Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalt spejlrelex?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-08-02 18:25

Jeg sværger til mit gode gamle Nikon FE og bruger et 55 mm Micro
Nikkor som universal objektiv. FE kan styres halvautomatisk med
blænder- eller lukkertidsprioritering eller helt manuelt, ligesom der
er korrektionsindstilling på filmfølsomheden, hvis man skal over-
eller underbelyse. Og så har den en nedblændingsknap, så jeg har fuld
kontrol over skarphedsdybden.

Kan jeg få et digitalt kamerera med de samme muligheder? Kan man
f.eks. få et digitalt Nikon-hus, hvor jeg kan bruge mine objektiver?
Er der kamaraer af målsøgertypen der kan betjenes som ovenstående? Og
så forudsætter jeg naturligvis, at jeg skal kunne styre focus manuelt.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 12-08-02 21:06

Se her: http://www.dpreview.com/reviews/nikond100/

Hilsen Hans

********

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 12-08-02 21:10

> [...]
> Er der kamaraer af målsøgertypen der kan betjenes som ovenstående? Og
> så forudsætter jeg naturligvis, at jeg skal kunne styre focus manuelt.

Ja til det hele, men du skal nok af med omkring 24.000 for de billigste
modeller. Kig evt på Canon EOS D30/60 eller Nikon D100. Jeg ved ikke om de
er den type du leder efter? :)

Mvh Mark

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-08-02 06:55

On Mon, 12 Aug 2002 22:09:33 +0200, Mark S. Rasmussen wrote:

>Ja til det hele, men du skal nok af med omkring 24.000 for de billigste
>modeller. Kig evt på Canon EOS D30/60 eller Nikon D100. Jeg ved ikke om de
>er den type du leder efter? :)

(også svar til Hans Chr,)

Uhadda, det ser lækkert ud, men så langt rækker pengepungen desværre
ikke.

Jeg må nok "nøjes" med et af målsøgertypen, så vi tager lige en runde
mere med de samme spørgsmål

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Tom Wagner

Dato : 13-08-02 16:33

On Tue, 13 Aug 2002 07:55:04 +0200, Kurt Hansen <kurt@towle.dk> wrote:

>Uhadda, det ser lækkert ud, men så langt rækker pengepungen desværre
>ikke.

Et kompromis kunne være et Olympus e10 eller e20. Det er solide
kameraer, men uden udskiftelig optik. E10 kan fås billigt (ca. 9.000,-
kr.) fx i Tyskland.

Tom

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 13-08-02 08:03

Du skal kigge efter et Nikon D1 hus eller et Nikon D100 hus, men alternativt
så lavede Kodak jo også nogle digitale spejlreflekshuse med basis på Nikon
kameraer og Fuji har også lavet et kamera hus på basis af Nikon.

Der må kunne findes nogle brugte Kodak'er efterhånden som pressefotograferne
skifter ud med de nye D1x og D1h kamerahuse.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk