Modtager ikke alle meddelelser rettidigt
Fra : Martin Heller

Dato : 13-12-00 17:04

Hvordan kan det være, at jeg ikke modtager alle indlæg
i nyhedsgrupperne rettidigt?
I akvariegruppen har jeg i dag f.eks. kun modtaget indlæg til
og med den 10.12.00. Jeg ved, der er nyere indlæg, for jeg
læste også i nyhedsgruppen fra DTU's computere, og da fik
jeg flere nyere indlæg.
I denne gruppe modtog jeg på min hjemme pc indlæg fra
den 13.12.00 i dag, så det er ikke indlæg fra alle grupper, der
er forsinkede.
Min udbyder er Telia, hvis det har betydning.

MVH
Martin Heller

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-12-00 19:34

Wed, 13 Dec 2000 17:04:02 +0100, skrev "Martin Heller"
<heller@teliamail.dk>:

>Hvordan kan det være, at jeg ikke modtager alle indlæg
>i nyhedsgrupperne rettidigt?

Umiddelbart kan det virke, ud fra andre indlæg at dømme, kører
news.telia ikke specielt godt i øjeblikket.

Spørg dem evt. eller, hvis der findes interne teliagrupper, spørg der.

Mange newsservere kører ikke specielt godt p.t. fordi mængden af
newsindlæg (specielt binære) er steget enormt inden for de sidste
måneder og derfor kniber det med at newsserverne kan følge og have
plads til indlæggene.

Mængden af binære indlæg går desværre også ud over de rene
tekstgrupper.

Men som regel plejer indlæggene, da at dukke op.

Du kan evt. bruge news:sunsite.auc.dk til dk.grupperne, det er vist
den newsserver, der i øjeblikket kører bedst.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : N/A

Dato : 13-12-00 23:31

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-12-00 23:31

Martin Heller <heller@teliamail.dk> skrev...
> Nu har jeg ikke al for meget forstand på, hvordan det her med
> nyhedsgrupper fungerer, så derfor vil jeg lige høre, om det
> koster ekstra når nu jeg bruger ovenstående nyhedsserver, og
> ikke den, som min udbyder (Telia) stiller til rådighed.

Bare rolig du kommer ikke til at betale andet end det, du allerede
betaler til Telia.
SunSite stiller newserveren helt gratis til rådighed.
--
Mvh. Morten

http://miljokemi.dk
Kemi i relation til miljøet

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 13-12-00 23:55

Martin Heller skrev:

>koster ekstra når nu jeg bruger ovenstående nyhedsserver, og
>ikke den, som min udbyder (Telia) stiller til rådighed.

Som Morten siger, er den gratis.

Du kan vist også godt gå ud fra, at hvis du støder på én, der koster
penge, er du blevet klar over det, inden du kan hente noget som helst
fra den.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Dennis Hansen

Dato : 14-12-00 16:10

Det kan aldrig komme til at koste ekstra på nogenmåde at bruge noget
på nettet.

Eneste mulighed for at det kan koste dig ekstra er via dit creditcard
eller hvis maskinen går af nettet og ringer op til et af disse dyre
sex numre.

hilsen

Dennis

Fra : Martin Heller

Dato : 14-12-00 16:59

Dennis Hansen <dh@voguemedia.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3a38e26f.18490743@news.inet.tele.dk...
> Det kan aldrig komme til at koste ekstra på nogenmåde at bruge noget
> på nettet.

Jeg synes bare, man har hørt så mange skrækhistorier, om folk,
som har fået uhyre store regninger, uden at de selv har været klare over,
at de havde besøgt sider, som kostede ekstra, eller havde benyttet ydelser,
som der blev krævet betaling for over internet-regningen.

Jeg ville bare lige være sikker på, at jeg ikke fik en ubehagelig
overraskelse,
næste gang regningen dumpede ind af døren. Jeg har desuden lidt svært ved
at forstå, hvordan man kan tilbyde gratis tjenester, som sunsite åbenbart
gør - det lyder for mig næsten for godt til at være sandt.

MVH
Martin Heller

Fra : Jesper Harder

Dato : 15-12-00 23:51

"Martin Heller" <heller@teliamail.dk> writes:

> Jeg har desuden lidt svært ved at forstå, hvordan man kan tilbyde
> gratis tjenester, som sunsite åbenbart gør - det lyder for mig næsten
> for godt til at være sandt.

Det er (som navnet antyder) sponsoreret af Sun Microsystems. Husk at
købe en Sun workstation næste gang du har brug for en computer