Kan geforce3 køre andet end direct 3D?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-08-02 10:53

Kan geforce3 ti 200 køre andet end direct 3D?

Mit gamle voodoo3 kunne køre tre slags grafik (mener jeg).

Mvh Thomas

Fra : Cacba

Dato : 11-08-02 11:07

openGL

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-08-02 11:25

Thomas Hjort skrev bl.a.:

> Kan geforce3 ti 200 køre andet end direct 3D?

Ja, den kan også klare OpenGL (som fx Quake bruger)

> Mit gamle voodoo3 kunne køre tre slags grafik (mener jeg).

Ja, 3dfx kort understøttede, som de eneste, Glide. Siden Nvidia købte 3dfx,
er Glide forsvundet fra markedet.

--
Lars

Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-08-02 11:40

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse

> Ja, den kan også klare OpenGL (som fx Quake bruger)

> Ja, 3dfx kort understøttede, som de eneste, Glide. Siden Nvidia købte
3dfx,
> er Glide forsvundet fra markedet.

Ok, men finder kortet/spillet selv ud af hvad der er bedst eller skal man
selv indstille det?

Mvh Thomas

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-08-02 11:50

Thomas Hjort skrev bl.a.:

> Ok, men finder kortet/spillet selv ud af hvad der er bedst eller
> skal man selv indstille det?

Nogle spil er lavet _kun_ til Direct3D (DirectX) og andre er lavet _kun_ til
OpenGL. Så er der også nogen der kan klare begge standarter og her kan man
selv vælge det der kører bedst.

Et spil som fx. UnrealTournament er hovedsageligt lavet til D3D man kan også
klare OpenGL. For mig kører det bedst i OpenGL, men det kan svinge meget.
Grafikkort, drivere, OS og andet hardware kan spille ind, så i spil der kan
klare begge dele, er der kun en ting at gøre... prøv

--
Lars