af jer der elsker hans film ikke

Jeg har ofte tænkt på at se den, simpelthen fordi min gamle moster for mange
år siden var i Biografen og se den. Da hun senere afkrævede mig det løfte
ALDRIG at se den film, har den rodet i min bevidsthed lige siden.
Er det fordi den er meget slem? Er der scener, der kan være skadelige for en
sart sjæl..Skal jeg simpelthen droppe det?
Er er ikke en af Jer, der kan sætte en spoiler på og så forberede mig på,
hvad jeg kan blive udsat for, hvis jeg glemmer mit løfte til Moster
Gurli????
Hilsen Elisabeth

Fra : Stig Holmberg

Dato : 10-08-02 12:02

"Elisabeth" <beks@hongnet.dk> wrote:

> [...]
> Er er ikke en af Jer, der kan sætte en spoiler på og så forberede mig på,
> hvad jeg kan blive udsat for, hvis jeg glemmer mit løfte til Moster

Din gamle moster var nok lidt sart...

Filmen er ret voldelig, men ikke vold for voldens skyld som man ser det i
mange nyere film, der er en pointe med det. Jeg vil dog råde dig til netop
ikke at læse spoilere før du ser den da det vil ødelægge
overraskelseseffekten flere steder. En ting vil jeg dog godt røbe: Du vil
ikke kunne lide sangen "Singing in the rain" efter at du har set filmen!

Se den, den er genial, aldrig overgået siden.

/Stig

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-08-02 12:03

"Elisabeth" <beks@hongnet.dk> wrote in message

> Er det fordi den er meget slem? Er der scener, der kan være skadelige for
en
> sart sjæl..Skal jeg simpelthen droppe det?

Da jeg genså 'A Clockwork Orange' for et års tid siden (ren nostalgi)
forbløffede det mig at filmen egentligt ikke indeholdt mere vold end den
gjorde. Dermed siger jeg ikke at der ikke er splat i den, men i min
hukommelse stod den som et orgie i meningsløs vold. Men vi har set ret så
meget af slagsen siden og er nok blevet forholdsvis blaserte på dette
område. Så jeg tror ikke du skal frygte søvnløse nætter, men på den anden
side set er der tale om nogle udsøgt lede typer som Kubric har portrætteret.

vh
Jan

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 10-08-02 12:54

Hej

Elisabeth wrote:
> [...]
> Er er ikke en af Jer, der kan sætte en spoiler på og så forberede mig
> på, hvad jeg kan blive udsat for, hvis jeg glemmer mit løfte til

Det er en meget voldelig film, der portrætterer en ung mand med nogle
seriøse problemer, og hvad samfundet kan gøre ved sådant et problem.
Der er som sagt meget vold og voldelig "sex" i, men Kubrick har en
fantastisk evne til at vise disse MEGET grove løjer, uden at faktisk
vise mere end der er nødvendigt. Den har også fået skyld for en hel
del, da der har været nogle voldtægter og mord der har kunnet direkte
relateres til at folk kopierede hvad der skete i filmen, hvilket også
var grunden til at Kubrick fik den trukket tilbage fra det engelske
marked, og det er kun for nyligt at den igen er blevet vist derovre.

Filmen står for mig som en af de bedste der nogensinde er lavet, og du
snyder dig selv meget ved ikke at se den.

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Jesper Winding

Dato : 10-08-02 12:28

Man kan sq da ikke se film på TvDanmark!!! små skambidte brudstykker
javist - men film - nej!

Som filmelsker undrer det mig til stadighed at man anbefaler folk i en
nyhedsgruppe om film at se noget som helst på den kanal....

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/pulterkammer/

Fra : Kong Kent

Dato : 10-08-02 13:14

> [...]
>
> Som filmelsker undrer det mig til stadighed at man anbefaler folk i en
> nyhedsgruppe om film at se noget som helst på den kanal....

Hørt! Det samme gælder for TVDanmark2, TV3 og 3+. De lider af den engelske
censur og så er der kvalmende reklamer midt i filmen. ARGH! :)

Det er kun DR1, DR2, TV2 og TV2 Zulu der formår at vise film *uden*
reklameafbrydelser og *uden* latterlig forstokket britisk konservartiv
censur. (kunne ikke rigtig finde flere grumme passende tillægsord *GG*)

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : Morten DH

Dato : 10-08-02 16:16

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> Det er kun DR1, DR2, TV2 og TV2 Zulu der formår at vise film *uden*
> reklameafbrydelser og *uden* latterlig forstokket britisk konservartiv
> censur. (kunne ikke rigtig finde flere grumme passende tillægsord *GG*)

Er det bare mig eller er TV3 ikke også blevet værre, sad og så lidt af "2
tosser bag tremmer" igår og lagde mærke til et hak i lyden alle de steder
hvor F-ordet burde være - det er sgu da for lamt...

Fra : Kong Kent

Dato : 10-08-02 16:28

> Er det bare mig eller er TV3 ikke også blevet værre, sad og så lidt af "2
> tosser bag tremmer" igår og lagde mærke til et hak i lyden alle de steder
> hvor F-ordet burde være - det er sgu da for lamt...

Sådan har TV3 altid været. De er under den engelske censur og har alle dage
været det.