mc. priser
Fra : c petersson

Dato : 09-08-02 22:03

Jeg har længe villet købe en brugt MC, men det ser ud til at folk tror at
det er guld der sælges,( eller er der noget om at man lægger 10-20.000 kr
til, når det er en kvinde der annoncerer?).
Jeg savner stadig en listepris guide, told og skat vil gerne hjælpe med en
enkelt MC eller to, men deres lister er ikke officille, jeg fatter stadig
ikke hvorfor der tilsyneladende er en i DK for MC, når der er for biler, og
andre lande har for begge dele.
Er der nogen der kan rådgive.?

Mange sommer hilsner
charlotte Petersson

Fra : Moller

Dato : 09-08-02 22:44

> Jeg har længe villet købe en brugt MC, men det ser ud til at folk tror at
> det er guld der sælges,( eller er der noget om at man lægger 10-20.000 kr
> til, når det er en kvinde der annoncerer?).

Mange ligger et ekstra beløb oven i så der er noget at forhandle med, og
derved ikke har dem til spotpris og stadig skal høre på at de er for dyre...
Men MC'er er langt mindre plaget af de samme alder's problemer som biler...
ala rust osv.. samtidig med at MC'er typisk ikke ser en smule salt pga. de
kun køres om sommeren... det betyder at brugt vs. ny pris er meget lille...
og hvis sælger så har skiftet dæmperdele osv.. ud til bedre mærker/kvalitet
kan maskinerne nemt komme til at være mere værd end ny pris.

> [...]
> ikke hvorfor der tilsyneladende er en i DK for MC, når der er for biler,

Pris Guiden er meget simpel.... Søg din ønskede model inde på den blå
avis... se hva gennemsnits prisen, og ha i baghovedet at engang imellem er
der en som bare skal af med MC'en hurtigt...(tæt på at sku til syn igen for
at blive solgt, pengemangel osv..) de vil så sættes deres modeller inde til
en pæn sjat mindre. Læg mærke til hva årgange der koster hvad, og samtidig
tjek efter hva forskellene er for hver årgangs model. og ellers er det bare
at spørge herinde....

F.eks. Honda Hornet 600F :

Butiks pris : 109.995Kr.
Brugt pris årgang 2000-nu til omkring 95-120.000 Kr. alt efter stand
og ekstra udstyr..
Brugt pris årgang 98-99 til omkring 75-95.000K.r

Forskellen mellem 98-99 og de andre er forhjuls størelsen, og så er
der farverne.. den sorte er ik til at opdrive mellem 98 og 99 udgaverne...
plus en masse andre ting... men det for man selvfølgelig tjekket op på,
inden man køber, for det er dumt at købe noget uden at vide hva det er jo,
og især børnesygdomme osv. er meget vigtige at vide, ala nogen maskiner æder
knasterne efter 30.000 km, og derved snildt kan koste 15 kilo for at blive
ordnet, hvor andre maskiner kan gå næsten 100.000 km.

MEN husk at hvis ikke du skal ha et pakæsel, som bare skal tage dig fra
A til B.... så høre det under dyrt legetøj, og derved kan du allerede nu
gøre dig klar på at det er en dyr hobby, som kræver fornuft og goe
forhandlings evner... flere af os har lært dette på den hårde måde ;)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... pakæsel til under 5k...
Ønskes en Hornet til at underholde MZ'en om sommeren :)

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-08-02 22:38

"c petersson" <egersundvej@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har længe villet købe en brugt MC, men det ser ud til at folk tror at
> det er guld der sælges,( eller er der noget om at man lægger 10-20.000 kr
> til, når det er en kvinde der annoncerer?).

Priser er noget sjovt noget.
Hvad er en motorcykel værd? Den er det værd man kan få nogen til at betale
for den.
Jeg ser altid de annoncerede priser som et forhandlingsoplæg. Jeg kigger på
nogle forskellige cykler, og prøver at forhandle om prisen med ejerne, og
ender med at købe det jeg synes er den bedste handel - hvis altså jeg finder
en mc som for mig er de penge værd jeg kan få den forhandlet ned i.
Hvis en sælger synes du skal betale 10-20.000 for meget, så bliver det ikke
ham du køber af, vel?

Rittig