Betaling for bortgravning af jord, traffik~
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 13-08-02 12:21

Jeg bor i nærheden af et kryds.

Når man kommer til krydset, er der en lille jordhøj som kan spærre en
del for udsigten til vejen, når græsset gror.

Jeg vil foreslå amtet at grave højen væk, så der ikke sker flere
ulykker, men kan ejeren af jordstykket komme til at betale for det ?

Normalt er det vel den, der ønsker noget udført, der skal betale.

Jeg mener det er vejen der er sunket ned.

Med venlig hilsen

Carsten Nielsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 13-08-02 12:32

"Carsten Nielsen" <carsten_niel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg vil foreslå amtet at grave højen væk, så der ikke sker flere
> ulykker, men kan ejeren af jordstykket komme til at betale for det ?

Med mindre der på grunden/arealet er servitutter omkring
oversigtsforhold/kotehøjde mv. kan "man" ikke bare sådan grave noget væk på
andres ejendom.

Hvad ville du sige til at jeg opfordrede A,tet til at gøre lignende på *din*
grund og de kom og gjorde, selv uden udgift for dig (gravearbejdet samt
bortskafning af affaldet)...?

Hr. Bjørn

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 14-08-02 04:40

"Bj?n J?vad" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote in message news:<3d58ee28$0$87270$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> grund og de kom og gjorde, selv uden udgift for dig (gravearbejdet samt

Naturligvis kan de ikke bare grave løs, problemet svarer til at en hæk
spærrer for udsigten, så folk ikke kan se om de vil støde sammen med
nogen, når de kører ud i et kryds.

Problemet er bare om min nabo kan komme til at hænge på nogle
udgifter, ikke om han skal finde sig i at amtet fjerner højen, det må
de diskutere indbyrdes

Med venlig hilsen

Carsten Nielsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 14-08-02 10:13

"Carsten Nielsen" <carsten_niel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Problemet er bare om min nabo kan komme til at hænge på nogle
> udgifter, ikke om han skal finde sig i at amtet fjerner højen, det må
> de diskutere indbyrdes

Det afhænger af sagens natur.

Så svaret kan blive både ja og nej mht. til udgifter.

Hr. Bjørn