iTunes - XML
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 09-08-02 19:34

Hvordan kan jeg bruge den XML-fil som iTunes genererer når jeg vælger at
eksportere en liste over biblioteket?

Kan jeg let 'omdanne' denne XML-fil til et overskueligt tekstdokument?

--
mojn, Jesper

j m f i n k (at) m a c . c o m

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 09-08-02 19:49

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> writes:

> Kan jeg let 'omdanne' denne XML-fil til et overskueligt
> tekstdokument?

Mon ikek Excel kan lase den og praesentere den paa oeverskuelig vis?

-j

--
18.07.02 - 20.07.02
København - Madrid - Sao Paulo - Santa Cruz - La Paz

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 09-08-02 20:58

On 09/08/02 20:49, in article lz4re3dg0t.fsf@ymer.netcetera.dk, "Janus
Sandsgaard" <janus@janus.dk> wrote:

> Mon ikek Excel kan lase den og praesentere den paa oeverskuelig vis?

jeg har lige taget "et par par" snapshots:

<http://homepage.mac.com/jmfink/1.jpg>
<http://homepage.mac.com/jmfink/2.jpg>
<http://homepage.mac.com/jmfink/3.jpg>
<http://homepage.mac.com/jmfink/4.jpg>

--
mojn, Jesper

j m f i n k (at) m a c . c o m

Fra : Jesper

Dato : 09-08-02 19:58

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Hvordan kan jeg bruge den XML-fil som iTunes genererer når jeg vælger at
> eksportere en liste over biblioteket?
>
> Kan jeg let 'omdanne' denne XML-fil til et overskueligt tekstdokument?

har du prøvet at åbne dukumentet i din browser eller din tekst editor?
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 09-08-02 20:57

On 09/08/02 20:58, in article 1fgo27m.wev5xci811q8N%spam@supressor.invalid,
"Jesper" <spam@supressor.invalid> wrote:

> har du prøvet at åbne dukumentet i din browser eller din tekst editor?

Ja - det ligner noget værre noget... :-|

....eller det er i hvert fald ikke overskueligt:

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-08-02 02:13

On Fri, 09 Aug 2002 21:57:03 +0200,

prøv mozilla, den skulle kunne læse xml - eller omnioutliner..

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 10-08-02 16:29

On 10/08/02 3:13, in article aj1pbd$vj5$2@nidhug.netcetera.dk, "Morten
Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> prøv mozilla, den skulle kunne læse xml - eller omnioutliner..

nope - ingen af disse fungerede

Kuren er derimod at eksportere biblioteket som en alm. tekstfil og hive den
ind i Filemaker. Og vupti har man en pæn liste der både er let og hurtig at
redigere i. Det hele endte i en 32 siders PDF...

vh Jesper

--
<http://www.mac-biddet.dk>

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 10-08-02 06:27

> [...]

> eksportere en liste over biblioteket?
>
> Kan jeg let 'omdanne' denne XML-fil til et overskueligt tekstdokument?

MVH ANR

"Where is Bart, anyway? His dinner's getting all cold and eaten."
-Homer Simpson

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-08-02 19:33

> [...]

> eksportere en liste over biblioteket?
>
> Kan jeg let 'omdanne' denne XML-fil til et overskueligt tekstdokument?

Ikke uden lidt programmering. Her er XSLT-sproget meget velegnet.

Hvad havde du tænkt dig?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 10-08-02 20:19

On 10/08/02 20:32, in article kk8z3eftt6.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjoern Ravn
Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Ikke uden lidt programmering. Her er XSLT-sproget meget velegnet.
>
> Hvad havde du tænkt dig?

F.eks. at lave et PDF-dokument som en slags oversigt over hvad jeg har
liggende af musik på mac'en. Men på den anden side er det ikke specielt
brugbart og det er egentligt mere for sjov. Men jeg fandt da ud af at
Filemaker (selvfølgelig) var velegnet til den slags.

vh Jesper

--
<http://www.mac-biddet.dk>

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-08-02 21:59

> [...]
> brugbart og det er egentligt mere for sjov. Men jeg fandt da ud af at
> Filemaker (selvfølgelig) var velegnet til den slags.

Men så var det uden XML

XML er generelt meget velegnet til at hælde _IND_ i programmer, men
det er de færreste kommercielle programmer som endnu understøtter
dette.

Da jeg går ud fra at det at skulle sætte sig ind i programmering af
2-3 obskure ting nok er lige i overkanten af hvad du har lyst til, har
jeg ikke lige nogen gode ideer.

Når dét så er sagt, vil det være forholdsvist enkelt (for en som har
rodet med det før) at lave en stump kode til Mozilla som gør det
muligt at konvertere det til noget pænt HTML.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 10-08-02 22:43

On 10/08/02 22:59, in article kk4re2juqa.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjoern Ravn
Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Men så var det uden XML

Netop

> Når dét så er sagt, vil det være forholdsvist enkelt (for en som har
> rodet med det før) at lave en stump kode til Mozilla som gør det
> muligt at konvertere det til noget pænt HTML.

Ja - for det ser ærlig talt ikke særligt pænt ud i nogen browser eller text
editor. Jeg er i øvrigt helt grøn inden for XML så det er droppet
foreløbigt...

vh Jesper

--
<http://www.mac-biddet.dk>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 11-08-02 00:23

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> writes:

> Men så var det uden XML

Skulle den nye FM ikke kunne spise XML?

-j

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 11-08-02 09:48

On 11/08/02 1:23, in article lz1y96ti1n.fsf@ymer.netcetera.dk, "Janus
Sandsgaard" <janus@janus.dk> wrote:

> Skulle den nye FM ikke kunne spise XML?

Jo det kan den vist - men den må vente, nu har jeg lige bestilt en Jaguar
med ekstra lydPod!

Jesper

--
<http://www.mac-biddet.dk>