Beplatning i skel.
Fra : Toft

Dato : 09-08-02 17:35

Forleden dag opdagede jeg at min nabo, som jeg deler skel med bag i have,
havde fjernet hækken.

Så nu efterlyser jeg nogen der har været udsat for noget lignende, som kan
fortælle mig hvordan det
er mest smart at forholde sig på.
Jeg kan allerede nu sige, at min nabo ikke hadve informeret mig om, at hun
ville fjerne hækken, som var maks 3 år gammel.
Hun er en af de typer som ikke er til at snakke med, men tænker kun på at
for det som "hun" vil..

Jeg håber der er nogen der vil dele ud af deres erfaring, så jeg ikke dummer
mig..

--
~\\|//~
-(o o)-

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 09-08-02 18:16

> [...]
> for det som "hun" vil..
>
> Jeg håber der er nogen der vil dele ud af deres erfaring, så jeg ikke

Her finder du lovskriften:

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010071729-REGL

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Martin Christiansen

Dato : 09-08-02 21:36

Toft skrev i meddelelsen
<3d53ef1a$0$13681$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Forleden dag opdagede jeg at min nabo, som jeg deler skel med bag i have,
>havde fjernet hækken.

Hvis hun har fjernet den uden dit samtykke, skal hun plant noget nyt som
svarer til det hun har fjernet. prøv evt. at henvende dig til det lokale
hegnsyn.

Mvh - Martin

Fra : torbeno

Dato : 08-10-02 19:35

"Toft" skrev d. 09-08-02 17:35 dette indlæg :
> [...]
at
> for det som "hun" vil..
>
> Jeg håber der er nogen der vil dele ud af deres erfaring, så jeg ikke

Hej Brian!

Jeg er tidligere hegnsynsformand og føler at du skal have et svar, du
kan bruge til noget, så du ikke kommer i suppedasen.
Det første du skal gøre er, at ruínge til din kommunes tekniske
forvaltning og komme til at snakke med sekretæren for hegnsynet.
Der skal du beskrive din sag og bede om en vejledning.
Du kan også bruge http://hjem.get2net.dk/torbeno som bliver den
officielle side for hegnsyn i fremtiden.
Her kan du udskrive hegnsloven og se hvad du skal tage forbehold for.
Men hvis det er rigtigt det du siger, har din nabo et problem. Hun har
overtrådt hegnsloven mange gange og vil i den sammenhæng komme til at
betale for hegnsynet kr. 1.125,- og du må i tilfælde af en hegnssag
aldrig vedgå, at du skal betale halvdelen af hegnsynet - da, det er din
nabo der har begået fejlen - og hvis din påstand er korrekt er det
juridisk bindende og hun kan komme til at betale en entrepenør for at
udføre/tilbagesætte hækken i den stand som den var inden den blev
fjernet - det bedste er, hvis du har billeder før og efter handlingen.

Mvh Torben

http://www.kandu.dk/