HONDA CB 400 N - TANKSTØRRELSE
Fra : HubbaBubba

Dato : 12-08-02 12:18

Hejsa

jeg har læst et sted at tanken på en CB400 N er på 14 liter

Min er kun på 7 plus reserve på to - er det en uoriginal tank - eller har
jeg bare læst forkert?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-08-02 13:34

> jeg har læst et sted at tanken på en CB400 N er på 14 liter
> Min er kun på 7 plus reserve på to - er det en uoriginal tank - eller har
> jeg bare læst forkert?

Der må være noget galt med din, enten er den uoriginal eller også har den en
meget stor bule.
Hvis den kun er på 9 liter ialt, så burde det kunne ses. Så ser den da alt
for lille ud ift. resten af cyklen?
Prøv at finde billeder af 400N'eren og sammenlign med din tank.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars Henrik

Dato : 12-08-02 19:42

HubbaBubba wrote:

> Hejsa
>
> jeg har læst et sted at tanken på en CB400 N er på 14 liter
>
> Min er kun på 7 plus reserve på to - er det en uoriginal tank - eller har
> jeg bare læst forkert?

du har ikke læst forkert, jeg havde en CB 400N engang da jeg var ung og den
rummede 14 ltr. 10,5 + 3,5 i reserve og på en tankfuld kunne den køre
omkring 300 km, hvis man kørte rimeligt..........
hilsen Lars Henrik team-sneglefart.dk

Fra : Buck

Dato : 16-08-02 21:20

hvordan kommer du frem til de 7 liter?

Når min CZ er ved at løbe tør, lægger jeg den lige lidt ned på venstre side,
og så løber det meste af det benzin der ligger i højre side over i venstre
side.
På den måde har jeg 2 reservetanke..

kunne det tænkes at de sidste 3 liter måske gemmer sig der?

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Armand

Dato : 23-08-02 03:58

> [...]
>
> jeg har læst et sted at tanken på en CB400 N er på 14 liter
>
> Min er kun på 7 plus reserve på to - er det en uoriginal tank - eller

Louis' "motobase" siger endda 17 Liter!

--
Armand.

Fra : Jacob Grunnet

Dato : 23-08-02 13:29

> har
>
> Louis' "motobase" siger endda 17 Liter!

Ifølge Haynes og den Officielle værktstedshåndbog er der ialt 14 liter med
3.5 liters reservetank., hvilket passer nogenlunde med mine erfaringer.

/Jacob
Honda Super Dream