Krabi - lavvande
Fra : P.Sørensen

Dato : 12-08-02 12:05

Er der nogen der kan bekræfte, at strandene på Krabi (Thailand) er
ubrugelige om formiddagen på grund af lavvande? Det forlyder fra -
forhåbentlig upålidelig - kilde, at man skal flere hundrede meter ud, hvis
man vil bade før middag?? (Ao nang bay).
Og så forstår jeg, at strandene ØST for selve den store Ao nang strand
skulle være bedre/flottere, men har ikke været i stand til at finde hoteller
dèr - måske kan nogen hjælpè??
Preben

Fra : John Andersen

Dato : 12-08-02 14:55

Du kunne med fordel tage til Railey Beach det ligger 10 min. fra Au Nang og her er 2 brugbare strande.
Tidevandet skifter en del ved Au Nang men man kan ikke sige det specielt er om formiddagen....det skifter en del alt efter hvordan månen står i forhold til jorden (så vidt jeg har forstået)
Jeg har boet på Railey Beach til 800 Bath pr. nat for et godt rum med fan.
Jeg bookede det på internet uden problemer.

Med venlig hilsen
John Andersen

Med venlig hilsen / best regards
John Andersen

>>> P.Sørensen<psi@vestnet.dk> 12-08-2002 13:04:33 >>>

Fra : P.Sørensen

Dato : 12-08-02 20:39

> Jeg har boet på Railey Beach til 800 Bath pr. nat for et godt rum med fan.
> Jeg bookede det på internet uden problemer.

Jo, men er der ikke noget om, at Railey kun kan nås med båd - og dermed er
ganske isoleret? Ikke at der er noget galt i dèt - afhængig af formålet med
ferien selvfølgelig - men vi har også børn med, som jeg tror gerne vil se
lidt af byen osv., samt bruge pool, som - hvis jeg har forstået det ret -
ikke er noget af på Railey??
Preben

Fra : Coppi

Dato : 12-08-02 22:14

Hej.

Nu har jeg kun været på udflugt til Railey Beach, men jeg mener bestemt man
kan gå derover.
Det er i øvrigt et helt fantastisk sted.

Forstår bare ikke helt det med værelsesprisen. vi fik at vide, at der kun
var et hotel og at prisen var astronomisk.( flere tusinde kr. pr. nat ). Så
hvis du kan huske hotellets navn, ville det bare være fedt.

coppi

Fra : Steen Johansen

Dato : 13-08-02 07:20

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse
Hej.

Nu har jeg kun været på udflugt til Railey Beach, men jeg mener bestemt man
kan gå derover.

Nix det kan ikke lade sig gøre, man skal sejle og det kan man både gøre fra
Krabi
og fra Aunang pris 100Bath

Det er i øvrigt et helt fantastisk sted.

Enig

[...]

Du behøver ikke at være bekymret, alle steder i Thailand er der værelser i
alle prisklasser
du kan vælge de helt billige i Krabi til 150 Bath (1999 så måske 200 Bath
nu)
og tage bussen ud til strandene hver dag det tager
20 min og prisen er omkring 15 Bath

MvH Steen

På den ene side af Railey Beach er der fladvand 300m til den anden side

Fra : John Andersen

Dato : 13-08-02 11:27

Railey består faktisk af 3 strande enn mod øst, en mod vest og en mod syd.
Den mod øst er en magrooveskov-strand hvilket betyder den ikke egner sig som badestrand da den er meget mudret og virker lidt ulækker (dog uden at være det)
Den mod vest er okay...nej den er faktisk ret okay, den er dog ind imellem lidt "ramt" af tidevand så der kan være ret lavt til tider. Her kan ses fantastiske solnedgange !!!
Den mod syd er nok een af de bedste strande jeg har badet på....den er fantstisk...den kan godt virke lidt overrendt for der er en del mennesker og den er ikke så stor, men det er det værd !!! (SKAL prøves !)

Da jeg var der med min kone og min søn på 2 (det var han på det tidspunkt)
var der ingen problemer i at rejse derud med børn....overhovedet !!!!
Det er MEGET nemt også med klapvogn osv...
Hvis i har mod på det, og gerne vil opleve noget rigtig lækkert skal i fra Railey tage en longtail båd ud til Koh Poda hvor man også kan overnatte i meget fornuftige bungalow...koster ca. 200,- kr. pr nat
Tag evt. derud på een dagstur først og check det ud....aftal priser med båden inden i tager afsted......de forsøger sommetider at snyde lidt
Meget tæt på Koh Poda ligger også Chicken Island som også er et "Must see"
.....det er også ret lækkert !!!
Her er lige et link til der hvor vi boede, som er et helt okay sted, pænt og rent og til en overkommelig pris.
http://www.hotelthailand.com/krabi/railaybay/index.html

Prøv evt. også dette link :
http://www.google.com/search?q=%22railey+beach%22&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&lr=

God tur !!!