tilbygning/udlicitering
Fra : Kim Monberg

Dato : 09-08-02 23:34

Hejsa allesammen..

Vi skal til at bygge til, og har hørt lidt om at man kun må indhente op til
3 tilbud, eller skal det i udlicitering.

Er dette korrekt?

Og hvad er en udlicitering egentligt?

--
Kim Monberg

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-08-02 23:36

"Kim Monberg" <news@monberg.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og hvad er en udlicitering egentligt?

Du mener nok "i licitation".....og Licitationsloven kan du læse i/om her:

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20010045030

Hr. Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-08-02 23:36

Fra : Peter G C

Dato : 10-08-02 08:56

Kim Monberg skrev i news:3d5442fd$0$43937$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

> Hejsa allesammen..
>
> Vi skal til at bygge til, og har hørt lidt om at man kun må indhente
> op til 3 tilbud, eller skal det i udlicitering.
>
> Er dette korrekt?

Nej. Licitationsloven er ophævet, og du kan indhente alle de tilbud du
vil/kan. Det er tilbudsgiverne selvfølgelig godt klar over.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 10-08-02 10:40

KLIP

> Nej. Licitationsloven er ophævet, og du kan indhente alle de tilbud du
> vil/kan. Det er tilbudsgiverne selvfølgelig godt klar over.

Heri er jeg ikke enig.

Hr. Bjørn

Fra : Jakob Paikin

Dato : 10-08-02 10:48

On Sat, 10 Aug 2002 11:40:17 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote:

>Heri er jeg ikke enig.

Vil du ikke redegøre nærmere for, hvorfor du ikke mener det er
korrekt?

Den 1.9.2001 trådte lov 2001-06-07 nr. 450 om indhentning af tilbud i
bygge- og anlægssektoren i kraft (den lov du selv henviser til
tidligere i tråden).

Den lov ophæver, jf. § 14, stk. 2, den tidligere gældende
licitationslov.

Den nugældende tilbudsindhentningslov gælder kun offentlige bygge- og
anlægsopgaver, jf. § 1.

Privatpersoner og private virksomheder er dermed ikke længere bundet
af reglen om højst to underhåndsbud, men kan indhente alle de tilbud,
de ønsker.

--
Jakob Paikin, advokat
Advokatkontoret Fabritius Tengnagel & Heine.

Bemærk at ovenstående ikke er egentlig advokatrådgivning.

Ovenstående indlæg er i øvrigt min personlige opfattelse og ikke nødvendigvis advokatkontorets.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 10-08-02 10:52

"Jakob Paikin" <jp@dklaw.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vil du ikke redegøre nærmere for, hvorfor du ikke mener det er
> korrekt?

Jow.

> Den nugældende tilbudsindhentningslov gælder kun offentlige bygge- og
> anlægsopgaver, jf. § 1.

Hvilket Peter G C ikke utrykkeligt præciserede.

Hr. Bjørn