Dæktryk på RS50
Fra : Kenn@primera.dk

Dato : 09-08-02 16:47

Hvad er anbefalet dæktryk på en Aprilla RS50 ?

kenn@primera.dk
www.primera.dk ´00 NissanPrimera 2,0 SRi
www.diversion.dk ´98 Yamaha XJ600S diversion

Fra : "H;P

Dato : 10-08-02 09:33

Hejsa´

Har du nogensinde tænkt på at det _muligvis_ var opgivet på siden af dækkene
på rs´eren ?.Der burde ihverfald været opgivet max. tryk & load...........så
er det jo bare at finde ud af hvor & hvilket tryk den opføre sig
bedst........måske lige en lille slat under max.
Bare en tanke

H ; P

--
http://home1.stofanet.dk/FalkenDk el. http://falken.vikingdk.net
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310

Fra : Kenn@primera.dk

Dato : 10-08-02 09:53

In news:aj2jev$3ro$1@sunsite.dk, H;P<Falken> typed:

> [...]
> load...........så er det jo bare at finde ud af hvor & hvilket tryk
> den opføre sig bedst........måske lige en lille slat under max.

Jo, det er også sådan jeg har gjort nu, men vil gerne vide hvad der bliver
anbefalet på sådan en, så jeg kan se om jeg har ramt helt ved siden af

Fra : "H;P

Dato : 10-08-02 10:01

Hejsa´ .....
"Kenn@primera.dk" skrev i en meddelelse

> Jo, det er også sådan jeg har gjort nu, men vil gerne vide hvad der bliver
> anbefalet på sådan en, så jeg kan se om jeg har ramt helt ved siden af

Ramme ved siden af......hmmmmm, det skal ikke kommenteres
Det er jo ikke afhængigt af hvilket "jern" du køre på....det kommer jo an på
hvilket dæk fab. & type, og der er dyl´me videnskab i det.
Men om det er de fra fab. monteret dæk, så er det jo bare at overholde hvad
de forskriver på dækket.....!
Det kan godt være at der står et eller andet i vejledningen hos forhandler,
men det er sq op til dig at tage stilling til hvordan & hvorledes
Men hvormeget har pumpet op med ?........helst under 3 Bar ikk´

H ; P

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 11-08-02 12:57

"H;P<Falken>" <hpaalling@`hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> hvilket dæk fab. & type, og der er dyl´me videnskab i det.
> Men om det er de fra fab. monteret dæk, så er det jo bare at overholde

Så absolut NEJ.. forskrifterne på dækket er max. load og har intet med det
dæktryk knallerten opfører sig bedst ved. det står i instruktionsbogen eller
andetsteds på knallerten.. mine dæk kan f.eks klarer omkring 52 Psi, og det
er bestemt ikke særligt rart at kører med..

> [...]
> men det er sq op til dig at tage stilling til hvordan & hvorledes
> Men hvormeget har pumpet op med ?........helst under 3 Bar ikk´

Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P

Fra : LowLifeDK

Dato : 10-08-02 15:34

2.9 bar foran
3.5 bar bag

Fra : Kenn@primera.dk

Dato : 17-08-02 20:55

In news:aj387u$5n6$1@news.cybercity.dk, LowLifeDK typed:
> 2.9 bar foran
> 3.5 bar bag

Se det var et svar der kunne bruges til noget. Tak for hjælpen, selv om der
lige smuttede en uge inden jeg fik set det