nyt tagpaptag
Fra : Annette Kristensen

Dato : 09-08-02 20:39

Vi har et tagpaptag der efterhånden er blevet 32 år. Ved sidste tordenvej og
kraftig regnskyl kom der lidt vand ind (lidt vådt på en gipsplade i
hjørnet).....Ellers har vi ikke set noget til utætheder. Men alligevel
overvejer vi kraftig at få en ny belægning tagpap på. Spørgsmålet er om det
er fint nok at få lagt noget ovenpå det gamle eller om man skal tage det
gamle af (dernæst tjekke råd underneden). Sidstnænvte er dyrere...men er det
nødvendigt. Hvis der er kommet lidt vand ind så tørrer det vel også igen
(det bliver jo meget varmt under et sort tagpaptag....Er det et dårligt sted
at spare ???

Annette

Fra : Jørgen

Dato : 09-08-02 21:09

Jeg har lige lagt nyt tag på min garage (Selvgjort). Det var oprindelig
Eternit fra 72
Jeg købte en videofilm til under 50 kr. i Silvan, som gir gode råd om
vedligeholdelse af gamle tag pap tage samt lægning af nye. De har også
nogle gode brochure om emnet som er gratis. Men general kan man sige at
taget kan tjæres, der kan også lægges nye sten på. Damhuller (buler)
fortælles der også om og ti endelig lidt om nyt tagpap hvor man siger at et
lag pap er nok,

hilsen Jørgen

Fra : Claus Christensen

Dato : 09-08-02 21:21

Hej annette
Hvis du er sikker på at det kun har fået vand den ene gang så skal det gamle
ikke rives af.
Men nu ved jeg ikke om du har sten på dit tag.Men hvis du har det så skal du
tage alle de sten af taget og feje det godt og grundig.
Der efter skal du skærer hul i de evt dampbuler der evt er i taget.
Så skal du ha en underpap lagt på og den brændes i den ene side og skal
skrues fast i den anden side så den skrues fast med det gammel pap og
tag.Men det er meget bedere hvis du lader en og komme ud og laver et tilbud
på dit tag for det næste du skal ha gjort er overpappen og den skal værer
100%tæt men du kan skrive en mail til mig så kan vi kontakte hinnanden på
den måde.vi er 4 i fam der er tagdækkere så mon ikke vi har lavet lidt tag.
mvh Claus

Fra : Annette Kristensen

Dato : 10-08-02 10:07

I øjeblikket ligger der tagpap på taget - shingles. Tilbuddet vi har fået
går på at enten overdække med et lag tagpap (icopal mono 550 P) eller tage
shingles af og lægge to lag tagpap (icopal base 511 pg, top 500 p).

Hvad er mon bedst ?

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-08-02 21:34

"Annette Kristensen" <dum@dum.dk> skrev i en meddelelse news:3d541a46$0$53009$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> (det bliver jo meget varmt under et sort tagpaptag....Er det et dårligt sted

Prøv at se på http://www.icopal.dk

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Claus Christensen

Dato : 10-08-02 09:05

Som Erik skrev kig på den link.
Men lad værer med at bruge deres tag asfalt og hvad de ellers har af
nødløsninger.
Det er det sammen som en utæt køler på en bil hvor du smider rugbrød i for
at gører den tæt.Det hjælper i et stykke tid.
Så mit råd:
Få en tagdækker til at lægge dit tag.
Er der nogen i nordjylland der skal ha lagt tag vil jeg da gerne komme og gi
et bud på et tag.
Mvh claus

Fra : Erik Olsen

Dato : 10-08-02 09:58

"Claus Christensen" <cpc@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3d54c962$0$43967$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Som Erik skrev kig på den link.
> Men lad værer med at bruge deres tag asfalt og hvad de ellers har af
> nødløsninger.

Jeg har valgt at renovere paptaget på vores garage, inklusive tagasfalt,
samtidig med at jeg har skiftet sternbrædder og inddækning.

Pappet var endnu tæt, kun lidt medtaget i kanterne hvor jeg har repareret.
Det varer naturligvis ikke evigt, blandt andet fordi pappet efterhånden
bliver skørt, men kan jeg få det til at holde 10-12 år mere, er jeg tilfreds.

Hvis det havde været på beboelsen, havde jeg nok skiftet det.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Claus Christensen

Dato : 14-08-02 07:18

Så har jeg fået udarbejdet en prisliste på pålægning af tagpap
skriv en mail til mig om hvor stort taget er og om hvor mange
forhindinger(udluftninger/skorsten) der er så finder vi en ca pris.
husk og skriv landsdel.