GF2MX200 vs Ali Chipset???
Fra : TB303

Dato : 12-08-02 20:23

Hej Ng.

Sidder og kæmper med en ustabil pc,hvor jeg mistænker delvis grafikkort for
at være synderen.
Den låser på forsk.tidspunkter.Har sat en blæser på køleprofilen og sat
CPU/RAM speed ned på grafikkort.

Ram er OK,samt CPU (AMD K6-2 500 MHz)

Bundkort: MicroStar MS-5169 Ver:2.1 AL9 Socket7 ALI M1541 Chipset
ALI AGP-driver v1.72

Grafikkort: No-name Geforce2MX200 AGP m.64 mb SDRAM (Det.29.42)

Nu mener jeg at der var nogle problemer mellem ALIchipset og Nvidia(Geforce)
kort i tidernes morgen.

Hvar var lige det for nogle problemer og hvad var løsningen????

--
Mvh Tommy Christiansen

www.santaclan.dk
www.santaclan.dht.dk

Fra : Frank Andersen

Dato : 12-08-02 21:15

Jeg prøvede det samme med min første PC. Problemet skulle være at ALI chips
ikke giver strøm nok til AGP porten. Det var ihvertfald den forklaring jeg
fik i butikken. Det har nok været rigtigt for samme mand i butikken sagde at
jeg skulle købe et 3Dfx Voodoo3-3000. Men det havde han ikke. Så det købte
jeg et andet sted. I øvrigt et af de bedste grafikkort jeg har kørt med og
det kørte også med Ali.
Det kørte senere med BX og senest med Via på mit Abit KT7-A
Du kan godt glemme at få Nvidia til at køre på Ali. Jeg prøvede med de
tidlige Gforce i 1999-2000 og det duede som sagt ikke.

Frank

Fra : Martin K

Dato : 13-08-02 08:47

Frank Andersen wrote:
> Du kan godt glemme at få Nvidia til at køre på Ali. Jeg prøvede med de
> tidlige Gforce i 1999-2000 og det duede som sagt ikke.

Så kan jeg da meddele at endten nVidia eller Ali har fået styr på et eller
andet, for de to ting kører fint sammen på min PC. Den er bestykket med
følgende:
- ASUS A7A266-E (Ali Magik 1-chipsæt)
- AMD Athlon XP 1700+@1466
- 512 MB DDR PC2100 (Kingston)
- Chaintech GeForce 2 Ti 64 DDR TV
- samt en masse andet...

Det kører bare super stabilt med Win2000, og der hverken er eller har været
problemer overhovedet!

Synes bare lige i skulle vide det...

--
Martin K

Fra : TB303

Dato : 13-08-02 17:35

Martin K <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i

> [...]
> - Chaintech GeForce 2 Ti 64 DDR TV
> - samt en masse andet...
>
> Det kører bare super stabilt med Win2000, og der hverken er eller har

Ja tak de har forhåbentligt lært af deres tidligere fejltagelser....men det
løser jo ikke mit problem med det gamle Socket7 bundbrædt......fa´ens
osse....

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 15-08-02 11:45

"TB303" <smiltilmig@hotmail.com> wrote in message

> Ja tak de har forhåbentligt lært af deres tidligere fejltagelser....men
det
> løser jo ikke mit problem med det gamle Socket7 bundbrædt......fa´ens
> osse....

Prøv med en ældre driver - det nyeste jeg fik til at virke å mit ASUS P4s333
var 23.11 - 21.83 er i øvrigt oxo ret stabil...!

/H3nrik!