Chokes? Plz help
Fra : TH

Dato : 10-08-02 01:02

Hej,

Jeg har lige fået tilsendt 6 nye chokes til mit Marocchi Sporting 12/70. Jeg
er "nybegynder" så jeg er lidt usikker på om det jeg har fået nu også er
iorden:

Det er Browning Chokes jeg har fået...De er nøjagtigt lige så lange som de
originale chokes som sad i. MEN: Gevindet er ½-1mm længere.

De skruer fint i, men stikker jo så den ½-1 mm ud af røret. Er det iorden?
Eller skal jeg have dem byttet?

/TH

Fra : TH

Dato : 11-08-02 23:49

Cmon Group...

Der må da være nogen der ved noget? (Og ønsker at skrive det naturligvis...)

/TH

Fra : M Sørensen

Dato : 12-08-02 09:33

Hej

Jeg er ikke klar over det men prøv at ringe til Korsholms jagtafdeling de
kan helt sikkert give dig svar
nummeret er 96802020

--
Med Venlig Hilsen / Digital regards
Martin Sørensen

Fra : J Nielsen

Dato : 12-08-02 16:35

On Sat, 10 Aug 2002 02:02:02 +0200, "TH" <th@cogito.dk> wrote:

> [...]
>originale chokes som sad i. MEN: Gevindet er ½-1mm længere.
>
>De skruer fint i, men stikker jo så den ½-1 mm ud af røret. Er det iorden?

Hvis de stikker 1mm ud af løbet kan dine nye chokes af gode grunde IKKE være
nøjagtigt samme længde som de orginale - og samtidigt være korrekt monteret.
Det kunne tyde på at choken ikke er skruet helt i bund, hvilket kan give
problemer med krudtslam og plast fra haglskåle som trænger ind imellem choke
og løb.

Jeg tror for såvidt ikke at der er noget til hinder for at du kan anvende
Browning chokes, men skulle der opstå problemer vil du stå dårligt ved en evt.
forsikringssag. Tag gevær og chokes til en bøssemager og få ham til at se på
sagen.
--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : TH

Dato : 12-08-02 16:39

Hej,

>Hvis de stikker 1mm ud af løbet kan dine nye chokes af gode grunde IKKE
være
>nøjagtigt samme længde som de orginale - og samtidigt være korrekt
monteret.

Jo. det er gevindet der er længere på de nye. Ca 1 mmm...selve Choken er
nøjagtig samme størrelse...

/TH

Fra : J Nielsen

Dato : 13-08-02 17:24

On Mon, 12 Aug 2002 17:38:44 +0200, "TH" <th@cogito.dk> wrote:

>Hej,

>være
>monteret.
>
>Jo. det er gevindet der er længere på de nye. Ca 1 mmm...selve Choken er
>nøjagtig samme størrelse...

Hvis de øvrige mål er ens (check med et skydelære) så bare skyd løs.

--
Knæk og bræk

J. Nielsen