Jeg skal på ferie om 10 dage men har ingen~
Fra : Stig

Dato : 10-08-02 19:55

Hej gruppe. Hvis dette er alt for OT, håber jeg I vil futte mig til den
rigtige gruppe. PFH tak.

Jeg skal Tyrkiet om 10 dage men har fuldstændigt glemt at komme ned på
paskontoret. Er rejsen smidt helt væk eller?

Er der nogle gode råd til mig?

Mvh
Stig

Fra : Knud Thomsen

Dato : 11-08-02 12:36

> Jeg skal Tyrkiet om 10 dage men har fuldstændigt glemt at komme ned på
> paskontoret. Er rejsen smidt helt væk eller?
>
> Er der nogle gode råd til mig?

Skynd dig til paskontoret - de kan sikkert nå det. Sidste gang jeg skiftede
tog det kun 2 dage - og jeg havde ikke noget akut behov.

Undgå så vidt muligt 'nødpas' i lufthavnen eller andre kvikke løsninger -
det kan godt være det er lovligt, men de tyrkiske betjente kender ikke altid
reglerne og kan gå fuldstændig i baglås, hvis der kommer en med sådan et
pas.

Venlig hilsen
knud

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-08-02 12:28

On Sun, 11 Aug 2002 13:36:23 +0200, "Knud Thomsen"
<knud.thomsen@privat.dk> wrote:

> [...]
>reglerne og kan gå fuldstændig i baglås, hvis der kommer en med sådan et

Og de er henimod lige så strenge som de Østtyske pasbetjente var det.
Retter sagt, de to jeg har haft med at gøre (en ved indrejse, og en
ved udrejse) var strenger end dem jeg har været ude for i Østtyskland
de 15-20 gange jeg har paseret dem som buspasager.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Ove Kristensen

Dato : 10-08-02 20:12

"Stig" <ingenmail@ingenspam.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> Jeg skal Tyrkiet om 10 dage men har fuldstændigt glemt at komme ned på
> paskontoret. Er rejsen smidt helt væk eller?
>
> Er der nogle gode råd til mig?

Skynd dig ned på paskontoret mandag, og forklar dem det som det er, der er
knapt så travlt nu, og de plejer da at være forstående.

Med venlig hilsen
Ove.

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 10-08-02 20:51

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> wrote in message

> Skynd dig ned på paskontoret mandag, og forklar dem det som det er, der er
> knapt så travlt nu, og de plejer da at være forstående.

Ja, så kan de lave et midlertidigt pas til dig. Hvis du sætter dem til at
lave et alm. pas kan der gå op til l4 dage, og de har ingen kontrol over
hvor mange dage det tager osv. på politistationen.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-08-02 12:32

On Sat, 10 Aug 2002 21:50:40 +0200, "Jógvan Lindenskov"
<quadro_jog@hotmail.com> wrote:

>Ja, så kan de lave et midlertidigt pas til dig. Hvis du sætter dem til at
>lave et alm. pas kan der gå op til l4 dage, og de har ingen kontrol over
>hvor mange dage det tager osv. på politistationen.

Sådan var det ikke i 90'erne.
i øhe omkring 91 skulle jeg have fornyet mit pas, og efter en snark
med en på kontoret (jeg kørte turistbus) tog jeg ned på
politistationen på Amager, og sagde at jeg har et problem, jeg har et
halvthundere Tysker der er landet i Kastrup pga. tåge i Hamburg, som
jeg skal ned med, men mit pas er udløbet, om jeg kunne få et
midertideligt pas, hun svarede så at så måtte hun jo skynde sig at få
lavet et pas til mig, og at jeg lige så godt kunne vente på det, for
inden jeg kunne nå ned og fortælle gæsterne at hun laver det med det
samme, og så komme op igen, så er det færdigt.

Fra : JPo

Dato : 11-08-02 00:14

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lave et alm. pas kan der gå op til l4 dage, og de har ingen kontrol over
> hvor mange dage det tager osv. på politistationen.

Midlertidig pas er der vist ikke noget der hedder i disse terrortider.
Hvis det ikke er over 2 år siden det gamle er udløbet, kan du ved bestilling
af nyt pas, får det gamle forlænget.
Politistationerne skriver ikke selv passene - de bliver fremstillet i
København hos Rigspolitiet.

mvh.
JPo

Fra : the razz

Dato : 11-08-02 01:37

[snip]
> Midlertidig pas er der vist ikke noget der hedder i disse terrortider.
[snap]
jo, jo... Det hedder Provisorisk, det betyder konkret at du skal medbringe 2
billeder, et til det rigtige pas. Og et til det provisoriske...

Sørg lige for at du har et telefonnummer til den danske ambasade i Tyrkiet,
i den by du rejser til... - Så kan du altid rette henvendelse hos dem...

[snip]
> [...]
bestilling
> af nyt pas, får det gamle forlænget.
> Politistationerne skriver ikke selv passene - de bliver fremstillet i

Jeg har hørt at det er muligt at få lavet pas på stedet ude i Kastrup
Lufthavn - ved dog ikke om det er rigtigt... Men det tager som tidligere
skrevet op til 14 dage at lave det, og skal du rejse i næste weekend kan du
være heldig at du kan få det lavet ekspres..

Men jo tættere du er på København, desto lettere er det at få lavet
hurtigere.. Ring evt. til Lufthavnen, inden du rejser derud og undersøger...
Kan være spildte penge...

Hvis du kan, må du meget gerne poste info's som svar på denne tråd..

/the razz

Fra : Reino Andersen

Dato : 11-08-02 08:22

"the razz" skrev:

> jo, jo... Det hedder Provisorisk, det betyder konkret at du skal medbringe
2
> billeder, et til det rigtige pas. Og et til det provisoriske...

Et provisorisk pas gælder kun i EU.

--
Reino

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 11-08-02 11:22

On Sun, 11 Aug 2002 01:13:41 +0200, "JPo" <spamfri_pregeh@adslhome.dk>
wrote:

>"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>er

>Midlertidig pas er der vist ikke noget der hedder i disse terrortider.
Lidt mærkeligt. Er man i udlandet og mister sit pas kan man få et nyt
eller man kan få et midlertidig. Hvad forskellen er udover prisen ved
jeg dog ikke.
/Hans

Fra : Kenneth Nielsen

Dato : 11-08-02 07:33

Jeg skulle engang for 1 år siden køre mine forældre til Billund lufthavn, og
lige inden de skulle afsted kom de i tanken om passet, da kiggede de i den
skulle hvor den skulle være, men nej.. Vi ledte og ledte, og om 5 min skulle
vi afsted, hvad gør man? Jeg forslog hende at ringe til Billund Lufthavns
polititet, for jeg vidste man kan få midlertidligt pas, og det kunne hun. Vi
tog derned og hun fik sin pas, som blev indraget ved dansk politi ved
hjemrejse.. Hun fandt dog senere sin pas i en af hendes taske, tsk! Snak med
lufthavnspolititet hvis det virkelig kniber..

Kenneth