2 dages tur over Alperne??
Fra : Preben Lorentzen

Dato : 12-08-02 18:15

Jeg skal i forbindelse med mit arbejde til Nice i starten af oktober. Jeg
plejer at flyve derned, men tænkte at det ville være federe at køre på bike.
Derfor kører jeg til Berlin, tager autotoget til Munchen eller Innsbruch og
derfra vil jeg bruge 2 eller 3 dage på at køre gennem Alperne til Nice.
Hjemturen går gennem Frankrig og autotog det sidste stykke fra NArbonne.

MIT SPØRGSMÅL ER: Jeg skal køre den første uge af oktober, men er der varmt
nok til det - med andre ord - løber jeg ind i snestorme, og er det dumt at
tro at jeg kan forcere Alperne på 3 dage? JEg regner emd at køåre ca. 1
oktober (hvilket jo er godt og vel slutningen af september) så måske jeg kan
slippe helskindet over. Og med hensyn til ruten - hvis nogen har et godt råd
hører jeg det meget gerne.

Preben Lorentzen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-08-02 18:51

"jeg kan forcere Alperne på 3 dage"

Det kommer jo an på hvor meget du vil se og hvilke veje du tager. Det kan
gøres på få timer hvis du tager motorvejen (nord/syd), det ville dog være
synd. Jeg kan varmt anbefale at kører igennem Schweiz på landevejene og over
et par bjergpas. Vejene er meget fine og brede. Kig evt. på vores hjemmeside
og/eller min egen (henriknielsen.dk), der er nogle beskrivelser af turer
gennem Alperne. Der er også nogle fine veje i grænseområdet mellem Schweiz
og Frankrig, hvor man passere grænsen flere gange. Østrig er også flot, med
gode veje. Men tag landevejene når nu du har tiden.

Vejret i oktober kender jeg ikke dernede. Men det kan du jo fortæller om når
du kommer hjem. Men det kan vel kun blive bedre end nu :-/

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jan Vagle

Dato : 12-08-02 22:18

Preben Lorentzen wrote:

> [...]
> slippe helskindet over. Og med hensyn til ruten - hvis nogen har et godt råd

Først til Oberau nær Garmish (Bayern), så Garmish (Østerrige)-> Fernpaß så
hvis du kan : Jaufenpaß/Passo di Giovo i Italia-> så tilbage til Frangkrig.
Gerne Val.

Det er fedt det.

--
Jan Vagle