Knastaksel til GSX600F
Fra : Jens Rafaelsen

Dato : 09-08-02 20:28

Fik lige stillet ventiler på MC'en idag, og opdagede at den vist godt kunne
tænke sig at få skiftet knastaksler (har kørt 69000). De er så småt begyndt
at se lidt underlige ud i overfladen på selve knasterne.
Men så er det at gnieren kommer op i mig, da prisen vistnok er omkring 3000
kr hos en forhandler i danmark. Er der nogen der kender et sted på nettet
hvor man til rimelige penge kan købe knastaksler, knastkæde,
knastkædestrammer samt de plastik tingester der holder kæden på plads?
Og nu hvor vi er igang, hvad hedder knastaksel så egentligt på tysk?

mvh
Jens
GSX600F
DT175

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 09-08-02 20:54

Hov - glemte at sige at du kan checke e-bay.de ud. Der er mange stumper at
hente.

Hans

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 09-08-02 23:18

Jens Rafaelsen <rafa@math.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aj1535$poh$1@sunsite.dk...
> [...]
> knastkædestrammer samt de plastik tingester der holder kæden på plads?
> Og nu hvor vi er igang, hvad hedder knastaksel så egentligt på tysk?

Mvh Gert Thorgersen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 10-08-02 10:29

prøv www.crooks-suzuki.com

> Og nu hvor vi er igang, hvad hedder knastaksel så egentligt på tysk?
Nockenwelle.

Asger
ZX-10

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 10-08-02 10:45

> [...]
> knastkædestrammer samt de plastik tingester der holder kæden på plads?
> Og nu hvor vi er igang, hvad hedder knastaksel så egentligt på tysk?

Hvis du kan få dem for 3000kr for begge to skal du slå til.
HUSK at ALLE vippearmene SKAL skiftes samtidig med knasterne. DET ER
VIGTIGT.
Det kan godt være det kan betale sig at få både knaster og vippearme
renoveret ved at få svejset hårdmetal på og derefter slibe dem i facon igen.
Jeg skal ud og snakke med et maskinværksted om det på mandag. Problemet er
bare at hårdheden på vippearmen skal være mellem 54 og 56 på C-skalaen og
omkring 62 for knastens vedkommende, så man skal finde et værksted der ved
hvad de laver.
Der er en fabriksny GSX600F motor til salg på MC-Basen for 15.000kr, det kan
hurtigt ende med at det er billigere at købe den

Se evt. www.gsx.dk > GSX750F > vedligeholdelse

Henrik

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 10-08-02 16:55

Henrik B. Larsen <henrik@gsx.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d54e0b8$0$87286$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
>

> Henrik
>
> Nu skriver du renovering af knasterne. Hvordan for du dem renoveret
tilbage til det korrekte? Har du knastprofilerne/knastgraferne på de
oprindelige? Eller har du knastprofiler til bedre knaster?

Mvh Gert Thorgersen

Fra : Armand

Dato : 23-08-02 01:37

Trods det a det er andres ulykke at det drejer sig om, er det alligevel
rart når der går en rotte i fælden en gang imellem!

--
Armand
(notorisk Suzuki knast-skeptiker)

Fra : Jens Rafaelsen

Dato : 23-08-02 08:26

> Trods det a det er andres ulykke at det drejer sig om, er det alligevel
> rart når der går en rotte i fælden en gang imellem!

> [...]

Når man bare er klar over at problemet er der, og har forudset udgiften, er
det nu ikke så galt (specielt ikke når man kan få knastakslen 1000 kr
billigere i england, hurra for internet ). Det vil så bære være rigtigt
irriterende hvis vippearmene har taget skade, da motoren i det tilfælde skal
løftes ud af stellet.

mvh
Jens Rafaelsen
GSX600F