Optagelse af telefonsamtaler fra mobil
Fra : Carsten Andreasen

Dato : 09-08-02 21:40

Hej

Er der nogle der har erfaring med at optage en telefonsamtale på en
mobiltelefon?
Man kan til fastnettelefoner få diverse kabler så man kan bånde på f.eks en
diktafon, men findes der et kabel til mobil?

Hvis ikke, er der så nogle der ved hvad signal der er på de forskellige ben
i stikket på en Nokia 6310i, så skulle det være muligt at bygge et kabel
selv

Mvh. Carsten

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 10-08-02 02:46

Hejsa,

> Er der nogle der har erfaring med at optage en telefonsamtale på en
> mobiltelefon?

Nej jeg har ikke prøvet, men vil foreslå dig at købe et headset og klippe
ledningen til øresneglen over. Så kan du jo forbinde den til en båndoptager
i stedet for.

--
Kasper

Fra : Fischer

Dato : 10-08-02 07:16

> Nej jeg har ikke prøvet, men vil foreslå dig at købe et headset og
> klippe ledningen til øresneglen over. Så kan du jo forbinde den til en
> båndoptager i stedet for.

Det er også den løsning jeg har valgt.
Jeg klippede et håndfri over og kørte en parallel ledning fra både mic og ht
ind i mit lydkort på PC'en. Derved kan jeg gemme samtaler som MP3 filer.
Jeg måtte dog lige sætte en modstand i serie med ht, for at få ens
signalniveau.

*Fischer

Fra : Carsten Andreasen

Dato : 12-08-02 19:50

> [...]
> ind i mit lydkort på PC'en. Derved kan jeg gemme samtaler som MP3 filer.
> Jeg måtte dog lige sætte en modstand i serie med ht, for at få ens

Kører du det så ind i samme indgang på lydkortet?
Jeg ville gerne at man kunne bruge en diktafon, da jeg ikke lige altid
slæber rundt på min pc

Carsten

Fra : Fischer

Dato : 12-08-02 20:00

> Kører du det så ind i samme indgang på lydkortet?
> Jeg ville gerne at man kunne bruge en diktafon, da jeg ikke
> lige altid slæber rundt på min pc

Jeg tror nok de (ht og mic) er kørt ind i hver sin kanal.

*Fischer

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 13-08-02 12:49

> Jeg tror nok de (ht og mic) er kørt ind i hver sin kanal.

Ja, signalniveauerne er forskellige...

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 10-08-02 08:40

> [...]
en
> diktafon, men findes der et kabel til mobil?

En del nyere tlf'er kan det i forvejen, min nokia8310 kunne og min nokia
7650 kan også.... har en 6310i ik en indbygget diktafon?

Fra : Fischer

Dato : 10-08-02 13:29

> En del nyere tlf'er kan det i forvejen, min nokia8310 kunne og min nokia
> 7650 kan også.... har en 6310i ik en indbygget diktafon?

Men er der ikke yderst begrænset tid (typisk 2-5 minutter)?

Og kan man gemme samtalen på et andet medie bagefter?

*Fischer

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 10-08-02 14:50

> Men er der ikke yderst begrænset tid (typisk 2-5 minutter)?

8310 var der 2 min. og den kunne ikke gemmes andre steder.

På 7650 er det noget længere tid, jeg tro faktisk bare det er så lang tid
som man har hukommelse til at gemme. Og det kan godt overføres til PC eller
til andre via MMS, bluetooth, IR og hvist også e-mail.

Fra : Kamran Sarwar

Dato : 10-08-02 13:17

Og SE T68i.....sagde hunden.

Kamran

Fra : Kamran Sarwar

Dato : 10-08-02 20:08

.....og det kan også afsendes - via MMS

mvh

Kamran

Fra : Fischer

Dato : 11-08-02 06:25

> ....og det kan også afsendes - via MMS

Men det vil tage lidt tid at knalde en 20-minutters samtale afsted.

*Fischer