Historie fra det virkelig liv.
Fra : AT

Dato : 09-08-02 15:42

Der er 3 personer.
A = fusker
B = Ansat hos A
C = Person med samarbejde til A

A har oprettet et lille firma. Han ansætter B til at lave noget
arbejde. B bliver lovet en god timeløn (mundlig aftale). C kommer
i snak med A og de vil lave et samarbejde. A og C skriver under på en
kontrakt som siger at A skal betale C: 10.000 forud og 10.000 når
produktet er udført. B arbejder en månedes tid og har endnu ikke
fået en ansættelse kontrakt. Nu kræver B en ansættelsekontrakt
men den kommer ikke. C ser ikke noget til de 10.000. Efter et stykke
tid hvor der IKKE er nogle der har fået penge, henvender B og C sig
til A og kræver en forklaring. (B og C har en diktafon tændt så hele
samtalen bliver optaget). Her skriver A under på en ansættelse kontrakt
til B som siger at B skal have udbetalt 70.000 med det samme for de sidste
par måneder. Han siger også på båndet at den mundlige aftale var xxx antal
kr
i timen.

BogC har nu beviser på at A skylder over 100.000 til B.
C har dog ikke lavet noget produkt, da der skulle falde 10.000 først.

nu er spørgsmålet... kan man overhovede bruge båndet fra en diktafon i
retten?
A var var ikke vidende om optagelsen.

Kan det betale sig at sagsøge ham? han har jo ingen penge!! Vil det ikke
bare
blive en ekstra omkostning for B og C?

mvh.
AT

Fra : TGD

Dato : 09-08-02 15:49

"AT" <nej@slet.ikke> skrev i en meddelelse
<KLIP>
nu er spørgsmålet... kan man overhovede bruge båndet fra en diktafon i
> retten?
> A var var ikke vidende om optagelsen.

Vi har ikke amerikanske tilstande båndet kan godt bruges ligeså er det
hellere ikke ulovligt at bånde en samtale hvis bare den en part ved det -
ellers ville DRs RAPPORTEN ave et problem.

> Kan det betale sig at sagsøge ham? han har jo ingen penge!! Vil det ikke
> bare
> blive en ekstra omkostning for B og C?

100.000 kr + omkostninger skulle A nok nå at kunne betale inden han stiller
træskoene, hvis i kan bevise at A har udtænkt det hele som en lille
bedrageriplan kan i også politianmelde ham.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-08-02 17:30

AT skrev:

>nu er spørgsmålet... kan man overhovede bruge båndet fra en diktafon i
>retten?

Ja. Dommeren vil vurdere hvor stærkt et bevis det er.

>A var var ikke vidende om optagelsen.

Det er lovligt alligevel hvis blot den der optog det, selv deltog
i samtalen. Og det gjorde han jo.

>Kan det betale sig at sagsøge ham? han har jo ingen penge!! Vil det ikke
>bare blive en ekstra omkostning for B og C?

Jo, hvis han ikke har penge eller andre værdier, så hjælper det
ikke noget.

--
Bertel

Fra : Lasse Madsen

Dato : 09-08-02 19:56

> Jo, hvis han ikke har penge eller andre værdier, så hjælper det
> ikke noget.

Kan man ikke "livsberøve" ham ?

hvis man nu bliver tilkendt 100.000kr fra A i erstatning kan man så ikke
bede ?fodge retten? om at beslaglægge alle hans værdier, hus , hjem, kone
osv.. og omsætte dem i hård valuta?

M.v.h.
L. Madsen

Fra : Klaus G.

Dato : 09-08-02 20:00

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in message
> hvis man nu bliver tilkendt 100.000kr fra A i erstatning kan man så ikke
> bede ?fodge retten? om at beslaglægge alle hans værdier, hus , hjem, kone
> osv.. og omsætte dem i hård valuta?

Konen ligefrem? Så sælge hende som Polsk Havneluder? :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-08-02 20:25

Lasse Madsen skrev:

>hvis man nu bliver tilkendt 100.000kr fra A i erstatning kan man så ikke
>bede ?fodge retten? om at beslaglægge alle hans værdier

Prøv at læse min sætning igen, især det med "hvis han ikke har
penge eller andre værdier".

Hvis han har værdier - ud over det minimum som man får lov at
beholde - så kan en retssag godt betale sig hvis man vinder den.

--
Bertel

Fra : Lasse Madsen

Dato : 10-08-02 01:05

> Prøv at læse min sætning igen, især det med "hvis han ikke har
> penge eller andre værdier".

Ja men hvis han ingen ting ejer ... og man går i retten .... kan man så ikke
få en "tilgode seddel" så man senere kan "hugge" eventuelle ting og sager
..... pension osv....

m.v.h.
l. madsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-02 07:59

Lasse Madsen skrev:

>Ja men hvis han ingen ting ejer ... og man går i retten .... kan man så ikke
>få en "tilgode seddel" så man senere kan "hugge" eventuelle ting og sager

Jo. Men det ved fyren, så han vil sandsynligvis manøvrere så han
aldrig senere på papiret får værdier. Var der nogen der sagde
Klaus Riskjær Pedersen?

>.. pension osv....

Man kan næppe inddrage hans pension ligesom der er et minimum af
møbler og den slags som man har ret til.

--
Bertel

Fra : Padre

Dato : 10-08-02 06:15

> Ja men hvis han ingen ting ejer ... og man går i retten .... kan man så
ikke
> få en "tilgode seddel" så man senere kan "hugge" eventuelle ting og sager
> .... pension osv....

Hvis man vinder en retssag, får man jo en dom for, at pågældende skylder én
en vis sum penge.

Den gæld forsvinder ikke bare fordi skyldneren ingen penge har, den dag
dommen afsiges.

Bliver skyldner senere solvent, kan man gå direkte i fogedretten med en
domsudskrift.

Padre

Fra : Peter G C

Dato : 11-08-02 11:01

AT skrev i news:3d53d4ca$0$14354$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

[klip]

> nu er spørgsmålet... kan man overhovede bruge båndet fra en diktafon i
> retten?

Ja.

> A var var ikke vidende om optagelsen.

Det gør ikke noget.

> Kan det betale sig at sagsøge ham? han har jo ingen penge!! Vil det
> ikke bare blive en ekstra omkostning for B og C?

Der er ingen grund til at sagsøge A, hvis han ingen penge har. For B og C er
det jo penge ud af vinduet. Der kan dog være grund til at få en dom, nemlig
hvis der er grund til at antage, at A senere kommer til penge.

/Peter

--
Bemærk at ovenstående ikke udgør egentlig juridisk rådgivning. I sager af
betydning anbefales det at søge professionel juridisk bistand. Ovenstående

http://www.grauslund.com