Fersken og Nektarin i haven
Fra : SFM

Dato : 11-08-02 09:48

Er det muligt at tage kernen fra en fersken eller nektarin, plante den
og derefter sætte den ud i haven op af en syd-vest mur, og så håbe på
frugt...?

Tips og ideer søges.

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 11-08-02 20:23

SFM <stonefox58@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d5724b7.4794328@news.tele.dk...

> Er det muligt at tage kernen fra en fersken eller nektarin, plante den
> og derefter sætte den ud i haven op af en syd-vest mur, og så håbe på
> frugt...?

Nej, det er ikke muligt. Fersken, nektarin og iøvrigt alle andre frugttræer
formeres ved podning. Ved frø-formering kan du ikke forvente at få noget
godt resultat.

--
mvh.
Klaus Eriksen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-08-02 17:08

On Sun, 11 Aug 2002 21:23:25 +0200, "Klaus Eriksen"
<klaus_eriksen@vip.cybercity.dk> wrote:

>Nej, det er ikke muligt. Fersken, nektarin og iøvrigt alle andre frugttræer

Jojo, det er altid muligt at håbe

>formeres ved podning. Ved frø-formering kan du ikke forvente at få noget
>godt resultat.

Enig, men man kan godt få kernerne til at spire. Jeg havde et par
selvsåede ferskner i drivhuset sidste forår. Ville have beholdt en af
dem, men de gror ikke så godt når man glemmer at vande dem....

http://www.gartneriet.dk