Andet multimedie
bentjuul 3670
Noget om fraktalprogrammer.
Fra : Madsen

Dato : 14-08-02 01:11

Hej,

På et tidspunkt rodede jeg med et program i DOS ved navn Fractint
som kunne lave fraktaler, hvilket egentlig kunne blive til noget
ret spændende grafik, hvis man har smag for den slags. :)
Et program som Xenodream ser ret interessant ud, men det ser ikke
ud til at man kan få lov til at prøve en trial-version, så inden
man farer ud og smider en 6-700 kroner efter sådan et program, vil
jeg lige høre om der er nogen i gruppen der bruger det, eller har
prøvet det?

Se hjemmeside her: http://www.xenodream.com/

Madsen.

Fra : Mythos

Dato : 14-08-02 08:51

> [...]
> man farer ud og smider en 6-700 kroner efter sådan et program, vil
> jeg lige høre om der er nogen i gruppen der bruger det, eller har

Det var dog nogle ualmindelige flotte resultater der kan komme ud af det
program. Men jeg giver dig ret, det er underligt der ikke er nogen demo af
programmet.
Jeg har prøvet FractalExploror
http://www.eclectasy.com/Fractal-Explorer/index.html, men det lever ikke op
til det du har fundet, og mulighederne er heller ikke så store som i
frakcint.
Hvis jeg ikke husker helt galt, så har du et Matrox kort i maskinen, kan du
fortælle mig hvilken grafik-driver du vælger i Fracsint, for jeg kan ikke få
min til at køre i en god nok opløsning ?
Skulle du finde Xenodream, så må du meget gerne give lyd fra dig, for jeg
vil også gerne prøve før et eventuelt køb, godt 60$ er immervæk noget af en
udskrivning for noget man kunne blive skuffet over.

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 15-08-02 15:50

Mythos skrev:

> Jeg har kørt med programmet fractint for ikke så længe siden på XP
> Pro, men jeg kunne ikke rigtigt finde en af de forvalgte
> grafikkort der er i programmet til at køre ordentligt, jeg måtte
> nøjes med 16 farver, og det er ikke meget. Jeg har jo et G400 MAX
> kort i min maskine, og det ville ikke rigtigt være med til at køre
> med disse forvalgte.

Hmm, man får jo næsten lyst til at prøve Fractint igen for at se om
det heller ikke kører her.

[Xenodream]
> Men skulle du finde en demo, så håber jeg da du lige råber op, så
> også jeg kan prøve.

Skal nok og i lige måde. :)

Madsen.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-08-02 15:59

Madsen skrev:

>Hmm, man får jo næsten lyst til at prøve Fractint igen for at se om
>det heller ikke kører her.

Mit Matrox G400 Marvel-TV kunne jeg ikke rigtig få det til at spille
med... De enkelte opløsninger den ikke brokkede sig over fik bare
skærmen til at gå i sort.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410, 5210 og 6310 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Madsen

Dato : 14-08-02 12:44

Mythos skrev:

> Det var dog nogle ualmindelige flotte resultater der kan komme ud
> af det program.

Ja, det er ret imponerende og hvis man søger på Xenodream på Google
så støder man på sider der er mere imponerende end den anden, synes
jeg.

> Jeg har prøvet FractalExploror
> http://www.eclectasy.com/Fractal-Explorer/index.html, men det
> lever ikke op til det du har fundet, og mulighederne er heller
> ikke så store som i frakcint.

FractalExplorer har jeg også prøvet, men synes ikke det levede op
til Fractint, som du også selv er inde på.
Fractint er hidtil det program der giver de mest spændende frak-
taler, af de fraktalprogrammer jeg har prøvet, men Xenodream ser
ud til at kunne overgå det og måske endda med flere armlængder.

> Hvis jeg ikke husker helt galt, så har du et Matrox kort i
> maskinen, kan du fortælle mig hvilken grafik-driver du vælger i
> Fracsint, for jeg kan ikke få min til at køre i en god nok
> opløsning ?

Jeg har ikke prøvet Fractint i mange år. Faktisk har jeg slet ikke
prøvet det på hverken Win2000 eller XP, som jeg kører med nu. Det
var helt tilbage i Win95 og Win98-dagene at jeg legede med det.

> [...]
> for jeg vil også gerne prøve før et eventuelt køb, godt 60$ er
> immervæk noget af en udskrivning for noget man kunne blive skuffet

Det er nemlig også den situation jeg står i. Programmet ser ret
kompliceret ud hvis man f.eks. kigger her:
http://interneteye3d.com/Tutorials/2002/April/XnoFrArt/default.asp
- men det der kan komme ud af det er imponerende, men det er jo lidt
voldsomt at smide $69.00 efter det, hvis man så alligevel aldrig får
skidtet til at fungere.

Madsen.

Fra : Mythos

Dato : 15-08-02 15:33

Klip.....

> Jeg har ikke prøvet Fractint i mange år. Faktisk har jeg slet ikke
> prøvet det på hverken Win2000 eller XP, som jeg kører med nu. Det
> var helt tilbage i Win95 og Win98-dagene at jeg legede med det.

Klip .....

Fra : Ann

Dato : 14-08-02 12:36

> [...]
> man farer ud og smider en 6-700 kroner efter sådan et program, vil
> jeg lige høre om der er nogen i gruppen der bruger det, eller har

Hej Madsen.
Så vidt jeg ved findes der ikke en demo at Xenodream, man kunne på et
tidspunkt melde sig som test-bruger men den mulighed er der vist lukket for.
Jeg selv bruger flere forskellige fractal programmer, men ingen af dem
kommer i nærheden af Xenodream's resultater.
Du kan finde en masse forskellige programmer her :
http://fractals.iuta.u-bordeaux.fr/fergusonsc/
Håber der er noget du kan bruge
Held og lykke!
Hilsen Ann

Homepage : http://medlem.jubii.dk/ann
My Wallpapers : http://community.webshots.com/user/abjdk

Fra : Madsen

Dato : 14-08-02 13:16

Ann skrev:

> Nej jeg har desværre ikke prøvet det.

Ok.

Tak for dine svar. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 14-08-02 12:49

Ann skrev:

> Så vidt jeg ved findes der ikke en demo at Xenodream, man kunne på
> et tidspunkt melde sig som test-bruger men den mulighed er der
> vist lukket for.

Jeg fandet noget vedrørende betatestere på Xenodream i min søgen i
går, men jeg tvivler stærkt på at en der er total grøn i programmet,
kan få lov til at blive betatester på det. :)

> Jeg selv bruger flere forskellige fractal programmer, men ingen af
> dem kommer i nærheden af Xenodream's resultater.

Nej, det tænkte jeg nok. Har du Xenodream så, eller har du prøvet det?

> Du kan finde en masse forskellige programmer her :
> http://fractals.iuta.u-bordeaux.fr/fergusonsc/
> Håber der er noget du kan bruge

Tak, der er vist mange ser der ud til. :)

Madsen.

Fra : Ann

Dato : 14-08-02 12:53

> [...]
> kan få lov til at blive betatester på det. :)

> Nej, det tænkte jeg nok. Har du Xenodream så, eller har du prøvet det?
[Snip]

Fra : Peter Olsen

Dato : 15-08-02 10:43

On Wed, 14 Aug 2002 02:10:32 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>man farer ud og smider en 6-700 kroner efter sådan et program, vil
>jeg lige høre om der er nogen i gruppen der bruger det, eller har

Jeg bruger selv Fractal Extreme (www.cygnus-software.com) Det er
ganske enkelt at bruge og man kan få nogle ganske flotte resultater
ud.
Et andet er Ultra Fractal. Dette program er meget avanceret, men jeg
synes heller ikke det er så nemt at gå til.

Peter