optrækket på en honda sfx...
Fra : Dennis Mortensen

Dato : 09-08-02 18:34

Min sfx er sq en anelse sløv i optrækket... den tar først rigtigt ved ved de
20-30 km/t (ca. 5 sekunder) .. det sux lidt :) - hvad skal der til sådan at
den accelererer med det samme, og hvad bliver prisen? :)

.... dennis

Fra : Streamer@mail.dk

Dato : 09-08-02 18:44

"Dennis Mortensen" <psyco_dm@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> den accelererer med det samme, og hvad bliver prisen? :)

Hej

Jeg ved ikke om det virker ordenligt, for jeg har ikke selv prøvet det. Men
man kan sætte et Power expansionskammer på, og det skulle give den rigtig
godt optræk fra bunden af.

/Brian

ps. Prisen er ca 150.-

Fra : Dennis Mortensen

Dato : 11-08-02 09:50

ja ok... ved ik noget om det, men kunne forestille mig at det bliver lidt
dyrere ...
En der VIRKELIG ved noget om det?

Fra : Allan Riise

Dato : 11-08-02 10:01

Dennis Mortensen wrote:
> [...]
> ved de 20-30 km/t (ca. 5 sekunder) .. det sux lidt :) - hvad skal der
> til sådan at den accelererer med det samme, og hvad bliver prisen? :)

Da du ikke har skrevet noget om hvor gammel den er og hvor meget den har
kørt, ja så må det jo gå hen og blive gætterier, så spørg du bare løs om
hvem der virkelig ved noget om det, det kan man nemlig ikke svare på, før
man ved noget om motoren. Der er et hav af tinbg der kan gøre sig gældende,
alt fra tilsodede kanaler i cylindren til utætte pakninger og
membranstyring, ved faktisk ikke engang om SFX'eren har membran. Så fortæl
lidt mere om motoren, så kan det jo være at du får et svar du kan bruge til
noget. Husk også at skrive om blindrøret er fjernet og om der er lavet anden
form for "fikumdik" ved SFX'en !!

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 11-08-02 12:45

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> alt fra tilsodede kanaler i cylindren til utætte pakninger og
> membranstyring, ved faktisk ikke engang om SFX'eren har membran.

Det har stort set alle nye scootere.. jeg har ikke stødt på en endnu der ikk
var med membram (aprilla Di-tech undtaget, selvfølgelig!)

> [...]
til
> noget. Husk også at skrive om blindrøret er fjernet og om der er lavet

Der er ikke blindrør på en SFX :)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 11-08-02 12:47

> [...]
at
> den accelererer med det samme, og hvad bliver prisen? :)

Hvad er der gjort ved den og hvor langt har den kørt?
det kan være alt fra slidte ruller, til for slatne koblingsfjedre ;)

Så fortæl lidt mere så hat vi lidt større chance for at hjælpe..

hvis du evt bor i vestsjælland kan jeg måske kigge på den for dig ;)

Fra : Dennis Mortensen

Dato : 11-08-02 17:56

bor i nordjylland :)
- har kørt ca. 8500 km (købte den brugt da den havde kørt 8000 :D)
alle begrænsningerne er taget/fjernet... original udstødning...
det er en honda SFX fra 99' eller 2000 - den er gul/grå

faktisk alt jeg ved ;\

Fra : Thomas B

Dato : 11-08-02 21:41

"Dennis Mortensen" <psyco_dm@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> alle begrænsningerne er taget/fjernet... original udstødning...
> det er en honda SFX fra 99' eller 2000 - den er gul/grå

En fra mit arbejde. har også en sfx'er. Der er kun monteret polini variator.
Den har et fint optræk. samt en tophastighed på ca. 60km/t. prøv en polini
variator er mit råd.

Mvh. Thomas

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 11-08-02 21:44

"Thomas B" <tb_aalborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
variator.
> Den har et fint optræk. samt en tophastighed på ca. 60km/t. prøv en polini

Min gik 65 uden polini vario.. :)

Fra : Dennis Mortensen

Dato : 12-08-02 13:43

Har oz hørt om folk der har købt poloni variator... hva er prisen på sådan
en ? - bare lidt surt hvis det er noget på min sfx der er slidt som er
problemet - så hjælper det vel ik med variator?

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 11-08-02 21:50

"Dennis Mortensen" <psyco_dm@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> bor i nordjylland :)
> - har kørt ca. 8500 km (købte den brugt da den havde kørt 8000 :D)

Nå, det er dig.. har læst lidt om din moped

> alle begrænsningerne er taget/fjernet... original udstødning...

Det kan godt være din udstødning der efter hånden er tilsmudset!
prøv evt med en anden hvis du har adgang til en.. eller rense den..
har hørt man kan bruge danskvand, men jeg plejer at bruge skærebrænder, det
holder!!
evt hvis du kan komme til det er kompressions test nok heller ikk afvejen,
der er mange der kører dem som svin, så de flækker stemplet!
larmer den meget? altså, er der gjort noget ved luftfilteret?
eller er de to skruer bagerst på udstødning skruet ud?

> det er en honda SFX fra 99' eller 2000 - den er gul/grå

Så tror jeg faktisk den er ældre :(
den har lygten i styret, ikk?
mener de gik væk fra det med '98'eren.. uden at være helt sikker..
min '00'er har ihvertfald lygte i frontskjoldet.. mener oz '99'eren har
det..!

> faktisk alt jeg ved ;\

Det er jo ikk meget.. heldigvis er de meget simple at skrue på, så du burde
selv kunne gøre det meste, hvis du har lidt snilde og det rigtige værktøj!

Fra : Dennis Mortensen

Dato : 12-08-02 13:41

udstødningen er tilsmudset? - kan det være grunden til at optrækket er pænt
sløvt ? - (uden at vide en brik om det lyder det strange :D)
Den larmer ik specielt... tror ik der er pillet ved nogle filtre...

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 12-08-02 15:42

> udstødningen er tilsmudset? - kan det være grunden til at optrækket er
pænt
> sløvt ? - (uden at vide en brik om det lyder det strange :D)

hvis den er snasket på indersiden kan den meget nemt være meget sløv..

> Den larmer ik specielt... tror ik der er pillet ved nogle filtre...

godt.. mange laver andet filter på dem, uden at dysse om og så sætter lortet
sig!