Hvordan tæller jeg i en database ?
Fra : SpookiePower

Dato : 11-08-02 16:24

Jeg har lavet en lille database, og hiver info ud af den
med SQL. Jeg har bla ugedage stående i min database,
og vil feks gerne tælle hvor mange gange mandag optræder
i databasen. Hvordan klare jeg dette ? Det kan så vidt jeg ved
ikke klares med SQL.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-02 17:27

> [...]
>og vil feks gerne tælle hvor mange gange mandag optræder
>i databasen. Hvordan klare jeg dette ? Det kan så vidt jeg ved

Uden at kende dit tabel-design, så kan en mulig løsning se ud som
noget i stil med det her...

select count(*)
from mintabel
where ugedag = "mandag"

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : SpookiePower

Dato : 11-08-02 18:32

<Claus Nielsen> wrote in message

> [...]
>
> Mvh, Claus
> --
> I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.

Mange tak for hjælpen, det må jeg prøve.