Klipning af ny Bøgehæk.
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 09-08-02 18:04

Hej.
Jeg bor i et nyt villa kvarter hvor vi har plantet hække i skel. De er snart
2 år og skal klippes, siden er der ingen diskussion om, men højden? Ca.
højder er ca. 60 cm. med nogle enkelte strittere der er 1 halv meter mere,
min menig er at skal vi have et tæt hæk, skal højden også klippes nu, men
naboen mener at have læst at en hæk ikke må klippes i højder overhovedet før
den har fuld højde, hvad er rigtigt?
Gunnar

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-08-02 18:21

"Gunnar Grooss" <a-g.g.grooss@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> naboen mener at have læst at en hæk ikke må klippes i højder overhovedet

Klip først i højden, når hækken er høj nok.

mvh
Preben

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-08-02 19:58

On Fri, 9 Aug 2002 19:20:33 +0200, "Preben Andersen" <pran@privat.dk>
wrote:

>før
>
>Klip først i højden, når hækken er høj nok.

Enig, men det er ikke fordi man ikke _må_ klippe den i højden. Det giver
bare ikke en tættere hæk. Det får man af at klippe den i siderne. Til
gengæld får man hækken op i fuld højde en smule hurtigere ved ikke at
klippe den i toppen, er min påstand.

http://www.gartneriet.dk