Kan ikke længere sende mails...
Fra : Jacob Skaaning

Dato : 19-08-02 13:59

Jeg får fejlen:

The connection to the server has failed. Account: 'vip.cybercity.dk',
Server: 'vip.cybercity.dk', Protocol: SMTP, Port: 25, Secure(SSL): No,
Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E

Jeg kan sagtens modtage mails.
Det skete efter at vi i min andelsboligforening er gået over til at andet
netværk, Tiscali, jeg havde før ADSL hos Cybercity.
Systemkonfiguratoren ændrede noget i min firewall, Zonealarm Pro, han
tilføjede en trusted zone for det interne netværk.
Ved en søgning på fejlkoden fandt jeg ud af, at fejlen enten kan være i
antivirus-programmet, eller i firewall'en - eller måske er det noget helt
andet? Jeg har prøvet at uninstalle antivirus (NAV 2002), men det hjalp
ikke. Jeg har ikke mod på at uninstalle firewall, for jeg er ikke sikker på
at jeg ville kunne konfigurere den igen.
Er der nogen der har en idé om, hvad jeg kan gøre?

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 19-08-02 14:08

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Server: 'vip.cybercity.dk', Protocol: SMTP, Port: 25, Secure(SSL): No,
> Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E

Kan dette bruges:
http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;q302339

Her er oversigt over diverse fejlkoder fra MS.
http://www.aumha.org/kberrmsg.htm

Vh
Michael Kjeldsen

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 19-08-02 14:15

Michael Kjeldsen wrote:
> "Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> skrev i en meddelelse

> Kan dette bruges:
> http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;q302339

Nej, da jeg ikke bruger en MSN-adresse, men en Cybercity... jeg går ikke ud
fra, at jeg ved at skrive en MSN-server kan sende mails med mit
Cybercity-brugernavn og -password?
Og (undskyld, jeg glemte at skrive det) jeg bruger XP og Outlook 6, som
ovenstående ikke refererer til...

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-08-02 14:27

Hej Jacob Skaaning, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> The connection to the server has failed. Account:
> 'vip.cybercity.dk', Server: 'vip.cybercity.dk', Protocol: SMTP,
> Port: 25, Secure(SSL): No, Socket Error: 10060, Error Number:
> 0x800CCC0E

Så vidt jeg kan se, forsøger du at poste gennem CC's smtp-server, mens
du er opkoblet hos Tiscali. Du kan kun sende gennem smtp'en hos den
ISP, du aktuelt er opkoblet hos.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 19-08-02 14:29

Jacob Skaaning skrev:

> Error Number: 0x800CCC0E

Betyder: Cannot connect to server.

Du er sikker på at OE er sat korrekt op, ikke?
http://www.cybercity.dk/privat/support/opsaetning/email/outlook_60/

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 19-08-02 14:33

Rudi Stegen skrev:

> Så vidt jeg kan se, forsøger du at poste gennem CC's smtp-server,
> mens du er opkoblet hos Tiscali.

DOH! Det havde jeg ikke lige opdaget. Det er sikkert årsagen, ja.

Madsen.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 19-08-02 16:53

Madsen wrote:

> DOH! Det havde jeg ikke lige opdaget. Det er sikkert årsagen, ja.

Lige præcis. Tusind tak for hjælpen! Jeg anede ikke at jeg med min CC konto
kunne maile igennem Tiscavili's smtp-server. Nu kører det!

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-08-02 17:14

Hej Jacob Skaaning, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg anede ikke at jeg med min CC konto kunne maile igennem
> Tiscavili's smtp-server.

Kontoen er den ligeglad med, det er forbindelsen, der bliver logget.

Derudover: Hvis det var et krav fra en ISP, at man brugte en
mailadresse hos denne, ville der komme grimme overraskelser. Fx har en
del jo et webhotel e.l., som ikke nødvendigvis er placeret hos deres
ISP. Det ville være ret usmart, hvis man ikke kunne bruge en
mailadresse fra sit eget webhotel

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-08-02 17:15

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Kontoen er den ligeglad med, det er forbindelsen, der bliver logget.

Altså mailkontoen, forstås - ikke opkoblingskontoen

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-08-02 18:12

Jacob Skaaning wrote:

> [...]
> Det skete efter at vi i min andelsboligforening er gået over til at andet
> netværk, Tiscali, jeg havde før ADSL hos Cybercity.

Du får ikke lov til at sende gennem CC's smtp server fra et
ipnummer der tilhører Tiscali. Kig i dine papirer hvad Tiscali's
smtp-server hedder og ret dette i opsætningen på dit mailprogram.
Du kan godt fortsætte med at hente mails fra din konto hos CC,
dvs. du kan bevare din pop3 opsætning og din emailkonto, men du
får ikke lov til at sende gennem vip.cybercity.dk hvis ikke dit
ipnummer hører til CC's ipnummer-pulje.

--
Hygge..
Thomas