Detekter Com port ???
Fra : Lasse Madsen

Dato : 19-08-02 07:57

Hej ...

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der rent faktisk er en com port tilstede
før man kører

Form1.MSComm1.CommPort = 2
Form1.MSComm1.PortOpen = True

og hele programmet crasher ... hvordan kan man undgå det og så bare poppe en
msgbox frem der siger at com porten ikke findes ??

m.v.h
l. madsen

Fra : Jesper \(OZ5PC\)

Dato : 19-08-02 08:49

On error goto err001
Form1.MSComm1.CommPort = 2
Form1.MSComm1.PortOpen = True
exit sub
err001:
msgbox "Comport findes ikke, eller er ikke tilgængelig"
exit sub

Sådan plejer jeg at lave sådan noget. Der er nok også andre måder....

Jesper....