Jo flere jo bedre??
Fra : hansen#

Dato : 15-08-02 09:01

Ifølge retsinfo.dk dette er udviklingen mht antal love produceret.

Ved overtrædelse af mange af disse love bliver man kriminel.
Er der noget foruroligende ved denne udvikling?
Hvornår har vi fået alle de love vi nu skal have? Findes der overhovedet et
loft?
Kan man sætte lighedstegn mellem: flere love = bedre samfund

1960 - 1970 (10 år) = ca nye 50 love
1970 = 6 love
1980 = 10 love
1990 = 30 love
2000 = 149 love

Hansen

Fra : Jakob Paikin

Dato : 15-08-02 09:10

On Thu, 15 Aug 2002 10:01:18 +0200, "hansen#"
<beka-hansen@bigfoot.com> wrote:

>Er der noget foruroligende ved denne udvikling?

Er der?

>Findes der overhovedet et loft?

Gør der?

>Kan man sætte lighedstegn mellem: flere love = bedre samfund

Kan man?

Svaret må findes i en anden gruppe, f.eks. dk.politik, da denne gruppe
(groft sagt) handler om lovenes anvendelse.

FUT: politik
--
Jakob Paikin

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-08-02 13:29

"hansen#" <beka-hansen@bigfoot.com> wrote in message
> [...]
et
> loft?
> Kan man sætte lighedstegn mellem: flere love = bedre samfund
Nej

> 1960 - 1970 (10 år) = ca nye 50 love
> 1970 = 6 love
> 1980 = 10 love
> 1990 = 30 love
2000 = 149 love

Uhm, der er sikkert også en del flere ting at lovegive omkring.

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 15-08-02 14:09

Peter Jensen skrev:

> 2000 = 149 love

> Uhm, der er sikkert også en del flere ting at lovegive omkring.

En undersøgelse på retsinfo kan slet ikke bruges til noget. Den viser jo
kun hvilke love der stadig er i kraft. Nogle af dem der indgår i
statistikken, er måske lovbekendtgørelser som blot er sammenskrivning af
en lov med dens senere ændringer.

Man kan se på tallene: at man i 1970 kun skulle have vedtaget 6 love, og
i tiåret 60-70 kun 5 om året er selvfølgelig noget sludder.

Kilden kan slet ikke bruges til den undersøgelse Hansen foregiver at
foretage. Ærindet er nok også et helt andet, så lad os bare nøjes med at
konkludere at hans indlæg er noget forvrøvlet sludder.

TT

Fra : hansen#

Dato : 15-08-02 22:11

"Thomas Thorsen" <tt1@thomasthorsen.dk> wrote in message

> En undersøgelse på retsinfo kan slet ikke bruges til noget. Den viser jo

'Noget' kan den vel bruges til?? Du lyder 'noget' dogmatisk skråstreg
bombastisk.

> kun hvilke love der stadig er i kraft. Nogle af dem der indgår i
> statistikken, er måske lovbekendtgørelser som blot er sammenskrivning af
> en lov med dens senere ændringer.

Ja, 'måske'.

> [...]
> i tiåret 60-70 kun 5 om året er selvfølgelig noget sludder.
>
> Kilden kan slet ikke bruges til den undersøgelse Hansen foregiver at

Hvilken kilde kan jeg så bruge?

> Ærindet er nok også et helt andet, så lad os bare nøjes med at
> konkludere at hans indlæg er noget forvrøvlet sludder.

Og hvad kan man lære af det...?..tjjaaaaee.
Måske at TT ikke er særlig venlig?

VH
Hansen

PS: Du behøvede jo ikke at svare på indlægget, men jeg kan se din pointé i
at blæse i trompeten så tropperne ikke farer vild.

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 15-08-02 22:24

hansen# skrev:

> 'Noget' kan den vel bruges til??

Ikke i denne forbindelse.

> Hvilken kilde kan jeg så bruge?

Muligvis folketingstidende for de enkelte årgange.

> Måske at TT ikke er særlig venlig?

Ikke altid.

TT

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 16-08-02 06:25

Nedenstående er absolut off-topic og uegnet for jurister, så derfor
futter jeg det også til dk.politik

Er du jurisk bør du derfor stoppe her.

hansen# skrev i meddelelsen ...
>Ifølge retsinfo.dk dette er udviklingen mht antal love produceret.
>
>Ved overtrædelse af mange af disse love bliver man kriminel.
>Er der noget foruroligende ved denne udvikling?

Ja !

>Hvornår har vi fået alle de love vi nu skal have? Findes der
overhovedet et
>loft?

Ja !

>Kan man sætte lighedstegn mellem: flere love = bedre samfund

Nej ! Hver eneste ny lov er en fattiggørelse af - / mistillid til
indiviet
Den demokratiske proces der tidligere var et anliggende mellem de
valgte og vælgerne, er i dag via en omfattende lovgivning mere
blevet et anliggende imellem centraladministration/forvaltninger og
de valgte.
Vælgerne følger blot med som det tynde øl.
Mindst hver fjerde år afholdes der noget man kan kalde et
beroligelsesritual.

>1960 - 1970 (10 år) = ca nye 50 love
>1970 = 6 love
>1980 = 10 love
>1990 = 30 love
>2000 = 149 love

Med lov skal man man land bygge - Men ej fordærve !
(som det nu er tilfældet)

Med venlig hilsen
Jørn Rasmussen
Retsløses Venner
http://www.farman.dk/domstole

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-08-02 12:28

Jørn Rasmussen skrev:

> Nedenstående er absolut off-topic og uegnet for jurister, så
> derfor futter jeg det også til dk.politik

Du x-poster. Oven i købet noget, du finder "absolut off-topic".
Sjov idé.

> Er du jurisk bør du derfor stoppe her.

Ovenstående lyder som en opfordring til jurisker. Dem har vi ikke
nogen af her. Så jeg futter den lige tilbage. Regner med at i
selv klarer paragrafferne.

fut: news:dk.videnskab.jura

mvh. Svendsen

Fra : hansen#

Dato : 16-08-02 13:32

"Jørn Rasmussen" <post@farman.dk> wrote in message
> Nedenstående er absolut off-topic og uegnet for jurister, så derfor
> futter jeg det også til dk.politik

"uegnet for jurister"

> Er du jurisk bør du derfor stoppe her.

"jurisk" ??