fugning med silicone
Fra : Winther

Dato : 19-08-02 07:48

Hej gruppe.
Jeg skal have fuget mellem flisekant og væg. Har i nogle fif omkring hvordan
det bliver pænest, altså fremgangsmåden.

Vh. Winther

Fra : x

Dato : 20-08-02 18:30

for at sikre at der ikke kommer fugemasse på fliser og væg ville jeg nok
sætte maler tape på væg og gulv
der efter fuge i revnen og glitte det med afrundet
glittepind vædet i sulfovand (opvaskemiddel)
underlaget skal være 100 % rent og tørt.
hvis det er et sted hvor der er fugt (baderum etc,)
ville jeg vælge fugemasse med antimug.

Fra : Winther

Dato : 21-08-02 07:23

"x" <tityve@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> glittepind vædet i sulfovand (opvaskemiddel)
> underlaget skal være 100 % rent og tørt.
> hvis det er et sted hvor der er fugt (baderum etc,)

Hvad med mængden, skal det passe helt nøjagtigt, kan det "trækkes", og hvor
meget lægger man ud, før der glattes?

Vh. Winther

Fra : Calle.

Dato : 21-08-02 12:15

Winther wrote:
> "x" <tityve@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Hvad med mængden, skal det passe helt nøjagtigt, kan det "trækkes",
> og hvor meget lægger man ud, før der glattes?
>
> Vh. Winther

Du skal lægge ud med en fugepistol, men vær opmærksom på, at hvis du har
sulfo på din glittepind, kan du ikke påføre ekstra silicone hvis du opdager
et hul. Det kan du hvis du bruger rent postevand. Det er bedst hvis du
sætter dine pinde i blød dagen inden.

--
Automatik Mekaniker
Calle