Væg til væg tæpper - hvor - og hvad?
Fra : Ukendt

Dato : 09-08-02 13:05

Har lige købt hus og skal nu have lagt væg-til-væg tæpper på.
4,5 x 8 = 36 m2 i stuen
3 x 2,5 = 7,5 m2 i børneværelset
3 x 3,5 = 10,5 m2 i soveværelset

Hvor kan jeg købe tæpper til en rimelig pris?
Hvilken kvalitet skal jeg gå efter til de forskellige værelser?
Hvad er bedst? Uld ? Bomuld? Polyester? Blanding...
Hvad koster det at få det lagt?

Håber du kan svare, da jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal købe. Det er jo
en ordentlig udskrivning hvis jeg skal op i 170 - 200 kr pr. m2. - Er der
nogen kæder der har tilbud for tiden? Kan man "prutte" prisen ned?

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 09-08-02 13:46

> [...]
> en ordentlig udskrivning hvis jeg skal op i 170 - 200 kr pr. m2. - Er der
> nogen kæder der har tilbud for tiden? Kan man "prutte" prisen ned?

Det kommer an på flere ting.
1. Hvor bor du? det er jo svært at komme med adresser hvis man ikke ved hvor
i landet du bor...
2. Hvor tit skifter i tæpper? Nogle mennesker har tæpperne i 2-3 år andre,
som mine forældre, har dem i 20 år.
3. Er der børn og hvor gamle er de?

Men et par råd:
Pris og kvalitet hænger sammen, det nemmeste at holde er ren uld, men det er
også dyrt. Mine forældre har haft "plet væk" tæppe i deres gang, men det var
noget værre møg, pletterne var ikke til at få af og det var et ret dyrt
tæppe...
I børneværelset kan det ikke betale sig at have dyre tæpper for de skal jo
nok skiftes efterhånden som børnene bliver større og "skifter" smag.
En ting ligger dog fast: Der kan altid handles om prisen både på tæpperne og
på lægningen af dem. (gælder iøvrigt alle varer der købes i
specialforretninger)

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-02 14:13

> Det kommer an på flere ting.
> 1. Hvor bor du? det er jo svært at komme med adresser hvis man ikke ved
hvor
> i landet du bor...

Svendborg - Men har ikke noget imod at trille til Odense - hvis der er et
ordentligt tilbud.

> 2. Hvor tit skifter i tæpper? Nogle mennesker har tæpperne i 2-3 år andre,
> som mine forældre, har dem i 20 år.

Det ved jeg godt nok ikke. Hvert 10. år vel? Er det ikke meget normalt?

> 3. Er der børn og hvor gamle er de?

Om 6 mdr. er der - ja..

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 10-08-02 09:57

> [...]
> ordentligt tilbud.

> Det ved jeg godt nok ikke. Hvert 10. år vel? Er det ikke meget normalt?

Jeg ville vælge et godt uldent tæppe i stuen i en god kvalitet, evt med et
underlag af filt. (medmindre i har gulvvarme)
Til børneværelset skal i overveje om i vil have tæpper på da de jo "holder"
på støvet, og derved nedsætter kvaliteten af indeklimaet. Jeg har hørt at
tæpper i børneværelser skulle øge risikoen for allergier og astma, om det
passer ved jeg ikke...
I soveværelset ville jeg også vælge et godt tæppe i uld, det er behageligt
at gå på og virker lyddæmpende
Gode uldtæpper har den fordel at de er slidstærke og nemme at holde rene, da
uld jo næsten er "selvrensende." Jeg kan se mine forældres uldtæppe
overetagen, efter 24 år og MANGE fester (vi boede 3 teenagebørn på
overetagen) stadigvæk ikke har nogen pletter, det er dog lidt slidt
efterhånden.

Hvor i finder tæpper på Fyn aner jeg ikke da jeg selv bor på Djævleøen.